Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Mangler lidt hjælp :) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sjabnix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har for lidt tid siden fået købt mig et par HD 650 og jeg syntes de spiller helt vildt fedt. Men hvor end jeg går får jeg at vide at jeg skal have mig en amp for at få det optimale ud af dem, jeg sidder og spiller dem fra mit Soundblaster X-Fi Elite Pro lydkort som har en lille boks uden fra lydkortet, lidt som en amp og klarer jobbet meget godt syntes jeg selv :P

Mit spørgsmål er så, vil der være drastiske forbedringer hvis jeg får mig en amp til mit HD 650, eller vil det kun være minimalt? Har ikke lige lyst til at købe en amp hvis forbedring er så lille at man skal fokusere helt på musikken for at høre forbedringen. Og så lige ; Hvis det hjælper at få en amp er der så en i kan foreslå mig?

Tak på forhånd :)

Til top Vis sjabnix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjabnix

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til

Tja det er jo det store spørgsmål du har gang i, hvor meget for du for pengene i en amp...

Jeg vil mene du uden tøven kan købe en ok amp til dine 650´ere, de har virkelig gavn af en.

Jeg ved ikke hvor på sjælland du bor, men hvis du har muligheden, bør du tage i eks. tapeconnection og lytte lidt til en Musical fidelity x-can v3, du tager bare dine 650´ere med og lytter, du vil se der er stor forskel...

Men helt præcis hvilken amp du bør vælge hmm...
Dem der kan købes for penge (ca. 1000-2000kr) og har god synergi med dine 650´ere er eks. x-can´en, Heed Canamp og en lige en enkelt tube amp som eks. Darkvoice 336i .

Men jeg vil sige du bør først lige prøve en amp først.

Ellers vil jeg råde dig til at opgradere din kilde, jeg kan stærkt anbefale dette audiotrak:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=213899

Det koster knap en tusse, og vil betyde en stor opgradering.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Kom til head-fi meet i Klampenborg den 13/10, medbring dine hovedtelefoner og prøv dem med forskellige forstærkere og få en snak med andre fag idioter 
Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

sjabnix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Tak for hjælpen men er stadig lidt på bar bund. Jeg kan desværrer ikke komme til head-fi meeting da jeg er væk fra den 8 til 14.

Jeg har hørt massere af gode ting om Musical fidelity x-can v3, men jeg kan desværre ikke finde den nogen steder, i tapeconnection står der den er udgået når jeg klikker på links til det? Så jeg ved ikke rigtigt hvad den koster, har kun omkring 2000kr at bruge lige pt.

Angående lydkort, er audiotrakket bedre end http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=373885 ? (Er ikke lige den klogeste på de her ting). Og en amp vil stadig være det bedste valg hvis man skulle vælge ikke?

Tak igen på forhånd :)

sjabnix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Mangler stadig et svar :)

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Vil umidbart sige at creatives kort generelt ikke er noget fantastisk i forhold til hvad de koster..  til musik i hvert fald
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

sjabnix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Vil umidbart sige at creatives kort generelt ikke er noget fantastisk i forhold til hvad de koster..  til musik i hvert fald

Kan jeg nok godt give dig ret i, men jeg bruger det nu heller ikke kun til musik. Jeg syntes det er et fantastisk allround kort

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

allround ja..  Specielt til spil er de utroligt gode i forhold til så mange andre har jeg en fornemmelse af.. også fordi det nærmest er "standard-lydkorts-mærket" for nørder..   selv har jeg et E-MU 0404 kort.. men der er kun i stereo, og det kan ingen fancy tricks overhoved i spil... til gengæld giver det god lyd til musik og kan bruges til en masse studie-stads hvis man har brug for det.. bestemt ikke et godt allround kort.. Men til musik rigitgt godt..
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes