Forfatter |
|
KennethDK1 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 11 December 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har netop købt en NAD T744 Receiver, men kan bare ikke finde ud af og få lyd ud til mine høre bøffer - jeg smækker stikket i Phones , men ingen lyd - når jeg trykker på surround mode skriver den dog Headphones i display - dog uden der kommer noget lyd i dem. Jeg har sat en effekt forstærker på front højttalerne, og hvis jeg bruger udgangen der virker det fint - men det ville nu være rart hvis jeg kunne nøjes med at have min receiver tændt alene - nogen der kan hjælpe.?
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 11 December 2007 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det lyder godt nok, som om der ik er liv i den udgang, jeg går ud fra, du har købt den hos hifiklubben. Ring til dem, og spørg, jeg tror du skal ha en bytter.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 11 December 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist ingenting galt med den. Men så snart man sætter en effekt på, kan man desværre ikke bruge pre'ens phonoudgang. I hvert fald ikke på NAD da effekt og forforstærkerdelen ikke længere er forbundet efter man sætter en effektforstærker på pre-out udgangen.
Edit: Lige for at gøre det lidt mere klart. Ved at koble en effektforstærker til din NAD frakobler du effektdelen i surroundforstærkeren således at der slet ikke kommer signal til effektdelen i din surroundforstærker hvor du tilslutter hørebøfferne.
|
Til top |
|
|
KennethDK1 Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de hurtige svar. Du har heklt ret med at der ikke kommer lyd ud når man har sat en effektforstærker til - da man har fjernet de bøjler der sidder bag
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Du kan jo forsøge at sætte de to bøjler på igen og lur mig om der ikke er lyd igen!  Men du bliver nok nødt til at have effekten tændt samtidig hvis du skal have musik med den tilsluttet. Så burde det også lyde lidt bedre hvis den i forvejen er af bedre kvalitet end NAD'ens egen effekt og det formoder jeg da den er siden du bruger den...
|
Til top |
|
|
KennethDK1 Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, den fangede jeg ikke - jeg kan da ikke kører med både bøjler og effekt samtidig?? Det er 2 nat effekt forstærkere c272+372 (c372 er også en integreret forstærker)
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skrev da at det var en NAD T744 det drejede sig om???
Men nej, du kan ikke køre med bøjler og effekt samtidig! Havde du sat en effektforstærker på den T744 da den ikke virkede?
|
Til top |
|
|
KennethDK1 Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo det er en t744. til fronterne har jeg sat min c372 bruger den som effekt forstærker, til bag bruger jeg c272 - min center højttalere kører direkte på t744.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så forstår jeg det.  Det er fordi at kombinationen C372 og C272 er meget populær brokoblet. Men det korte af det lange: Nej, så længe du har en anden effektforstærker sat til, kan du ikke bruge hovedtelefonindgangen på din T744. Men selvfølgelig godt på C372.
|
Til top |
|
|
KennethDK1 Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er vi enige..;)
Brokoblet så bliver det voldsomt....:) men har overvejet at bi ampe fronterne til når jeg hører cd'ere -
|
Til top |
|
|