Forfatter |
|
LoudandClear Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 963
|
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle hifi-(med)-nørder
Jeg Har idag været ude og invistere lidt, ja faktisk i noget jeg har kigget lidt efter selvom jeg ikke ligefrem er Vintage
fanatiker
Der er tale om et sæt Denon POA-8000 (se nederste billede) som jeg har kigget langt efter og nu fik muligheden for at købe!
Det var selvfølgelig et sæt af 2 men da den ene monoblok ikke virkede og der kom lidt røg op fra en modstand så den ikke
ville virke, endte jeg med at sende den ind til hifiklubben og se om de kan skifte den så den kan virke igen
Nu ville jeg blot hører jer alle om i har en smule erfaring med disse og hvordan i syntes de spiller, hvad højtalere de kan
kombineres bedst med og vigtigste af alt: hvad forforstærker der kunne få dem til at sparke noget god lyd afsted
Kom glad, med indlæg og indput
(billed lånt fra nettet)
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 04 Januar 2013 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er en rigtig fed forstærker fra de gode tider....har selv haft 3 stk poa 3000z, men husk på de har årene med sig....men lyder sikkert stadig godt....har selv en kammerat der har en sansui au9500 købt i 74, den ser ud som ny, og spiller som ny, ingen problemmer i pot metre el lign....nogen gange er man heldig andre gange ikke...når det er 20 år+....
ang pre amp, hvis det skal være ældre, så en kenwood l1000c.....det var et godt system de der havde.......nyere pre evt en audio analouge bellinni virtuel batteri power suply...har den selv, og den er fed.....bare et par eks!!!!!
velkommen
|
Til top |
|
|
pel Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 05 Januar 2013 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denon Pra 6000 er det perfekte match.
Pel
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa men har aldrig set en Pra 6000 på DBA eller i DK for den sags skyld
|
Til top |
|
|
Highmass Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 291
|
Sendt: 06 Januar 2013 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men de kan nu findes på dba fra tid til anden, omend ikke ofte. Jeg fandt selv min Pra6000 på dba for en del år siden ,og der var et andet eksemplar til salg der for et år eller to siden.
Hvis det er helt umuligt for dig at finde en Pra6000, så bør du vide at Pra2000Z (Afløste Pra2000, som kom samtidig med Pra6000 og Pra1000), ifølge annocer fra dengang, havde arvet en del af teknikken fra Pra6000. Jeg spillede selv på en Pra2000Z da jeg fandt min Pra6000, og 2000Z er efter min mening en glimrende forfprstærker, omend ikke helt så god som 6000. Jeg har ikke prøvet den oprindelige Pra2000, så den kan jeg ikke kommentere på. Jeg er helt sikker på at de udgaver af 2000, som kom efter Z udgaven, er mindst lige så gode, så det kunne også være en mulighed. Du skal derimod holde dig LANGT fra alt i 1000 serien (1000, 1100, 1200, 1500), de er simpelthen for ringe. Uden at have hørt den, ville jeg forvente at en Pra S10 også kunne være en mulighed, og det vil sikkert også være den model det er lettest at finde til en fornuftig pris.
Held og lykke med dine Poa8000. Jeg så dem godt, men jeg turde simpelthen ikke. Hvis de er lige så komplicerede som Pra6000 (Som har SINDSYGT mange komponenter), så bliver det ikke sjovt at fejlsøge. Men hvis de er lige så gode som Pra6000, så er jeg sikker på at du bliver glad for dem, når de begge virker.
Mvh. Lars.
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2011 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
Sendt: 14 Januar 2013 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
OG stort tillykke med dem Dem skal du nok blive glad for. Jeg købte dem her for et par måneder siden, og hold da op hvor de spiller musik....
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=95607&P N=1
Med min spæde hifi øre har jeg ikke hørt noget der når dem till skokke holderne, så mon ikke også du bliver meget glade for dine...
Det er jo trods noget af det bedste de nogen sinde har lavet.. OG tillykke med dem, de kommer til at give dig glæde fremover, og smukke er de jo :)
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 14 Januar 2013 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har skam set din tråd og indrømmer blankt at jeg tabte kæben da jeg så hvor lækker og hvor god stand sættet stod i! Så
smukt! ville virkelig gerne ha den forforstærker selv til mine monoblokke som forhåbentlig snart kommer op og kører  har
ikke hørt nyt fra hifiklubben endnu men så snart det hele spiller skal jeg nok komme med billeder af mine egne
pragteksemplarer
Har du et par specielle højtaler du kan anbefale til sådan noget Vintage Denon? har lige nu et sæt Dali Ikon 6 men savner
seriøst noget god bund som mine gamle 703'ere gav
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Long time, no seeing.....tillykke med de skønne og smukke kasser. Lang tid siden jeg sidst så sådan et par fra Denon. Af specielle højttalere man kunne forslå, kunne være Dali 18/ll's afløser Dali 800. Ellers kunne et sæt Montana måske være noget. Her er der en god bund.  Nu ved jeg ikke om den skal være en Denon pre også, men ellers ville min egen Acurus RL11 være en god makker til de Denon effektrin dér. Måske ikke et design mæssigt matct.  John Pedersen her inde havde en Acurus L10 til salg om han har fået den solgt ved jeg ikke. Men den ville da også være et godt bud.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
LoudandClear skrev:
Jeg har skam set din tråd og indrømmer blankt at jeg tabte kæben da jeg så hvor lækker og hvor god stand sættet stod i! Så smukt! ville virkelig gerne ha den forforstærker selv til mine monoblokke som forhåbentlig snart kommer op og kører har ikke hørt nyt fra hifiklubben endnu men så snart det hele spiller skal jeg nok komme med billeder af mine egne pragteksemplarer
Har du et par specielle højtaler du kan anbefale til sådan noget Vintage Denon? har lige nu et sæt Dali Ikon 6 men savner seriøst noget god bund som mine gamle 703'ere gav  |
|
|
JA det er sgu en skam de ikke har råd til at bygge sådan mere :) Men Pyt, det vi har er vel bygget så godt at det holder vores tid ud 
Jeg spiller på mit Euphonia Sæt MS4... Og der er sgu vældigt med smæk på. Men går da godt nok med tanke om at prøve noget andet... Spændt på hvad du siger til de poa`er. Jeg havde en rimelig fornuftig Denon forstærker før.. PMA sa-11 og den gjorde det godt, men tabte da totalt kæben da jeg fik det her sæt hjem..
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dine Denon POA-8000 effektforstærkere. Tror mange savlede over dem i slutningen af 80èrne da de kom.! ikke at de er mindre tiltalende i dag.
Tror at du har fået fat i et af de 2-3 sæt som kom til Danmark. De jo fra en tid hvor der ikke blev solgt ret meget high-end fra Klubben (da klubben åbnede, var det ikke helt anderkendt for hi-fi entusiaster eller high-end folket at købe deres grej der, selv da de overtog Accuphase eller Threshold. Tag det eksempel, da de fik Snell, så var det lige pludselig noget uoriginalt skrammel, man slet ikke kunne lytte til hvis man bare var et gram seriøs) noget der blev kæmpet med i mange år for at vende.
Tilbage til POA-8000- så kan den IKKE sammenlignes med POA-3000 eller POA-3000Z den er en helt anden konstruktion fra ende til anden. Desværre var den ikke problemfri, dens største fejl er, den er så kompakt opbygget at lodningerne vitterligt smelter, da den køre Klasse-A drift, så har den en RAM kreds (dens skal måle temperatur, Bias, kortslutningen på udgang ect.) den har det ”nogle” gange med at drille lidt.
jeg kender 2 af sættende ret godt fra min tid i klubben (da jeg fik dem ind til service og eftersyn ca. 1-2 gange om året) ikke at det var mig der reparere dem. (hvis klubben ikke kan fikse dem for dig, send en PM, og jeg skal henvise til ham der kan dem bedre end nogen anden)
lydmæssigt er den jo rigtig rar at lytte til..! Den er meget glat i sin spille stil, uden det store drama (knald/ bang) og så bemærker man hvor stille den er, det som om den bare har meget mindre baggrunds støj end andre forstærkere. Faktisk vil jeg sammenline den med en Marantz PM-11 i spillestil.
Håber for dig at det bare er et lille hurtigt og billigt fiks, så du kan nyde dit nye indkøb. __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja
Man egentlig undre sig overfor de ikke kom med Balancerede drift når POA 3000 RG gør. Og det du beskriver der med spillestil lyder bekendt ...
|
Til top |
|
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa..! POA-3000 er jo en, Single Ended Push Pull forstærker, så de balanceret inputs er jo bare en lille kredsløb ”personligt” mener jeg at balanceret drift kun har fordele i hi-fi hvis der er tale om forstærkeropbygning der er symmetrisk.
Men det nok en helt anden diskussion..? __________________ INNOVATING not IMITATING
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 15 Januar 2013 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allanowich:
Ja jeg har holdt mig lidt væk men er nok desværre faldet i igen  men ved ikke helt om jeg vil fortsætte min tråd, følte
lidt den gik død
Therock1967:
Jamen de der Dali'er er da så fantastisk lækre! hvis du nogensinde søger noget nyt så skriv lige til mig så kan det være jeg
kan overtage dem  men tænkte også på noget Gamut phi-7 eller phi5 måske? har altid været facineret af deres lækre
design
CPH-R:
Tusind tak for lidt førstehånds baggrundsinfo på disse lækre monoblokke! Er du sikker på der kun er 2-3 sæt???!  vidste
godt de var sjældne men jeg havde da regnet med 50-100 sæt ca i DK?? har læst mig frem til at de blev solgt rundt omkring
i Japan og sjældent blev distribueret væk derfra og der derfor er så få i landet
Men jeg håber så sandelig at Klubben snart ringer med nogle gode nyheder, for hvad jeg kunne se så skulle det kun være en
enkelt komponent der var gået for alt andet så ud til at virke
|
Til top |
|
|
Therock1967 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået dine nye "små" hjem ?
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan da sagtens fortsætte din tråd. Der er jo ingen, der siger du skal skrive i den hver dag. Bare når der sker noget nyt eller du har andet på hjerte.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. til røgen fra din modstand lyder det som om du har en kortslutning et sted i kredsløbet så den får for meget strøm - held og lykke med
reparationen.
Du kan evt. kigge efter en pra 6000 her http://www.hifishark.com?q=denon.*pra
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 18 Januar 2013 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en update til forummet:
Hifiklubbens mægtig flinke (jyske  ) reperatør ringede til mig i onsdags og måtte desværre med trist stemme fortælle at
nogle komponenter (kan ikke huske hvilke) var blevet pillet ud da de nok tidligere er blevet kortsluttet, og da man bare har
spillet videre ved en lavere effekt har det gået ud over kredsløbet  men den flinke CPH-R satte mig i kontakt med en af
hans tidligere kollegaer som jeg har kontaktet og som forsikrede at han lå inde med original dele til dem
Så jeg afventer de hjemme fra hifiklubben engang i næste uge og så ryger den op til ham og så kryder vi fingrer, arme, ben og
tær for at han kan fikse den så den spiller som ny! de står nemlig så flot vissuelt så det ville være mægtigt hvis de kom til at
spille igen !  jeg holder jer opdateret om processen
God weekend, jeg skal bruge den på at tjene penge til reperation! LAC
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 22 Januar 2013 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er altså lidt kedeligt at sidde og hører Mono med den ene monoblok der nu virker  men dejligt lyder det skam! men
tror jeg skal ha nogle andre højtalere til dem end mine Dali Ikon - de bliver lidt "skramlede" i lyden med POA-8000 sat til og så
skal der i den grad noget bund i!
Men alting til sin tid, nu skal jeg ned og afhente monoblokken fra Hifiklubben der forgæves forsøgte en reperation og så videre
til en reperatør der var 100% sikker på at den skulle han nok fikse  glæder mig som et lille barn juleaften!
LAC
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2013 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
De lader jo til, at være bum stærke, så du kunne jo sætte begge ht'ere til det ene trin du har og lytte i dobbelt mono.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

Eget ønske!
|
Sendt: 25 Januar 2013 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaa men nu er jeg ikke så vild med monolyd
Nu er den leveret hos den nye reperatør og jeg afventer svar om 4 hverdage hvad der vil ske
|
Til top |
|
|