Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Jack -> Mini-jack på HD-515 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bipsen
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 24 Januar 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa
Jeg var en tur i Hifi-klubben hvor jeg blev forelsket i et sæt Sennheiser HD-515. Den skal primært bruges til min Ipod, så derfor vil jeg gerne have skiftet stikket ud med et mini-jack (org. stik og adapter fylder ret meget). Derfor vil jeg høre hvad mine muligheder er.

Kan jeg skifte hele kabelet, gerne til et kortere end de 3m?
Kan jeg skifte stikket og skære noget af ledningen af?
Et af de steder jeg har snakket med snakkede om nogle problemer fordi kablet er lakeret. Hvad går det ud på?

Mvh Morten
Til top Vis Bipsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bipsen Besøg Bipsen's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige med på en lytter da mine RS-2 også ender i en stor jack og den plus adapteren fylder næsten lige så meget som min forstærker, hvilket irriterer mig en del..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Det skulle være ret let, bare at skære kablet over og sætte et nyt stik på. Men det kræver et nyt stik og en loddejern.
Stikket derimod kan være dyrt og svært at få fat på, hvis ikke din lokale el "et-eller-andet" har det liggende.

Det med at kablet er lakkeret har jeg ikke hørt før, kan ikke se hvad der skulle være i vejen for at sætte et nyt stik på.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Juli 2007 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Sennheisers ledninger er lakerede, men det bränder nemt af, når du lodder dem! (Jeg har omlodder flere, når venner og bekendte har glemt at de havde höre-böffer på, og derefter gik sig en tur på ganske lidt over 3 meter!)

Godte-nok er du forelsket i HD515, det skal jeg ikke forklejne dig, men pröv at höre noget andet også. Jeg foreslår Grado; deres mindste modeller har mini-jack og de spiller mums. Meeen impedansen på bare 32 ohm vil nok äde I-pod´ens batterier hurtigere, end du kan nå at köbe nye!? Grado´s hovedtelefoner er med bare 1,5 meter ledning!

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes