Forfatter |
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 04:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Sanyo receiver/højttaler-sæt stående. Jeg vil gætte på det er fra starten af 70'erne. Men jeg har ikke kunnet finde noget om det på nettet. Receiveren er en "Model DC-70" står der på bagsiden. Og uteffekten er på 40W ifølge Semko godkendelsesskiltet  Højtalerne er af typen "Speaker System SX-80". De er ret solide (20mm krydsfinér), og er udstyret med en 10" bas, en 4" mellemtone og en domediskant med lidt hornladning. Enhederne sidder på en række. Siger det nogen noget? Er der evt. nogen der har hifi-revyer/årbøger fra 70'erne? Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
KentNO1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 22 Februar 2010 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige set hifi årbøgerne fra 1976-80 igennem, der er modellen ikke med. I 1976 årbogen har Sanyo receivere modelbetegnelsen DCX, så dit gæt mht alder, lyder rigtigt.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 24 Februar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Der er åbenbart ingen der har årbøgerne fra tiden før '76 liggende?  Jeg har kun fra midtfirserne... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tjekket den ned til 1973 kataloget og her er den heller ikke desværre
Jesper __________________ Jesper
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet noget der ligner et datostempel på tunerenheden - 6927! Så det er nok hifi revyen fra '69 eller '70 der skal kigges i - hvis de findes.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt billeder (uden trækasse).   Den er fra Danmark, som det kan ses på bagsiden.   Og så lige et par sære detaljer. På stereodekoderprintet er der klippet tre ledninger af. Jeg tvivler på det er noget min far har gjort...  Effektforstærkerne er tilsyneladende opbygget med tre forskellige effekttransistorer - det kunne være interessant at se et diagram... Det er svært at se på billedet, med der er en stor TO-3 transistor i midten, en mindre (TO-66?) øverst og en speciel japansk type der ligner en forvokset TO-220 nederst. Det ligner ikke noget jeg har set før... Effektforstærkerprintene og stereodekoderen har iøvrigt kantkonnektorer i bunden, så de må have været brugt til andre ting også.  Jeg har opdaget 3 "farlige" kondensatorer. Der står Rubycon på dem, men de ligner præcis de Suzuki papir/olie kondensatorer der sidder i gammelt Sansui udstyr. Den ene sidder over netafbryderen, så den skal nok skiftes inden jeg sætter strøm til...  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Jensen100 Lukket konto

Hedder nu NHJ4
Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
rubincon er en gamel fabrik kan jeg forstå her, for det var vist der Black Gaet blev lavet som jeg har hørt, om det er rigtig skal jeg ikke kunne sige og rubicon skulle da vist ikke være et dårligt mærke efter vad jeg har hørt
PS. fede billeder 
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 06 Marts 2010 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er da nuttet...flot opbygning...den kunne nok spille op til høstfest i et par gulvhorn Det ser ud som den den har 3gangs afstemning..ka det passe?
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen100 skrev:
rubincon er en gamel fabrik kan jeg forstå her, for det var vist der Black Gaet blev lavet som jeg har hørt, om det er rigtig skal jeg ikke kunne sige og rubicon skulle da vist ikke være et dårligt mærke efter vad jeg har hørt |
|
|
Jeg mener ikke Rubycon er et dårligt mærke generelt - det er bare lige de grå kondensatorer der gør mig nervøs. Jeg synes de ligner dem her lidt for meget:  Dem sidder der mange af i Sansui fra 60'erne, og de er stort set altid kortsluttet. Og da de tre i Sanyo'en sidder på "farlige" steder, synes jeg det kunne være en idé at skifte dem...
Citér:
PS. fede billeder  |
|
|
Tak! Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
|
Sendt: 07 Marts 2010 kl. 03:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Den er da nuttet...flot opbygning...den kunne nok spille op til høstfest i et par gulvhorn |
|
|
Den kunne faktisk spille ret højt med de originale højttalere også (som jeg også skal have fotograferet...). Det sæt + en Beogram 1000 har spillet til skolefest et par gange 
Citér:
Det ser ud som den den har 3gangs afstemning..ka det passe? |
|
|
 Du lægger da også mærke til alt! Det havde jeg ikke kigget på, men ja der er godtnok tre FM sektioner på drejekondensatoren. Tunerprintet er lukket inde i kassen, så jeg kan ikke se om alle sektionerne er i brug, men mon ikke de er. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|