Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 13:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Lydkvaliteten på en Ipod Shuffle? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
l4m3r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Juni 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa, tænkte på om i vidste hvordan lydkvaliteten på sådan en Ipod Shuffle er... Dens størrelse og dens 'klappe' egenskab tiltrækker mig da jeg vil høre musik på den imens jeg træner/løber, men er også en der går efter god kvalitet.. Har i nogen erfaring med Shuffle?

Til top Vis l4m3r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l4m3r

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Tjo den er skam ok.... mennnnn

Hvis du primært skal bruge den til træning osv. og ikke har alm lydpotte i forvejen vil jeg nok købe en Creative Stone istedet. Fordelen er at her har du Drag&drop dvs. du slipper for Itunes helvede, og lyd mæssigt er den identisk med lydpotterne, dernæst så er den spec mæssigt shufflen på alle punkter overlegen.
Den fåes alle farver, her i sort

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=383709

Og prisen er jo også god

Man kan sige at hvis du vil have en godt lydende mp3 afspiller bør du måske kigge på en Meizu m6, men den er jo også størrere og dyrere.
Men under alle omstændigheder bør du købe et par andre høretelefoner!!! Jeg anbefaler Koss ksc75 eller Koss portaPro, hvis de skal sidde på øret, ellers hvis du gerne vi have et par til inde i øret er Yuin Pk2 virkeligt gode http://www.head-direct.com/index.php?option=com_headdirect&a mp;Itemid=13&func=detail&id=2

Men du kan læse om høretelefoner inde på head.fi.org
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juni 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Der er nogle tests, hvor den nye shuffle (klipsen) er blevet kritiseret for den lyd - også i forhold til den tidligere. Jeg ved godt, at Creative's Stone ikke er nær så cool. Men den får ros for lyden og den er BILLIG! 

l4m3r
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar, lyder som om det bliver til en Creative Stone, men kan den også sættes fast ligesom shufflen? Og de høretlf. du snakker om techtrino, er det nogen der kan findes på edbpriser?

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Jeg mener ikke, at der er en klips til Creative. Der er vist et hul til en snor...

Jooo...men nu er disse Yuin heller ikke HELT billige. I den priskategori (US$ 69) er der også Shure e2c, Ultimate Ears metro.fi2, iGrado, Grado SR60, Sennheiser PX100 og Sennheiser CX300.
Jeg ville godt selv have et par Yuin i ørerne. De får virkeligt gode anmeldelser. Men kan de købes i DK overhovedet? Og har nogen her hørt dem? iGrado 'hænger' på ørerne ligsome Koss. Senn CX300 og Shure er 'ørepropper', og Senn PX100, førnævnte Koss Porta Pro og Grado SR60 er almindelige hovedtelefoner

Men prøv lige at se, hvad du får for de penge, du ville have brugt på en Shuffle her:
http://www.mp3-player.de/index.php?page=productOverview& category=3&cross=&order=2&producer=&limit=35 2&news=0
(Og så kan du samtidig forbløffes over, hvor mange GRIMME mp3-spillere, der findes ;)

Der kan du i hvert fald få en Meizu til en ret god pris, og den er god nok til at have sit helt eget og meget aktive fan-forum.

l4m3r
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen, prøver at rode lidt rundt i de links i har givet og beslutter mig.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Alle Koss kan fåes i DK, selvom de er dyre i forhold til USA, men hvad er ik det.

Yuin kan kun købes hos head-direct og ved Todd the Vinul junkie i USA så vidt jeg ved.
Du skal ikke købe grado til udendørs brug... de er små omvendte højtalere, hold dig til alm buds, det fungerer eller clipons ligesom ksc75.

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

@l4m3r: Det var så lidt. God fornøjelse!

@techtrino: Har du selv Yuin pk2? Er vældig nysgerrig. Kunne godt bruge nogle transportable (mere end px100) og mindre isolerende end super.fi 3, så jeg ikke tumler omkring helt zombie-agtigt (så er det i hvert fald af en anden grund).

Så jeg ville bare lige høre, om du kan fortælle lidt om lyden. Om den er blød, skarp, basset...?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

De er bestilt 

Du kan finde en del reviews inde på head-fi, men hvad jeg har forstået så minder de lidt om ksc75 dog med en skarpere bass.... så jeg glæder mig

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Juni 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej jeg leder også efter en mp3 til at løbe med.. Hvad med creative zen plus.. den er dyre men der er radio i? nogen som kender til den?

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Uhhm...har lige hurtig-tygget en del reviews igennem. De er rare!
Synes nu, det er lidt fedt, at de ikke forsøger at ligne noget som helst.
Håber du har lyst til at skrive en mini-review, når du for dem.

Tillykke med dem!

PS. Kommer der egentlig told på?

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juni 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

antonboy skrev:

Hej jeg leder ogs� efter en mp3 til at l�be med.. Hvad med creative zen plus.. den er dyre men der er radio i? nogen som kender til den?

Har kun hørt om den gennem en ven til ven....brokkede sig over at batteritiden var ret lav. Og den opgivne tid er i forvejen ikke imponerende.
Sony's NW-S700 serie er god at betjene i lommen. Deres NW-S200 serie er jo beregnet til at løbe med og har samme lommevenlige betjening. Men man hænger jo på Sony's SonicStage til at overføre med, og det er sgu bare et skodprogram. Desuden er Sony jo ret dyre. Til gengæld er lyden god og byggekvaliteten rigtig god. Og så har de altid rigtig god batteritid og oplades rigtig hurtigt.

Til bare at løbe med tror jeg næsten, at jeg vil foreslå Creative's Stone igen. Den er billig (291,- hos shg.dk), lille og simpel (men ingen skærm). Den skulle også have rigtig god lyd. (Lille test her: http://www.pcworld.dk/art/8655?a=category&i=214)

Ellers er der også irivers nye T50/T60 serie, hvis du vil have skærm på - men så kommer du til at løbe med en mini-Toblerone i lommen.

antonboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået mig en creative ZEN stone og et sæt creative EP 630 høre telefoner glæder mig til at få det testet.. skal til haze i weekenden så der er ikke tid til det..

Til top Vis antonboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af antonboy

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hvin den nu skal bruges til løb er der også en en anden mulighed: Ipod Nano og et Nike+Ipod Sport Kit. (Det er ikke nødvendigt med Nike sko)

http://www.apple.com/dk/ipod/nike/

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Ok, det lyder godt, og creative ep630 er faktisk ok, men det er self. in-ears...

MaxJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Tillykke med begge dele! 

Sims-m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 26 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Går lidt og tygger på at jeg vil købe en Creative Zen Stone plus når den nu udkommer her inden så længe, så der er lidt til rulle turen. Hvordan er resultatet med Zen Stone og ep630. er det pengene værd?

2*SA1550
SA520AV
de sidste fire snakker vi ikke højt om, men de er der
Jamo E6SUB
Xbox 360
Wii
Til top Vis Sims-m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sims-m

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes