| Forfatter |
|
sennheiser Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 369
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. har lige købt sennheiser hd 555 og har læst ligt om tilspilning af hovedtelefoner, og er det virkelig rigtig at de skal tilspilles. og hvor lang tid skal de det
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
De "skal" ikke tilspilles, men det er normalt at lyden ændrer sig efter at hovedtelefoner har spillet et stykke tid. Hvor meget og hvor længe der går
afhænger af hvilken model der er tale om. Jeg ville bare sætyte dem til at spille ved et niveau som er lidt (kun lidt) højere end det du normalt lytter
ved og så lade dem spille et par dage eller tre, evt. om dagen mens du ikke er hjemme.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et godt burn-in er en go ting, lad dem ligge med musik i et par nætter, så skulle det være klaret.
Men generelt så kræver 555 og 595 ikke det store, det er jo også lav impedans høretelefoner.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Men generelt så kræver 555 og 595 ikke det store, det er jo også lav impedans høretelefoner.
|
|
|
Er der sammenhæng mellem impedans og tilspilningstid ? Mine Gradoer har 32 ohms impedans, og de havde virkelig behov for tilspilning. Efter ca. 40 timer var der sket rigtig meget med lyden. Herefter var det i småtings-afdelingen.
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
men hvordan kan det endlig være at der er så stor en forskeld på grados den største model og så sennheisers største. grado impedans er på 32 og sennheisers 300 er det en fordel eller ulempe
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Impedansen har ikke så meget at sige, og man kan ikke sige det er fordel eller ulempe. Man kunne hævde at lav impedans er lettere at trække, men på den anden side så plejer høj impedans høretelefoner at lyde bedre.... Eks. med beyerdynamic dt770, deres 80ohm er go til computeren osv., men alligevel hævder de fleste at de synes at 250ohm udgaven lyder bedst, om det skyldes at det er en helt anden driver, står vist i det uvisse...
Generelt tror jeg det har noget at gøre med høj-imedans høretelefoner bevæger sig en smule hurtigere mellem yderstillingerne pga. der skal mere til at få dem til at bevæge sig, eller sådan noget. Men jeg tror også at grunden til at mange hig-end høretelefoner er høj impedans, er fordi at man i studierne typisk har mere smæk på lyden, end man har ved en alm kilde.
Mht. burn-in så ja så har impedansen ikke så meget at sige, det der jo sker ved et burn-in er at fibrene/atomerne i driverne de for rettet sig lidt ind, og den væske som man behandler driveren med, har efter hvad jeg har hørt også en del at sige, da den åbenbart også ændrer sig ved burn-in´et.
|
| Til top |
|
| |
sennheiser Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok tak for det
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger det der hedder "pink noise" når mine bøffer skal have deres burn-in, det er hurtigt og effektivt samtidigt er det hele skalaen der bliver "trænet".
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilspil dem med din yndlingsmusik; det er det som de skal reproducere i al fremtid.
De kan sagtens spille med via hovedtelefonudgang/hovedtelefonforstærker 24/7/365, sagtens.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Generelt tror jeg det har noget at gøre med høj-imedans høretelefoner bevæger sig en smule hurtigere mellem yderstillingerne
pga. der skal mere til at få dem til at bevæge sig, eller sådan noget. |
|
|
Høj-impedans drivere har normalt en lavere bevægelig masse, derfor kan de bevæge sig hurtigere og gengive flere detaljer.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad dælen er det for et navn Nisbeth?
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er "Nisbeth" ? Forvirringen er vist total ??
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he tror det er CarrotMan alias Nisbeth på head-fi... tror jeg... head-fi supremus I might add
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er der i vejen med mit navn Jesper?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he ik noget, altså grønsager er jo altid godt... eller, jeg er jo ing. stud, så grønsager er noget jeg kun hører om i go´morgen danmark, men stadig.
|
| Til top |
|
| |
Danster Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 203
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Impedansen har ikke så meget at sige, og man kan ikke sige det er fordel eller ulempe. Man kunne hævde at lav impedans er lettere at trække, men på den anden side så plejer høj impedans høretelefoner at lyde bedre....
|
|
|
Hvorfor er en lav impedans lettere at trække? En lav impedans skal vel netop have en højere strøm (gælder ihvertfald for Grado, som er svære at trække ordentligt). Hvorfor plejer højimpedans høretelefoner at lyde bedre? Dvs. du fx mener at Sennheiser generelt lyder bedre end Grado?
Ps. Har du set jeg har add'et dig på msn?
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mig bekendt, så skal lav-impedans-bøffer ha mere strøm. Høj-impedans-bøffer skal ha mere spænding, men jeg er ikke tekniker, så........hvis andre har forstand på "emnet", så kom frit frem. Det med om det ene lyder bedre end det andet, må være tilfældigt, som jeg har opfattet tingene. Intet tyder på at "lydkvaliteten" har noget med impedansen at gøre (hvis man søger på nettet efter det emne). Hvis forstærkeren er "kraftig" nok, kan det jo sådan set være ligemeget hvilken impedans bøfferne har
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep Danster har jeg set, men du har ikke været online når jeg har været på  Nej self. kan man ik sige at Grado eller senn lyder bedre, men generelt så lyder høj impedans udgaver bedre, som i mit beyer eks.
|
| Til top |
|
| |