Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 12:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Sansui SR-4050C (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mads664
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2013
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa

jeg er en novice ud i pladespillere. Jeg har dog fået opbygget en fin lille samling i de 6 år jeg næsten er gået væk fra CD og over til vinyl. Jeg har en DP-29 med indbygget RIAA forstærker - en fin pladespiller til en 1000. Men jeg vil have noget lidt mere kram. Og der har jeg set mig lidt lun på en Sansui SR-4050C pladespiller som jeg kan købe brugt. Der hører to pickups (sælgeren siger det er Shure) til den og pladespilleren skulle efter sælgeren være velholdt. Han kan dog ikke sige noget om hvornår remmen sidst har været skiftet ud, da det er for hans morfar han sælger den for - og han har ikke meget forstand på det. Men hele herligheden har han sat til salg for 2000,- og den skulle fungere perfekt (jeg agter selfølgelig at få en lytter test). De priser jeg har fundet på nettet ( http://www.stereo.net.au/forums/index.php?/topic/53303-got-a -sansui-sr-4050c-whats-it-worth/ ) er i en noget andet prisklasse - sat til omkring en tusse. Da jeg er en ærlig mand som ikke vil snyde nogen og selfølgelig ikke selv blive snydt så havde jeg tænkt på et bud på 1200,-. Hvad mener I ??

Mvh

Mads
Til top Vis mads664's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mads664

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

http://www.ebay.com/itm/vintage-turntable-SANSUI-SR-2050c-au to-up-stop-/331040365100?pt=US_Record_Player_Turntable_Parts &hash=item4d138b1a2c

Den er lidt mere skrabet, men er i bund og grund ikke særligt afvigende fra "din", 275,-DKr på Ebay.

mads664
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Aha :-) tak for linket 

Anker E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 Oktober 2013 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

En god Pickup koster hurtigt mere end det du påtænker at byde. Det er derfor ret afgørende hvad det er for pickup's der følger med - og ikke mindst hvilken stand de er i, hvad en fair pris skal være.
Til top Vis Anker E's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anker E

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 Oktober 2013 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok kigge efter noget andet. Dels er den noget gammel og dels er den med automatik, så jeg vil mene at den er mere interessant for Sansui
samlere.
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Sendt: 12 Oktober 2013 kl. 06:31 | IP-adresse registreret  

Man får det indtryk, at du ønsker det konservative look og fuld respekt for det, og så nytter det ikke at nævne B&O, hvor du lettere kunne vælge og vrage. Du vil nok heller ikke "nøjes" med beogram 1000 eller Lenco L75. Som j_mil antyder, ser mange entusiaster skævt til det automatiske, men det er dit valg.

Mon ikke prisen er et skud i tågen fra sælgers side? Glem det og prøv at finde frem til din egen vurdering, som du jo også allerede har prøvet på. Glem ikke alderen - det kan have betydning netop for automatikken. Mange velholdte pladespillere og andet hifi-grej "burde" koste noget andet, end de gør, men vil du bruge det som rettesnor? Desuden tror jeg, du skal tænke på det, som om drivrem og måske også pickup skal skiftes. Prøv at se, om ebay og lignende steder kan give en fornemmelse for prisniveauet, men desværre er der nok begrænset hjælp at finde. Forbered sælger på at dit bud vil ligge langt lavere, og hvis han trods det vil snakke videre, må en test på stedet afgøre dit endelige bud.

En ny rem kan du få her  http://www.ebay.com/itm/TURNTABLE-BELT-FITS-THE-SANSUI-SR-30 30-SR-3060-SR-4040-SR-4050-SR-4050C-SR-4060-/230703660653?pt =Turntable_Parts_Accessories&hash=item35b7027e6d#ht_2872 wt_980 eller her http://www.lpgear.com/product/SSR4050C.html og givetvis mange andre steder.

Hvad med at overveje en Thorens i stedet? Her et par eksempler lige nu: http://www.dba.dk/pladespiller-thorens-td-160/id-1003865439/  http://www.dba.dk/pladespiller-thorens-318-m/id-1003687123/  http://www.dba.dk/pladespiller-thorens-td-19/id-1003130016/

Her har du Sansui'en indvendigt:

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

j_mil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Oktober 2013 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Det var mest de rent mekaniske automatik systemer som man mest almindelige før i tiden jeg tænkte på som godt kunne være noget
hårdhændede ved pick-up'en. Nyere systemer hvor der er blandet noget elekrtonik ind i det er en hel anden snak.
Til top Vis j_mil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_mil

mads664
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2013 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres indlæg. Desværre skød konen projektet ned med ordene "Skal den dér stå inde i stuen"

ad aristona ; Så konservativ er jeg nu heller ikke Thorens 318M ser interessant ud - og så følger der en RIAA med - hvilket er nødvendigt for setup'et i stuen.

Mvh

Mads

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 Oktober 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Den hedder nu ikke Thorens 318M men 318 mkll. Men dette ses dog tydeligt på billedet af den på dba.

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2013 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hmm... En pladespiller hænger... Helst Ligesom konen... Foran fjernsynet
Nå, spøg til side... En Thorens er ikk så ringe endda...

Mvh.
Struktøren
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes