Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Teac A-6300 justering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2010
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der en her I Kbh området der kan justere og kalibrere en TEAC A-6300 ?

Jeg fik den forærende for et par dage siden fordi den i flg. den glade giver var defekt. Han vidste dog ikke meget om hvilken
defekt det kunne være, han havde ikke selv brugt den og strømkablet var i øvrigt klippet af den.

Til min store glæde viste det sig at den eneste "defekt" var at strømkablet var klippet af den !

Nu har jeg derfor indstalleret et ordinært 3-polet apparat-stik i den, rengjort den osv. så nu skal den bare tjekkes op
mht
justering af elektronikken, og det har jeg desværre ikke selv de nødvendige redskaber til at kunne gøre, så jeg tænkte om
der sidder en entusiast et sted der for gode ord og behørig betaling vil være behjælpelig med dette ?

Mvh
Gunnar
Til top Vis Chakaranda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chakaranda Besøg Chakaranda's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. G
Jeg ville indlevere den til JA-Radio på Frederiksberg, de laver den og kan give tilbud inden.
mvh. Asger
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Chakaranda skrev:
.....Er der en her I Kbh området der kan justere og kalibrere en TEAC A-6300 ?

Tonehovederne til en A-6300 er udgået, og kan kun vanskeligt findes -  den typiske årsag til en sådan iøvrigt ellers fin spille "afskrives"

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

@ Jan: tonehovederne har det fint (se indlæg i anden tråd) så ingen problemer der.

@ Asger: Tak det er da et bud, men teknikertimer inkl. moms plejer at være ret dyre, så jeg vil lige se om ikke jeg kan slippe
lidt nådigere om ved det
Til top Vis Chakaranda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chakaranda Besøg Chakaranda's Websted

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Det er jo kun bias og eq samt level som skal stilles og det tvivler jeg på kan tage mere end en oprundet time.

Ellers kan du jo prøve selv.

mvh. Asger

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

ja jo det er nu lidt mere end bare bias, eq og level i flg. service manualen

Og du kan da ha ret i at det nok ikke tager en erfaren teknikker mere end en time, så jeg vil da kontakte JA-radio og høre
hvad de tar for den slags....meeen jeg synes nu det ville være sjovere at finde en entusiast: Jeg er rimelig ny mht
spolebåndoptagere så det er jo altid spændende at møde nogen med interessen og mere erfaring end jeg selv har på
nuværende tidspunkt.

Mvh
Gunnar

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

OK, du vil ha den gratis og den skal køre gratis :O)

Den sport kender jeg godt.

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Nej! og lad nu vær at spilde min tid med indlæg der IKKE besvarer mit spørgsmål tak !

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Chakaranda skrev:
ja jo det er nu lidt mere end bare bias, eq og level i flg. service manualen

Jeg tror i skal afholde jer fra at gætte på hvor tid det tager at trille en ældre sag som denne op på dupperne igen.    Der er jo mere end bare stikke skruetrækkeren i det rette hul og dreje.

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

@ jan
Det kan der måske være noget om...og dog: maskinen som sådan fungerer perfekt, så såfremt der ikke ligefrem er
komponenter der skal skiftes (hvilket jeg selv kan gøre) så burde det ikke tage voldsomt lang tid at slå det relevante kapitel
op i service manualen og køre proceduren igennem....som sagt har jeg ikke alle de nødvendige redskaber til at gøre det
selv...ellers havde jeg sørme gjort det for længst.

Men please...jeg ved godt i skriver af venlighed og interesse, men ku jeg ikke nøjes med herfra kun at få indlæg der
besvarer mit spørgsmål (trådens emne).

mange tak.

Mvh
Gunnar

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Chakaranda skrev:
Men please...jeg ved godt i skriver af venlighed og interesse, men ku jeg ikke nøjes med herfra kun at få indlæg der

Sådan fungerer tingene jo ikke helt i et forum som dette :)

Ja - der er da flere der har de nødvendige evner - og sikkert også nogen ude blandt det almindelige publikum.

Når så nogen kaster sig ud i gætterier om hvor lang tid det tager, må jeg forbeholde mig retten til at bøvse lidt -   Hvis nogen tror en teknikker bare kaster et forbandet dyrt referencebånd i den første den bedste maskine,  tager man da grumme fejl.

defekte bremser kan rive båndet itu, defekt båndløb kan ødelægge båndet -  så man vil nok lige sikre sig at maskinen er relativt iorden på disse punkter først,  alt andet er tåbeligt.

Skal man justere en maskine op - skal hovederne jo også være korrekt justeret - for denne maskine er der 2 afspillehoveder - til begge retninger.

alting tager tid -  man skal jo også lige have indmaden ud af kassen for overhovedet at kunne noget.

Vi snakker altså ikke om at skifte sikringer her :)

måske en flinker mand byder ind på opgaven - I don't know ....    men en kompetent teknikker (og dem er der ikke mange tilbage af) arbejder ikke gratis.

Og nogen skal være med til at dække de omkostninger der er forbundet med at "have værktøjerne"  -  et referencebånd alene koster immervæk tæt på tusindkronesedlen, og holder ikke evigt. 

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Marts 2013 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

jan_stevns skrev:

Chakaranda skrev:

Sådan fungerer tingene jo ikke helt i et forum som dette :)

Det er også min opfattelse - det er ikke en brevkasse, men et diskussionsforum - og så vidt jeg kan se, så taler/debatterer Jan om nødvendig service af den Teac.

Vh

Freddy 

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Ok det var tydeligvis spild af tid at stille et konkret spørgsmål herinde

I må ha det

Mvh
Gunnar

Chakaranda
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2013 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

e.o.s.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes