| Forfatter |
|
Kralle Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg leder efter et par der kan udskifte mine Sennheiser HD 650. Disse hørebøffer har kørt over en Pioneer VSA-E06, altså en surround forstærker i jeg ved ikke hvor mange år :D. Har været rigtig glad for dem men vil videre nu. Jeg har som sagt kigget på Grado Statement GS1000 og Stax SR007. Til en af disse kunne jeg også godt tænke mig en forstærker, men jeg har for lidt forstand på hvad jeg skal vælge, så jeg vender mig til jer :D Dette gælder både forstærker og hørebøffer. Forstærkerne må gerne være i den dyre ende og hvis der er noget tilbehør jeg skal kigge efter så please sig til.
|
| Til top |
|
| |
Kralle Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov... Lige en ting til. Jeg lytter meget igennem min computer, altså via et stik fra compen og så ind i forstærkeren.
Lytter mest til genren "trance", hvis det gør en forskel.
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv ovenud glad for mine Grado GS1000 som jeg bruger sammen med en Sugden Headamp.
(Som erstatttede Sennheiser HD650)
Se evt.: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55367&K W=Batman.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stax har så vidt jeg ved deres egen forstærker, da de er elektrostatiske og behøver masser af kraft..
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
begge er rigtig gode i mine øre...
Stax er elektrostatiske, jeg har aldrig selv hørt men efter sigene skulle de spille fantatisk. Hele det der store åbne perspektiv eller ja den der meget store lyd som man kender fra elektrostatiske højttalere skulle være rigtig god. Tilgengæld skulle det nedre område og basgengivelsen være meget ringe i dem på grænsen til død!
Grado kan til tider minde lidt sennheiser, de har bare ikke det der overdrevede bas-loudness agtige over sig. De spiller flot og dynamisk og mere neutralt end eks sennheiser. HVis man er lidt grov ville jeg sige at Grado er mere hifi-rigtige og højtopløste. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Ingolff Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kralle
Jeg har eget et par Stax Lambda siden starten af firserne. De har altid forbløffet mine gæster og fungeret som en fast reference i min færd gennem ét langt liv med masser af Hifi. Lyden er vægtløs uden at mangle bund og ultradetaljeret uden at miste overblik. Ret frekvenslinie hele vejen.... guffelade for øregangende.
Grado, i prisklasse så de matcher Stax´ billigere, er også fantastiske og lidt mere musikalske. At påstå at Grado skulle være mere højtopløste end Stax er helt hen i vejret, Jeg kan kun anbefale CRC1 at holde fast i hvad du har hørt hvis du skal fungere som ledelys for Kralle - sorry hvis jeg er for ligefrem.
Grado stiller generelt høje men dog mindre krav til kilder mm. og det er også her mit ærinde ligger. Jeg har svært ved at tro Stax kan undgå at afsløre de mangler jeg har hørt fra PC osv. Også selv om dette skulle være helt i top. Det eneste fra en PC jeg har hørt der lyder som det skal er via USB igennem en "Benchmark DAC1 usb". Dette har jeg dog hverken hørt på Stax eller Grado.
Håber du føler dig hjulpet - Kh Ingolff
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingolff skrev:
|
Grado, i prisklasse så de matcher Stax´ billigere, er også fantastiske og lidt mere musikalske. At påstå at Grado skulle være mere højtopløste end Stax er helt hen i vejret, Jeg kan kun anbefale CRC1 at holde fast i hvad du har hørt hvis du skal fungere som ledelys for Kralle - sorry hvis jeg er for ligefrem.
|
|
|
Jeg takker mange gange for din anbefaling og nej nej du er bestemt ikke for ligefrem.
Jeg skriver åben og ærligt hvad jeg har hørt fra mine venner og bekendte fra hifi-verdenen, samtidig skriver jeg da også gerne om mine egne erfaringer. jeg oplyser selvfølgelig altid om hvor jeg har den givende påstand fra. Om man så vil bruge mine indlæg som "ledelys" eller what ever det er jo udelukkende op til den enkelte.  __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Kralle Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo godt det hele, og jeg ser også utrolig meget frem til at få fingrene i en af disse hovedtelefoner. Om det bliver Grado eller Stax ved jeg ikke endnu, det er altid godt at få en masse input fra folk der ved lidt mere om det end en selv.
Hvad angår en forstærker så har jeg kigget på Beyerdynamic's A1 og Rudistor's RP 7-B. Om dette er total overkill kunne jeg godt tænke mig at vide.
Er der andre ting, jeg skal inkludere i købet? F.eks en DAC, phono cartridge eller andet? Som Ingollf skriver så burde jeg kigge på Benchmark's DAC1. Stor forskel hvis det er musik fra PC'en i form af mp3?
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og i sidste ende skal du da også bare ud og lytte på nogle forskellige og forskellige serier fra begge evt. flere mærker!
Om du burde købe en god DAC, synes jeg du skal gøre op med dig selv, kan den benyttes i resten af dit setup, bryder du dig ikke om den i din nuværende afspiller mv.
Jeg ville helt klart mene at en DAC1 fra en computer til at lytte på mp3 ville være at skyde gråspurve med kanoner. Jo bedre udstyret blir vil det også afsløre om det er dårligt indspillet mv. og de fleste mp3 filer og jo ikke ret gode. Jeg vil gå så langt at sige jo bedre dit udstyr blir jo ringere vil filen lyde, hvis du kan følge mig?
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Ingolff Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen dér
Jeg må tilstøde mig CRC1´ holdning. DAC1 til harddisk-filer med fuld opløsning kan være fino men nok for ringe til SR-007 og dennes makker. mp3 er klart for ringe til DAC1 der bare vil udstille mp3´ fejl og mangler. SR-007 og co. vil ligedan bare udstille DAC1 som nok er go´mennn...
SR-007 og makkeren SRM-007tII er toppen af hierakiet til lyden af 39.499,- hårdt beskattede basører. Biligere elektrostathovedtelefoner trækkes normalt via højtalerudgangen på din forstærker via en omformer. Andre via en dedikeret forstærker bygget specielt til en hovedtelfon. SRM-007 er en rørforstærker der trækker SR-007 uden brug af udgangtransformer som ellers er det mest kritiske ved en rørforstærker(Læs: noget helt særligt). Det nok noget af det bedste du kan finde inden for hovedtelefoner.
Kh Ingolff
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
STAX er vejen frem hvis du skal have ørebøffer! Du kan evt starte med et sætr brugte SR84, som typisk kan findes til 5-700,-. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
Kralle Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med den kilde du har og den musik du hører vil jeg anbefale dig at styre udenom gs1000. De er ikke gode til trance. Grado rs1 er vejen at gå - forstærkeren kunne evt. være grados egen ra1 eller måske naim headline. En anden mulighed kunne være at beholde dine 650'ere og købe en heed canamp, jeg har ikke selv hørt kombinationen men rigtig mange headfi's verden over er "over the top" vilde med den! Selv har jeg Grado rs1/ra1, jeg har osse haft gs1000, sr225, sr325i og sennheiser 580.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som KimC skriver.. hvorfor så ikke prøve at starte med en lækker amp... Mange siger at HD650 kan lyde ufatteligt godt... få dig en forstærker først.. det vil bestemt løfte lyden gevaldigt i forhold til din reciever ! Derudover fåes også mange bedre kabler end det som er stock... Mange mener at de kan komme op på et rigtigt højt niveau på trods af at de ikke koster en formue stock... Det er da bestemt værd at prøve førend du køber begge dele på en gang ?
Et helt andet sted du lettere kan få bedre lyd er via et bedre lydkort... Eksempelvis EMU's kort som er relativt billige men giver en super stereo-lyd.. (men kun stereo.. intet fancy 7.1 lyd) Et EMU 0404 pci koster ca 700 kr mener jeg og vil være et stort løft i lydkvaliteten fremfor et standard kort eller noget onboard noget..
Og derudover så kan du sørge for at have din musik i en fornuftig kvalitet (hvis ikke allerede du har det) Lossless lyder bare lidt bedre end mp3'er !
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg har LÆST skulle beyerdynamic A1 være en fremragende forstærker, men også højt prissat, der kan fåes bedre alternativer til en billigere penge..
Jeg synes ikke på nogen måde Grado lyder som sennheiser, har så godt nok ikke gs1000 med RS2 og jeg synes de er meget mere levende end nogle sennheisere jeg har hørt..
At skrive at en DAC er spildt på MP3 filer er i mine øjne noget vrøvl, sæføllig er det et spild hvis du har mp3er med 128 kbs men kommer du op på 320kbs skal man altså høre rigtigt godt efter for at høre forskel på det og lossless, jeg har siden i går gjort en masse ABing mellem lossless og mp3 320kbs og jeg kan godt høre forskel, men jeg kan ikke sige hvad forskellen er, men der er en forskel, som er meget lille, jeg synes personligt at den er for lille til at ville ofre pladsen på det..
Testen blev lavet med min Ipod 5,5 G via lineout og en Ibasso T2 forstærker og mine Gradoer.
Jeg vil lige som Kolind sige at du nok bør starte med en forstærker til dine sennheiser og prøve at høre forskellen som det kan gøre, de fleste recievere har ikke en særlig god hovedtelefonforstærker indbygget og det vil nok gøre en ret stor forskel at få en ordentlig forstærker til dine HD650..
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
|
Stax er elektrostatiske, jeg har aldrig selv hørt men efter sigene skulle de spille fantatisk. Hele det der store åbne perspektiv eller ja den der meget store lyd som man kender fra elektrostatiske højttalere skulle være rigtig god. Tilgengæld skulle det nedre område og basgengivelsen være meget ringe i dem på grænsen til død!
|
|
|
Uha! Jeg må sige, at de 'rygter' du har hørt om STAX-lyden er helt hen i vejret. Jeg har i mange år brugt STAX Lambda Signature og som driver (forstærker) en rørbaseret STAX SRM T1S. Og der er så sandelig intet i vejen med hverken bassen eller noget andet, for den sags skyld! :-)
Det ville være totalt overkill at anvende et STAX-system (af de bedre) til aflytning via PC. Desuden er opløsningen tårnhøj, så selv de mindste 'uregelmæssigheder' vil omgående blive afsløret.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg synes ikke på nogen måde Grado lyder som sennheiser, har så godt nok ikke gs1000 med RS2 og jeg synes de er meget mere levende end nogle sennheisere jeg har hørt..
|
|
|
Okay kan godt være jeg ikke har udtrykt mig korrekt så. Men nej jeg mener heller ikke dem lyder som sennheiser. Men den kan altså minde om, som du selv skriver mere levende, mere højtopløste og ja jeg synes bare lyden er mere lækkeri det.. Hvor sennheiser tit lyder som CV-højttaler i mine øre!! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som et helt nyt forslag er disse:
Sony MDR XD-400

De er store og spiller med et fantastisk højt output. Det betyder mere overskud og dynamik. Min bror er også ind i det der "trance" og det er vigtigt at mærke noget bund. Disse spille så vildt at jeg selv er blevet overrasket. Aldrig før har jeg hørt det så godt....selv over en MD-afspiller er lyden god. De kræver ingen "hi-end" forstærker....men som alt andet vil de selvfølgelig have godt af en kompetent forstærker.
Jeg har prøvet strax og senhaüser, men de kan ikke spille en ordenlig bund til samligning. Disse Sony har jeg valgt overfor Sonys egen SA-hovedtelefoner til langt flere penge, og det er bassen som specielt er bedre. De bliver ALDRIG træls eller lys at høre på.
De får min varmeste anbefaling.
De koster ca. 700-900 kr. afhængig af butik. Mine er bestilt igennem PC-netto i Herlev.
Det tager dog to til tre uger inden de kan leverers.....som med mine??
Mvh
Bradman __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Juli 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
CRC1 skrev:
|
|
|
|
Uha! Jeg må sige, at de 'rygter' du har hørt om STAX-lyden er helt hen i vejret. Jeg har i mange år brugt STAX Lambda Signature og som driver (forstærker) en rørbaseret STAX SRM T1S. Og der er så sandelig intet i vejen med hverken bassen eller noget andet, for den sags skyld! :-)
|
|
|
Okay ja jeg skal snart ind og lytte til et par så... det kan jo godt være at han ikke har haft ret, det skal jeg slet ikke udelukke. Men han er dælme en gammel hund i hifi-verden og derfor tog jeg hans udsagn ret seriøst, hehe.
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
| Sendt: 02 August 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ CRC1,
jeg må tilslutte mig Nilau; stax spiller efter mine begreber den bas der nu ER på optagelsen, hverken mere eller mindre ... men det afhænger jo igen af din reference ! __________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
| Til top |
|
| |