Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedetelefon Forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 07:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa, er på jagt efter en hovedtelefon forstærker. Da jeg til tider er ved at drive kæresten til vanvid med at lytte til musik. Den skal helst være så billig som muligt, så derfor er det nok brugt, jeg er på udkig efter. Har på nuværende tidspunkt et par Senheiser hd 437, men regner med at finde et sæt HD 555 eller 595. Ellers modtages gerne forslag til Head-sættes også.

på forhånd tak for hjælpen

MVH Henrik

Til top Vis Rockmoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rockmoroe

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret  

Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Tak for forslaget, men det er lige i overkanten. Er dette prislaget (små 2000kr) hvis man er på udkig efter en Headamp?

sennheiser
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2006
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

ja det er det jeg tror ikke du for det billigere er nok den bedste til prisen koster næsten 3000kr fra ny det kan nok gøres billigere hvis du byger en selv. men jeg kender en som har denne forstærker og den spiller rigtig godt. dinne hovedtelefoner er et godt valg jeg har selv hd 555 og syntes de gør det godt til prisen har dog også hørt hd 595 og syntes ikke der er ret stor forskeld på disse to så efter min mening er hd 555 bedst til prisen.
Til top Vis sennheiser's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sennheiser

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke mene at du har brug for en forstærker til at de nævnte høretelefoner, alt andet lige vil jeg mene det er overkill.

Den billigste stationære forstærker jeg lige kan komme på, som der også er noget ved er en Little Dot II. Den koster ca 1200-1400kr via ebay.de.
Ellers kan du købe en bærbar forstærker også slutte en netadapter dertil, der kan du købe eks. en Cmoy som er meget billige, eller gå en klasse op og kigge på evt. en Meier Audio Porta corda MrkII el. Mrk III.
Det er en skam jeg ikke er i aalborg den næste måneds tid ellers kunne du have lånt min Porta Corda, som jeg ikke bruger længere.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Så også lige du også ville have et råd mht. et par hovedtelefoner 

Men har lige et par spørgsmål:

1. Hvilken type lyd vil du gerne have?
  2. Hvilken type musik kan du lide?
  3. Hvad er din kilde?
  4. Skal de bruges til noget foruden musik, eks. computer spil etc?
  5. Skal de kun bruges derhjemme, eller skal de kunne slæbes rundt, og eks. bruges sammen med m3.
  6. Hvad er prislejet?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil umiddelbart, som Techtrino også siger, at 2000 kroner for en forstærker til et par 1000 kroners hovedtelefoner er helt skørt...

Hvis dine ørebøffer er under 250 ohm kan du sagtens klare dig med en transportabel løsning...
Og her er der et fornuftigt udvalg til under 1000 kroner..

en forstærker som total airhead er på bud hos headroom og den skulle efter sigende være meget fin..

her er en tråd med en masse forskellige forstærkere:
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=216903

her er en mere om stationære
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?p=2805020#post2 805020
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Tak for alle indslagene. Grunden til jeg søger en HeadAmp er at der ikke er en udgang på min Forst. (ThuleIA75B).

Skal udelukkende bruges til at nyde min musik ved en ordentlig volume, uden at det irretere min kæreste. Sp hovede vægten ligger på musik brug fra mit anlæg. Har som sagt en Thule IA75B og DVA150B hvorfra jeg nyder min musik. Lyden skal være så ren og neutral som muligt, hvor jeg rigtig kan nyde detaljerne for musikken. Det er ikke som baggrunds musik, men et alternativ til mit anlæg. Skal ikke kunne slæbes rundt, da jeg vil bruge det mens jeg ligge og slænger mig på sofaen. Prislejet.......? Er sprit ny på dette område, men helst så billigt som muligt(er vestjyde..... ;-) ). Så brugt er at fortrække.

I nævner evt. en transportabel læsning, tænker i her på en Discmann? Og hvad kan i her anbefale.

Det er en skam jeg ikke er i aalborg den næste måneds tid ellers kunne du have lånt min Porta Corda, som jeg ikke bruger længere.

Tak techtrino det var super fint af dig at tilbyde det.

Tak for de mange fine foreslag 

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 22 Juni 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

B-tech kender jeg ikke, men de kan løse dit problem med den manglende hovedtelefonudgang.

Det er nok lidt "under-kill" til hovedtelefoner til 1000kr og opefter; der ville jeg vælge Creek OBH21 til nogetledes den 3-dobbelte pris (for du skal også købe en strømforsyning OBH1 eller 2, se under diverse). 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Creek får meget fine vidnesbyrd på head-fi, den anden har jeg ikke læst noget om, det skal tilføjes at jeg kun har læst om disse forstærkere og ikke prøvet nogle af dem...(desværre)

Min drømme amp. er en "heed can amp" den koster 320 Euro hvis du køber den direkte fra producenten, som bor i Ungarn og sender sine varer fra Tyskland...

Her er en tråd om den på head-fi
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=194441
Den er meget lang, vil jeg lige sige..

Hvis det frister dig så giv mig besked så får du kontakt info..

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Ups.
Hvis du har en tapeout på din forstærker kan du bruge den til at forbinde din headamp...

Og det er ikke en discman vi tænker på, men en rigtig forstærker bare i ministørrelse..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Ok du siger en høretelefon til derhjemme, som skal bruges sammen med en cd-afspiller og en headamp, og så skal de være comfy, da du skal bruge dem på sofa´en. Lyd relativ neutral.

Hmm

Nu sagde du desværre ikke noget om musiksmag, men... jeg vil sige den skriger lidt af AKG eller måske beyerdynamic.

Umiddelbart vil jeg sige der er 2 stærke konkurrenter i den her kategori, beyerdynamic dt880 (som jeg ejer og elsker) og AKG 501, som dog er udgået af produktion, og derfor kan fået til sådan ca. 60-70€ via eba.de, eller måske deres erstatter AKG 701.

Så prislejet på disse ligger mellem ca.:
Akg 501 ~ 500-600kr http://cgi.ebay.de/AKG-K-501-HiFi-Stereo-Kopfhoerer-Referenz -Testsieger_W0QQitemZ280127072116QQihZ018QQcategoryZ22505QQs sPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Beyer dt880 ~ 1200-1600kr (ebay.de typisk på auktion 180€)
http://cgi.ebay.de/BEYERDYNAMIC-DT-880-EDITION-2005-OVP-NEU_ W0QQitemZ150134281612QQihZ005QQcategoryZ22505QQssPageNameZWD VWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Akg 701 ~ 2000kr
http://cgi.ebay.de/AKG-K-701-NEU-SOFORT-v-Fachhaendler-K701- High-End_W0QQitemZ290131072890QQihZ019QQcategoryZ3274QQssPag eNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Disse går fra tid til anden også brugt inde på køb/salg på head-fi.org, og du vil typisk kunne få en god handel derinde på noget brugt, + du er sikker på at tingene er blevet behandlet ordenligt.

Men...

Hvis du nu er meget til Rock, så kan det være vi skal over i noget grado istedet

mbull
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2006
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jeg ville gå efter en Original Master, se link:

http://www.nysound.com/exec/servlet/CategoryServlet?action=p roductdetail&itemID=org-2020-01001&formID=0

http://www.soundstage.com/allinyourhead/allinyourhead200605. htm

Spørg evt. om pris hos Norman, Coem Audio, www.coemaudio.com. Jeg har selv gode erfaringer med dem, men husk der tilkommer moms og told.

Til top Vis mbull's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbull

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Tak, det er virkelig nogle fine bud i alle kommer med. Og har da fået øjnene op for, hvor stort dette område. Har lyst til at prøve det hele.

Skal til Århus her er i den kommende uge, og vil så prøve at komme forbi TapeConnection og giver deres sager en lytter 

Men er meget fristet at de Udenlandske forslag, men tør ikke rigtigt......   

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Rockmoroe skrev:

Skal til Århus her er i den kommende uge, og vil så prøve at komme forbi TapeConnection og giver deres sager en lytter 

Én der ikke er nævnt, som de bør have dernede, er Project Head Box til 795,-. Den er faktisk ikke så ringe (B-tech'en er skrækkelig, hold snitterne fra den).

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Eventuelt hvis hovedtelefonerne skal være neutrale kan du kigge efter et par Sennheiser HD600, de findes på nettet til omkring 1.600 hos danske forhandlere hvis du ikke vil handle udenlands.
Til top Vis McFrede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McFrede Besøg McFrede's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at alle sennheiser, pånær 595 er relativt mørke, derfor vil jeg mene han skal holde sig til AKG eller Beyer, man kan self sige at de er mere "layed back" men...

Hvis du skal ind til tapeconnection så skal du prøve lidt Grado!!! Husk de er som regel ikke så comfy i starten, men det kommer med tiden .
Hvis du godt kan lide rock, så skal specielt lytte til til sr225 og RS-1. Jeg vil mene det er også de bedste i grado serien i forhold til pris/ydelse (hold dig fra sr325i), det kunne være du også skulle kigge på lidt på Allesandro, men de føres ikke i nogen butikker, desværre.
Men de går fra tid til anden også brugt, både herinde og på head-fi.org, det kan sågar være jeg snart sætter mine sr225 til salg herinde , skal ha fat i et par Audio technica w5000 og som studerende mangler man altid penge.

Du skal ikke være bange for at handle i udlandet, specielt ikke tyskland, du har stort set samme garanti, og der er ingen told besværligheder som fra eks. USA.
Mht ebay.de så kan du relativt trygt handle fra ebay forhandlere som har har +100 salg og 99% tilfredse kunder .

Og husk der er mange penge at spare specielt på tyske/østrigske høretelefoner som AKG, beyer og senn.

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også anbefale dig Pro-Ject Headbox mkII. En lille fin box med velvalgte komponenter og god lyd.

Ellers hvis du vil ofre lidt mere, bør du også lytte til Rega Ear, som har en nypris på 1900kr mener jeg.

Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2007 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

S�ren84 skrev:

Jeg vil ogs� anbefale dig Pro-Ject Headbox mkII. En lille fin box med velvalgte komponenter og god lyd.

Ellers hvis du vil ofre lidt mere, b�r du ogs� lytte til Rega Ear, som har en nypris p� 1900kr mener jeg.

Jeg vil indrømme at jeg aldrig har hørt en Rega Ear, men jeg har læst en del om den (jeg købte selv forstærker for 2 måneder siden så...) Og den for knusende dårlige anmeldelser, og Pro-Ject´en for heller ikke mange gode ord med på vejen.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes