| Forfatter |
|
MuttleyDK Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 175
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa alle.. Nogle husker mig måske, var i hvert fald småaktiv her på siden for nogle få år siden.. men jeg blev sgu opereret i hovedet meget tæt på hjernestammen og blev døv på venstre øre..  Så hifi var pludselig ikke fedt mere, alt lyder forkert nu, så derfor har jeg ikke været her siden dengang..  Men jeg er begyndt at spille lidt keyboard og lave lidt musik på computeren, problemet er så at det ikke er fedt for andre at høre på, underligt nok  Så jeg står og skal bruge et sæt hovedtelefoner.. jeg har bare ikke mulighed for at tage ud og lytte en masse lige for tiden, så jeg er lidt nød til at købe noget andre siger er godt, så hvad skal jeg købe ? pris ide: 700,- bas er vigtig.. lydbilledet er ikke ret vigtigt at jeg ikke kan høre på begge ører  jeg spørger jer, da jeg er ret træt af at købe og købe, har indtil nu købt 3 sæt, der alle ingen bas har, og jo, jeg kan høre bas, ikke kun marke den. de 2 sæt gav lidt sig selv, da de var max billige, "men jeg var dum nok til at købe dem", det 3 fik jeg at vide skulle ha' en ok lyd. - Men ingen bas overhovedet med mindre jeg klemmer l**tet halvvejs ind i øret.. Dette er det 3 sætHele grunden til det sidste sæt var fordi det havde volumekontrol på ledningen, og ledning kun til den ene højttaler, hvilket jeg syntes er fedt.. Jeg kan altid købt en billig hovedtelefonforstærker, og på den måde få en fysisk volumekontrol, så mine kræv er god bas, ledning KUN til den ene side, fullsize, men de må gerne sidde godt da jeg tit bruger 4+ timer uden pause.. På forhånd tak, og undskyld den lidt lange post for noget ret simplet.. PS. pas godt på jeres ører, mono sux  __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Hello...
Ved at det sprænger prisen lidt, men det du leder efter lyder i mine
ører som et par Beyerdynamic DT770 (koster ca 950 kr på engelsk ebay) |
|
|
Takker for svaret!
950,- er sådanset ikke noget problem, men jeg må indrømme jeg er max
bange for at handle via udlandet.. jeg får altid mandagsmodeller
uanset hvad og hvor jeg handler, så jeg skulle gerne kunne bytte /
sende til rep. uden problemer.. så hverken udlandet eller brugt
er mig
ville gerne holde mig under 1000,- __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah... har nu ikke erfaringer med at hovedtelefoner ligefrem har haft gået i stykker, men forstår dig godt vel.. problemet er bare at de generelt er ganske dyre i Danmark.. Der er trods alt lidt forskel fra 950 og til 1400 kr...
Men i så fald ved jeg ikke helt hvad jeg skal anbefale... Sennheisers linie vil jeg ikke påstå har specielt meget bas generelt... Og det er vel nærmest primært hvad man kan få i butikkerne i DK de fleste steder...
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Tjah... har nu ikke erfaringer med at hovedtelefoner ligefrem har haft gået i stykker, men forstår dig godt vel.. problemet er bare at de generelt er ganske dyre i Danmark.. Der er trods alt lidt forskel fra 950 og til 1400 kr...
Men i så fald ved jeg ikke helt hvad jeg skal anbefale... Sennheisers linie vil jeg ikke påstå har specielt meget bas generelt... Og det er vel nærmest primært hvad man kan få i butikkerne i DK de fleste steder... |
|
|
Jeg kender ikke Sennheisers "high-end" bøffer, men deres 5-600,- bøffer har ikke hvad jeg kalder bas.. måske spiller de bas, men ikke højt nok i forhold til resten af lydbilledet sådan som jeg kan li' bas.. men okok, måske jeg må prøve ebay, en gang skal jo være den første.. jeg tænkte bare at der var noget andet end lige Sennheiser at vælge i mellem.. måske: Sony MDR-SA1000GOLDRING DR150Grado SR 60AKG K240 StudioBare surt at komme med forslag, da folk tit fokusere kun på dem , og ikke alle andre.. jeg aner slet slet ikke hvad jeg skal gå efter  Må sove og drømme lidt, måske jeg er ebay ready i morgen.. __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Muttley, godt at høre fra dig igen, selvom omstændighederne er noget triste. Er ked af at høre om følgerne af din operation. Men det er fedt at du stadig hygger med musik, og spiller selv 
Angående hovedtelefoner, så har jeg selv et sæt Grado SR60, som jeg bruger sammen med en HeadAmp fra Carrotman. Jeg synes de spiller rigtig godt, meget naturligt, med stor åbenhed (det er jo en åben konstruktion, haha), og bassen passer mig særdeles fint. De koster vist omkring 800 kroner.
Held og lykke med købet og musikken.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
MuttleyDK skrev:
kolind skrev:
|
Men i så fald ved jeg ikke helt hvad jeg skal anbefale... Sennheisers linie vil jeg ikke påstå har specielt meget bas generelt... Og det er vel nærmest primært hvad man kan få i butikkerne i DK de fleste steder...
|
|
|
Jeg kender ikke Sennheisers "high-end" bøffer, men deres 5-600,- bøffer har ikke hvad jeg kalder bas.. måske spiller de bas, men ikke højt nok i forhold til resten af lydbilledet sådan som jeg kan li' bas.. men okok, måske jeg må prøve ebay, en gang skal jo være den første..
jeg tænkte bare at der var noget andet end lige Sennheiser at vælge i mellem..
måske:
Sony MDR-SA1000
GOLDRING DR150
Grado SR 60
AKG K240 Studio
Bare surt at komme med forslag, da folk tit fokusere kun på dem , og ikke alle andre.. jeg aner slet slet ikke hvad jeg skal gå efter 
Må sove og drømme lidt, måske jeg er ebay ready i morgen..
|
|
|
Hej igen... til dine forslag vil jeg kommentere lidt...
Sonys har bestemt ikke meget bas såvidt jeg har læst.. (har ikke hørt dem)
Goldring ved jeg ikke så meget om...
Grados serie i det hele taget har ganske lidt bas, men alt andet end bas lyder skønt...
AKG's hovedtelfoner har typisk ikke så meget bas... har ikke hørt 240, men forstiller mig at de ikke er så bass-orienterede... Har et par K340.. men det er lidt specielle hovedtelefoner at kaste sig ud i tror jeg...
Giver ret i at Sennheisers generelt ikke har særligt meget bas.. har et par 600, og der er ikke så meget at komme efter på bas-siden syntes jeg...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene et godt bud er beyer dt770, og du skal ikke være bange for at købe dem i eks. tyskland via ebay, beyer går ikke sådan bare istykker.
Du kan købe dem her http://cgi.ebay.de/Beyerdynamic-DT-770-Pro-80-Ohm-Neu-Liefer ung-frei-Hau_W0QQitemZ120107675852QQihZ002QQcategoryZ21773QQ rdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
Og det er i 80ohms udgaven, hvilket er lidt vigtigt, da 250ohms udgaven er svær at trække ordenlig.
Et billigere, men stadig godt alternativ er sony´s xd400, som er rimelig bastung (som det meste sony), de kan købes her:
http://cgi.ebay.de/SONY-MDR-XD400-HIFI-KOPFHORER-NEU-OVP_W0Q QitemZ110077254120QQihZ001QQcategoryZ18606QQrdZ1QQssPageName ZWD1VQQcmdZViewItem
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har nogle gamle Technics hovedtelefoner, og der er bas i.
har ikke hørt deres nye modeller, men formoder at de er bedre i nu.
det er super god bas, så prøv at undersøge det __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Jeg vil mene et godt bud er beyer dt770, og du skal ikke være bange for at købe dem i eks. tyskland via ebay, beyer går ikke sådan bare istykker.
Du kan købe dem her http://cgi.ebay.de/Beyerdynamic-DT-770-Pro-80-Ohm-Neu-Liefer ung-frei-Hau_W0QQitemZ120107675852QQihZ002QQcategoryZ21773QQ rdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem
Og det er i 80ohms udgaven, hvilket er lidt vigtigt, da 250ohms udgaven er svær at trække ordenlig.
Et billigere, men stadig godt alternativ er sony´s xd400, som er rimelig bastung (som det meste sony), de kan købes her:
http://cgi.ebay.de/SONY-MDR-XD400-HIFI-KOPFHORER-NEU-OVP_W0Q QitemZ110077254120QQihZ001QQcategoryZ18606QQrdZ1QQssPageName ZWD1VQQcmdZViewItem
|
|
|
Ja det var også det jeg prøvede at komme frem til... men dog er de billigere i UK end de er i Tyskland...
og som techtrino siger, hvis du skal have dem, så sørg for at få dem i 80 ohms udgaven...
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Your payment of £86.00 GBP to the seller musicalexchange is complete. Jeg takker for hjælpen alle ! nu prøver jeg de Beyerdynamic DT770, er det ikke sagen, må jeg sælge dem billigt og prøve Grado SR 60 i stedet.. eller noget..  Hygge alle, takker igen.
__________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MuttleyDK skrev:
Your payment of £86.00 GBP to the seller musicalexchange is complete.
Jeg takker for hjælpen alle ! nu prøver jeg de Beyerdynamic DT770, er det ikke sagen, må jeg sælge dem billigt og prøve Grado SR 60 i stedet.. eller noget.. 
Hygge alle, takker igen.
|
|
|
Lyder lækkert da... tror du bliver glad for dem... og hvis ikke, så tror jeg ikke du får noget problem med at komme af med dem igen... :) Jeg bytter gerne for mine HD600... men bas har de ikke meget af... heh...
Held og lykke med dem... lad os høre hvad du synets om dem... har selv kigget på dem længe, men ikke rigtigt haft penge og grund til at købe dem (har en masse andre i forvejen og et par IEM's på vej)
og desuden vil jeg stærkt fraråde dig at købe grado hvis du skal have godt med bas, for det er nærmest lige præcis hvad de ikke har.. men resten ved dem er ganske godt.. (specielt SR-60 har ganske lidt bas ydermere)
|
| Til top |
|
| |
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, har du snart fået dine Beyere til DK? :)
__________________ B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 25 April 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh tror det tager mere end 3 dage  Men Morten du er måske også head-fier?
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har faktisk lidt af et problem idet jeg ikke kender til handel via ebay.. Jeg skulle ha' købt dem, jeg har modtaget mail fra eBay hvor de skriver bla bla tillykke, klik her for at betale via Paypal.. Det gjorde jeg så, og paypal skriver at manden har fået pengene, og de er også trukket fra min bankkonto.. Men så er der ikke sket mere, jeg havde nok ventet en mail fra manden/stedet hvori de måske skrev, tak for handlen, pakken sendes bla bla.. Men måske man ikke hører fra sælgeren ? måske kommer pakken bare en dag  Håber bare ikke jeg har sendt manden penge for intet..  Jeg er altid uheldig, derfor jeg ikke ville købe via ebay i første omgang .. Men skal nok vende tilbage når/hvis jeg modtager dem.. Er en NAD c320 BEE ok som hovedtelefonforstærker ?
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Never Mind.. Har fået mail tilbage nu  ___________ Hi Michael, Im sorry that you have not heard from me previously. I
should've emailed you before to tell you that payment had been received. The
headphones are on the way and you should have beginning of next week
regards jon ___________
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
smukt... :)
og ebay er nu ellers rimeligt sikkert vil jeg mene.. sålænge man sørger for at købe af de større sælgere som vil gøre meget for ikke at få negativ feedback... Straks mere risikabelt hvis det er en med meget få handler, men de fleste ting sælges er erfarne sælgere typisk... jeg har endnu ikke opblevet at blive snydt efter hm.. ca 10 handler på ebay...
En anden mere risikabel ting er det med at købe ting af private fra forums osv hvor man egentligt bare må stole på hinanden, hvilket nu også er gået fint for mig de par gange jeg har prøvet... sålænge man ser sig for og finder nogle der virker til at være til at stole på, går det sjældent galt... :)
husk at lade os høre om hvad du syntes om dem...
|
| Til top |
|
| |
MuttleyDK Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de sgu ankommet  Det kan godt ske det ikke er mest rigtigt lyd, men det er 100% det jeg havde håbet at finde !! Der er måske nok lidt for meget bas hist og her i forhold til hvad der var ment, men det er som jeg kan li' det.. Jeg nyder musikken så meget via disse hovedtelefoner at jeg tager mig selv i at glemme at jeg er blevet døv på venstre øre, jeg takker så meget for hjælpen med at vælge..! ved ikke om de skal spilles til, men "out of the box" lyder de max lækker efter mit hoved.. "wave/mp3 er pt eneste lydkilde, via creative x-fi lydkort" Takker og bukker..  ps. skal jeg endelig komme med negative ting, må i vente til jeg har haft dem noget længere tid  __________________ AKG K271 MKII
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder sgu da godt, det er virkelig også nogle gode høre bøfffer. Nu mangler du bare læder puder til dem  Desværre er de ikke sådan lige at få fat på, men jeg har gang i en lille forhandling med Beyer, skal nok skrive hvis jeg kan skaffe nogen hjem. Det næste du bør overveje er ikke nødvendigvis din kilde, men måske dit fil-format og afspiller på comp´en. jeg anbefaler foobar og alt over 320kb helst flac-format.
|
| Til top |
|
| |