Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: in-ear til ipod (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tossi
Branchemedlem
Branchemedlem
Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Da jeg skal til at dele mit kontor med en anden og vi ikke helt deler musik smag har jeg droppet mine planer om at bruge min ipod til kontorlyd men er så på jagt efter et par gode in-ear telefoner til min ipod, dels er lyden ikke ret god i de original og jeg kan ikke holde ud at have dem i i længere tid. Jeg har søgt lidt rundt på på forumet men kan ikke rigtigt blive klog på hvad der er godt syntes der bliver talt meget positivt om JAYS men kender intet til dem. Det skal lige siges at jeg normalt høre meget Heavy Rock men der kan også snige sig noget andet ind. Pris lejet havde jeg forstillet mig omkring 1000 -+ 
Til top Vis tossi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tossi

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 11 September 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Hmm til 1000 kan du finde meget godt, der er self d-Jays og ety 6i. Men du kunne også kigge efter et par altec lansing im716.

Men skal det være in-ears?

Et par Akg k81dj kan ikke friste?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 September 2007 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

ja udvalget er jo kæmpe i den pris klasse....det er jo også lidt der er problemet....

Jeg ville helst at det var in-ear da den også gerne skulle kunne bruges på farten og de er lidt nemmer lige at pakke ned i lommen

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 September 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Hvad er dine preferencer med hensyn til signaturen ??

Er du til bas, diskant eller mellemtone, måske en blanding ??

Skal du tage dem ud og ind ofte ??

Af IEMs har jeg Shure e-500, d-JAYS, q-JAYS, s-JAYS, philips she9500 som er ret forskellige i deres signatur..

d-JAYS er meget "in your face" med en dominerende mellemtone

E-500 er tilbagelænet med en sød mellemtone, men vægten ligger i bassen, diskanten er lidt for svag til min smag, med mindre man bruger en lille forstærker..

s-JAYS kommer ikke på markedet foreløbigt, men de lover godt og så er de billige..

Philips er ret billige og domineret af bassen..

q-JAYS er min favorit lige for tiden, de er meget afbalanceret i deres lyd, de er ikke domineret af det ene eller andet..
Nogle på head-fi siger at de er ety er4p, men med bas..
Samtidigt er de meget hurtige, hvilket gør at man kan høre hver enkelt slag når Lars Ulrik går amok, de er lidt analytiske, men på en god måde..

Jeg bruger mine på jobbet hvor der er en del støj, så isolationen er et stort punkt for mig, ligesom komforten, da jeg render rundt med dem i 8+ timer om dagen..

Skal du have uddybet noget om mit udvalg så bare spørg løs..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 September 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Kan varmt anbefale Ultimate Ears super.fi 5 pro - de spiller svinegodt... Ligegyldigt hvilke in-ears du vælger, så husk at det tager lidt tid og eksperimentering med forskellige eartips og "indsættelsesteknikker" før du let får det perfekte tætsluttende "fit" hver gang. Dette er tvingende nødvendigt for at få ordentlig bas ud af denne produkttype.

Flere steder på nettet kan man læse at super.fi 5 pro ikke spiller så meget bas - men det vil jeg gerne modsige. Prøv alle eartips der følger med og eksperimenter lidt med hvordan du sætter dem - du er IKKE i tvivl når du rammer rigtigt... Dyb og præcis bas der aldrig mudrer eller boomer, og dejlig isolation fra omgivende støj :-D

Jeg bruger mine 1½ time i toget hver dag på vej hjem fra arbejde, sammen med min Meizu M3 der spiller flac... Er godt tilfreds.

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 11 September 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

jamen hvad er min preferance i lyden....tjaa der er nok ikke noget der vægter højer end andet...det er vigtigt at lyden er vel afbalanceret....uden at focusere specifict på nogle områder, især fordi jeg hører meget rock og også tung trash metal så er der nogle områder der bliver focuseret på bliver det hurtigt træls at lyttet til, det samme gælder jo i ens hjemme anlæg;) 

Jeg ved ikke om jeg kommer til at tage dem ind og ud meget, men noget vil jeg da komme til at tage dem ind og ud. Støj isolation er ikke så vigtigt da det er er kontor milijø jeg sidder i. Men vil nok sige at komforten er vigtig da jeg vil komme til at bruge dem meget og især når jeg rejser, 10-12 timer i et fly alene er sku ikke så spænende....

har også set lidt på DENON AH-C700 de får jo gode anmeldser rundt omkring og er jo ikke uhæmmet dyrer

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du ville elske q-JAYS...

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også godt anbefale Ultimate Ears, og de fås i mange forskellige prisklasser.

Se evt. http://www.in-ears.dk 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 September 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

syntes at Ulitmate Ears bliver lidt dyre også er vægten jo en del højrer end feks q-jays og denon, men hvor meget det har at sige ved jeg ikke

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Sendt: 12 September 2007 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Du kan jo bare vælge en super fi 3 studio til 695,- så bliver det nok ikke meget billigere hvis du vil have noget ordentligt .. 

Desuden opgiver Denon ihvertfald vægten uden kabel hvor ultimate er med kabel.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 12 September 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

nej det er nu heller ikke fordi den er for dyr man skal man have noget bedre skal man op i 5pro af hvad jeg kan læse mig til hvis det ikke skal være alt for bastungt....og den er lige i den dyre end...Men slet ikke nogen der kender til Denon, men den burde man jo kunne høre i hifiklubben

winding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 13 September 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

@ tossi,

jeg har de sidste par måneder brugt et par Denon AH-C700 til iPod'en. De spiller efter min mening fortrinligt til prisen. Læs evt. den dedikerede tråd vedr. C700 på headfi.org for lytteindtryk. Der går iøvrigt allerede rygter om en updated C751-version - tidshorisont dog uvis.

/winding

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 September 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

ok var nemlig selv forbi hifiklubben igår og få et hurtigt lyt på den dem. og var faktisk overrasket over lyden i dem de virkede til at have en rigtig velafbalnceret lyd med og velopløst top og mellemtone og var faktisk også ret behagelige at have på....så valget står nok lige pt mellem dem og q-Jays men kunne godt tænke mig at gøre q-Jays inden jeg render ud og bestiller dem

-Benji-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Hey, skriver bare lige fordi det er godt at høre at der er nogen der hører Metallica og andet! Går stadig i folkeskolen  og vil bare lige sige at alt bare handler om ikke at være anderledes og alle SKAL hører popprinsesserne fra the voice ellers er man fuldstændig weird! det er såååå klamt!

Lev livet før det lever dig!
Til top Vis -Benji-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Benji-

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Tossi:
Hvis du har tid og mulighed for det er du velkommen til at komme på besøg i det sdr jydske, så kan du høre hvordan q-JAYS lyder, jeg har også lidt andet som kunne være sjovt at lytte til...

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 16 September 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Tossi, du bør sige ja tak til Clauses tilbud!

Tror du kan lære meget af den gode mand
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

tossi
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 17 September 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Claus-dk:

Det kunne godt tænkes at jeg jeg ville benytte mig af det en dag, når jeg kommer på de kanter men hvor i det sdr jyske sådan mere præcist.

Men fik et godt tilbud på et sæt Denon AH-C700(gennem en kammerart der er i hifi-klubben) så dem var jeg jo næsten nød til at prøve og indtilvidre har de bestemt ikke skuffet, super lyd meget velafblanceret, gode detajler nu kan man høre de MP3er der er dårlige kvalitet måske mangler de en lille smule bas...men har ikke rigtigt leget så meget med dem endnu så det kan være at det bare er hvordan de sidder i øret. Men næsten det bedste ved dem er at de er super behagelige at have på.

Men det kunne da være meget sjovt at høre dem op i-mod et par q-jays, for at høre om de er så meget bedre at jeg er nød til at eje dem istedet for

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Kliplev frakørsel 73 på E45, hvis du har mulighed og lyst så bare send en PM så finder vi nemt ud af noget......

Så kunne jeg jo komme til at høre de Denon også

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes