Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 03:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Curse you head-fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 September 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Ja det er en forbandet hobby

Min rejse startede cx300 og jeg synes de var ringere end ibuds, som ikke spiller så ringe endda..
Så købte jeg mig et par Philips she 9500, de var bedre en cx300 men ikke sådan rigtig gode, der var heller ingen af dem der isolerede nok til mig, så købte jeg mig et par d-JAYS og det var et stort spring opad, virkelig sådan "hold da helt op hvor lyder det godt", så tænkte jeg nu giver vi den gas og køber det bedste, så jeg studerede head-fi intensivt i flere måneder (jeg arbejdede alene på nathold så tid var der nok af) og stod med valget mellem E-500 og triblefi til sidst. Så så jeg e-500 på ebay og bød på dem og løbte dem for 324 € , de spillede godt lige en tak bedre eller 5, men de var lidt bøvlede at tage ud og ind, hvis det er alt for ofte og jeg har et beskidt job, så jeg kunne ikke rigtigt nænne at tage mine shure med på arbejdet....

Så jeg brugte d-JAYS istedet for, e-500 havde ikke meget diskant og det savnede jeg meget "treble boost" på ipodden hjalp meget på det..

Nå jeg gik hen og blev lidt bidt af det her hørebøf-noget og begyndte at stå op til en time og høre på de forskellig hørebøffer i Mediamarkt og Saturn (store tyske kæder), så besluttede jeg mig for at nu, skulle jeg have noget fullsize, Det blev så til dt880, med i opløbet var Philips hp 1000, hd555, hd650, dt990, men valgte så 880eren, skøn lyd comfortabelt..

Så gik jeg lidt og tænkte, hvor meget bedre lyder det mon med en forstærker til min ipod i stedet for hovedtelefon udgangen og så skulle man jo lige have et ordentligt kabel sæføllig så omkring 800 kroner senere sad jeg så med min X1 og mit ALOcabel (cryodock, jeg skal komme efter dig),
Mine e-500 eksploderede af glæde mine beyer sang så det var en fryd...
Hold da op tænkte jeg det var da godt nok vildt at det bare kan blive ved med at blive bedre..
Jeg var igen tilfreds og glad...

Så gik det jo hverken værrer eller bedre end at jeg begyndte at kigge på en stationær forstærker, for hvor godt mon det så lød ???
Heed Canamp blev overvejet, men 2400 var lige i overkanten....Tid til ebay, der så jeg så en philips sbc1500 et sæt med en surround forstærker til hovedtelefoner og et par af de før nævnte hp1000, jeg tænkte nu byder jeg ham 50 € under salgsprisen og den dumme tysker sagde ja tak til de 124 € jeg tilbød (hp 1000 koster 139€ i butikken alene), lang historie kort det blev lige et nøk bedre igen og jeg var tilfreds et stykke tid....

Så blev jeg kontaktet af Peter Cedmer fra JAYS som havde læst mine skriverier på head-fi, som spurgte mig om jeg kunne tænke mig at blive en af deres testlyttere, sjovt nok havde jeg sendt en PM til Peter om ikke han kunne bruge mig som tester 3 timer senere end Peter tilbød det, jeg chekkede ikke lige min inbox med det samme den dag...

Så fik jeg q-JAYS, s-JAYS prototypen nummer 2 så lyttede jeg helt vildt til dem og skrev lidt om dem på head-fi og det hele var ganske gratis

Og jeg var glad og tilfreds...

Så gjorde "Kolind" (den bølle) mig opmærksom på en annonce med et par Grado RS-2 og på en eller anden måde fik jeg over talt mig selv om "at det var da helt normalt at bruge 8-10.000 om året på hovedtelefoner" og slog til, nøj hvor var de gode, rigtigt gode, sådan helt fantastisk gode...
Og jeg var glad og rigtigt tilfreds, lige indtil jeg blev lidt forelsket i Ibasso T2 og brændte 650 kroner af sådan bare lige *ups*,for første gang blev jeg lidt skuffet, den var skisme ikke bedre end min X1, anderledes men ikke bedre, men jeg havde jo fået et nyt skinnende legtøj, så endnu en gang var og er jeg tilfreds...

Her står jeg så nu og syntes egentlig jeg er godt tilfreds, jeg har et fint udvalg af forstærkere og hovedtelefoner så alt er jo som det skal være ,       næsten for jeg mangler da et par gode lukkede bøffer, jeg skal da også høre et par etyer og mon ikke HD650 havner i min husholdning på et eller andet tidspunkt ????

DET HOLDER ALDRIG OP  !!!!

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 September 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

Sådan er det jo med hobbyer - en rigtig hobby holder aldrig op....... PØJ PØj men lytningen...
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 September 2007 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Haha, herlig fortælling 

Hvor er billederne? gimme gimme!
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 September 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Jeg er uskyldig !
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 September 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

He he fy fy Lars 

Jeg startede med mine ksc75... ahh det var tider, men det er også snart 5 år siden.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 14 September 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Vær glad for at det trods alt "kun" er hovedtelefoner.... hvis det nu også var mere almindeligt HiFi.... havde du nok ikke engang haft en enkelt højtaler for de penge du har brugt på hovedtelefoner

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 14 September 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Normalt følges tingende ad 

Jeg har da også for en del penge i Linn og Monitor Audio og kabler
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 14 September 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Tja - det har du nok ret i for manges vedkommende.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 September 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Min fortælling starter tidligt... for eh.. 7-8 år siden fik jeg et par trådløse Sennheiser hovedtelefoner som var intet mindre end fantastiske.. Disse gik dog relativt hurtigt i stykker, og jeg fik et par RS30 i stedet... Men stadig fantastiske hovedtelefoner med utroligt god lyd syntes jeg dengang... Årene gik.. jeg var glad og tilfreds med dem.. trådløst.. og super lyd (eller det syntedes jeg da i hvert fald dengang).. men som årene gik døede batteriet...

Så for 3 års tid siden prøvede jeg en vens Phillips SBC-HS900 bøffer (til ca 350 spir) og var dybt imponeret.. De lød jo fantastisk.. Så jeg købte et par, og var glad et halvt års tid indtil jeg prøvede et sæt Sennheiser 595 som jeg fandt brugt til 800 kr hvilket jeg syntes var utroligt mange penge... Var rigtigt glad for de 595'ere i ret lang tid, indtil jeg opdagede Headfi.org... *dybt suk*

Herfra gik det med at jeg opdagede at jeg "havde brug for" en amp også.. Så jeg sprang ud i det og købte en billig bærbar amp.. En little dot micro+ som ikke er noget fantastisk.. men bedre end ingenting...  Endnu et hak op i lyden..  head-fi-lykken blev opnået... men kun i få uger.. Herefter blev det så til HD600.. På dette tidspunkt begyndte min fornuft at acceptere at man godt kunne bruge alle sine SU-mønter på en dedikeret hovedtelefonsforstærker.. Det blev så til en Little Dot II++ som jeg stadig har og stadig syntes er ganske god. Hertil kom så self tube-rolling og nye rør..

Herefter kom det svage led til at være mit lydkort, som også måtte lide for opgraderingtrangen... Det blev til et EMU-0404 som lyder ganske fremragende.

Så hørte jeg om Alessandro MS1 som var noget lidt andet, og selv måtte prøves.. Stor forskel fra Sennheisers tilbagelænede lyd..

Herefter fandt jeg et sæt AKG K340 til spotpris som blev lidt af et impulskøb, men et godt et af slagsen! Faktisk så godt at jeg ikke længere brugte de andre, og solgte både HD600 HD595 og MS1... Ren head-fi-lykke ligefrem...

Og ja som det allerede er nævnt så følges de to hobbyer tit ad... så købte mig et anlæg.. yderligere smerte til pungen..

Adskellige måneders stilstand på headfi-kontoen, indtil jeg bestemte mig for at få mig noget transportabelt udstyr. (efter al Claus-DK's snak om div fantastiske IEM's) Endte ud i et par Yuin PK1 som lyder fantastisk, men sidder ret dårligt i mine ører :/ samt en practical devices XM4 amp...

Det nyeste indkøb var lidt variation til mine K340'ere; et sæt Sony SA-5000 som er ultra-detaljerede, men stadig får mindre "headtime" end mine K340'ere...

Hvad det næste bliver vides ikke helt.. Måske en Darkvoice amp ?  Måske et par q-JAYS ?

DET STOPPER ALDRIG

"Curse you Head-fi" !

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Ja ikke nok med at vi ruineres af head-fi, vi ruinere skisme hinanden, dette er et skidt sted at finde sine venner........naaah

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 September 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Ja ikke nok med at vi ruineres af head-fi, vi ruinere skisme hinanden, dette er et skidt sted at finde sine venner........naaah

Jeg skal IKKE ha flere venner
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Med den slags venner behøver vi ingen fjender...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes