Forfatter |
|
AoSis Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifi4All.dk Jeg skal ha mig noget ordentlig lyd til ørene, iform af noget 'entry'-level hovedtelefon, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal gå efter. De skal kunne spilles op af min Walkman-mobil og via min PC uden yderligere forstærkerkraft, og de vil oftes blive brugt netop foran PC'en eller ved anlægget i stuen men kan de også benyttes i bussen eller lign via min mobil, vil det være bonus. Derudover er jeg også ret kræsen hvad design angår og kan godt lide det retro look, bl.a derfor er Sennheiser mere eller mindre udelukket. Har indtil nu set meget på: Grado SR60og AGK K141 studioEr der andre derude jeg bør overveje omkring de 600-700kr? Og hvad taler for og imod de forskellige modeller.?
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gradoen vil ikke fungere i bussen, de er meget åbne.
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej AoSis
Ja til bussen har kimC ret i at Gradoerne er for åbne. Der er god lyd i dem begge og en af fordelene ved AKG er at man kan skifte kablet ved det at
de er forbundet til et stik i selve hovedtelefonen. Det vil sige at du kan købe dig et kort kabel 1,2 m til transport og til hjemmebrug kan du have et
langt kabel - 3 m - hvis du f.eks. vil bruge dem til TV. Ellers tror jeg Østrigsk-kvalitet i AKG'erne er en del mere robuste end de amerikanske
Gradoer. AKG K141 er lavet i aluminium og Gradoerne er mere plastic-agtige.
AKG'erne er en hovedtelefon udviklet til studier og er altså et "professionelt" produkt. Lyden er også god og de er lukkede. Det vil sige at de
skærmer af for udefrakommende støj. Kvalitetsmæssigt er de lidt foran Gradoerne men lydmæssigt er der tæt løb mellem dem måske vinder
Gradoerne endda nok med en hårsbred når det kommer til lyden.
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
AoSis skrev:
De skal kunne spilles op af min Walkman-mobil og via min PC uden yderligere forstærkerkraft
|
|
|
Er AKG ikke svære at trække uden forstærkning? Ved det ikke selv, men synes jeg har læst det i div. indlæg...
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anbefaler enten et par akg k81dj, som er lukkede og ganske vellydede til pengende (ca 400kr), eller i den lidt billigere ende Koss PortaPro eller ksc75. Mht til grado, så bør du ikke købe dem til bussen m.m. Mht akg k141, så ville jeg heller ikke vælge dem da de er beregnet til studio brug, og har brug for mere power end du kan give fra en walkman mobil, desuden er de klodsede og har lang ledning
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
AoSis skrev:
De skal kunne spilles op af min Walkman-mobil og via min PC uden yderligere forst�rkerkraft
|
|
|
Er AKG ikke sv�re at tr�kke uden forst�rkning? Ved det ikke selv, men synes jeg har l�st det i div. indl�g...
|
|
|
Kommer an på modellen, men generelt Jo
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht Grado'en er jeg ret vild med designet, men kan godt se at den lidt billigere plast-kvalitet er ringere end AKG's. Et stort minus ved Grado'en er den manglende evne til at holde omgivende støj ude og ligeledes holde musikken 'inde'. Tilgengæld tvivler jeg ikke på at Grado'en kan drives af det meste hvorimod jeg også har læst et sted at AKG'eren er tungere at drive. -Det trækker naturligtvis meget ned. :/
Men første priotet er at de skal bruges ved Computeren, via jackudgang på Logitech Z4 2.1 højttalere, aner ærligttalt ik om den kanal er forstærket af nogen art?
Dernæst ville de skulle bruges meget i stuen via jackudgang på forstærkeren, hvor jeg ikke forventer der vil være nogen problemer med kraft?
Sidste priotet må være hvorvidt de kan bruges iblandt andre mennesker og sammen med min Sony Walkman mobil.
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG k81dj kunne måske også komme på tale, men rent udseensmæssigt syntes jeg ikke de rammer retrostillen. Men kan godt se det nok er den bedste Allround af de tre. Men de udstråler ikke samme High-end, som de 2 andre..
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er iGradoen egentlig ligeså åben som sr60'eren, jeg mener at have hørt at indmaden er den samme?
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
iGrado'en deler ihvertfald indmad med SR60'eren jo. De kan næsten kun være åbne så?
Men i mit tilfælde er iGradoen ikke interessant.-såen rent stil/smagsmæssigt.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også de på akg 518dj, det er en sort udgave af k81dj.  Mht jackudgang på dine højtalere, så er den nok forstærket, men kvaliteten af lyden er nok meget ringe!... Det skyldes mange ting, bla at forstærkere i computer højtalere sux, desuden er der meget elektrisk støj i sådan nogen, så du vil nok få en summelyd oveni. Det du kan gøre er at splitte din udgang på lydkortet op, det kan gøres ved et y-stik eller ved en lille omskifterboks (kan ik huske hvem der laver den, men den koster kun ca 100kr).
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøvede lige AGK K141 studio inde hos Aage forleden dag da jeg også ledte efter nye hovedtelefoner i den prisklasse, efter at mine Koss Porta Pro var begyndt at rasle i den ene side, og min Iriver H140 kunne under ingen omstændigheder drive dem bare nogenlunde fornuftigt, så jeg er ret sikker på at en Walkman telefon ikke kan drive dem. Grado SR-60 og 80 er noget nemmere at drive, men som andre har påpeget meget åbne. Jeg bruger ikke min SR-80 i bussen eller tog, men cykler meget ofte med dem, og det er der ingen problemer i tværtimod er det faktisk rart at kunne høre noget af trafikken udenfor.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AKG 141 Studio er ikke svær at trække i forhold til mange andre. De har en impedans på 55 Ohm - mod Gradoernes 32. Så 55 ohm er ikke det
værste man kan opdrive. Jeg tror det er de større AKG'ere såsom K701 der hentydes til - de kræver nemlig noget mere power.
55 ohm vil sagtens kunne trækkes af de fleste Mp3 afspillere. Så mobiltelefonen kan sikkert også være med på både Grado og AKG...
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er rigtigt nok pænere i sort:)
Nåe ja, et y-stik til at splitte lydudgangen op var en mulighed.
Men for lige at gøre AKG k141 færdig, så kan jeg godt leve med mine in-ear til mobil, så tror jeg dropper at finde nogen hovedtelefoner der også dækker det behov.
Vil AKG K141 kunne bruges og drives til PC brug og ved forstærkeren i stuen? -For så bliver det dem jeg vælger. :)
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AoSis skrev:
Vil AKG K141 kunne bruges og drives til PC brug og ved forstærkeren i stuen? -For så bliver det dem jeg vælger. :)
|
|
|
Ja det skulle jeg mene. Jeg synes endda at AKG'erne har en rigtig god lyd. Har brugt dem sammen med en iPod og de kunne trækkes helt uden problemer. Endda med fin lyd og rigtigt godt styr på bassen, bedre end Grado. - så jeg vil mene at du ikke skal være nervøs for om de kan trækkes af noget. Og lige en korrektion så er AKG 141 ikke 100% lukkede - men kun "Semi-open" eller halvåbne om man vil. Det betyder at du ikke får afskærmet ALT støj ude fra men dog en stor del af det.
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de vil, men hvorfor lige dem? Det er ikke dem man normalt vælger... med det mener jeg, at man kan få meget, som jeg hvertfald synes, er bedre. Og hvis det kun er til derhjemme, vil jeg anbefale et par Allesandro Ms-1, de er i bund og grund Grado sr-80 på speed  Hvad skal du da give for de akg? ps. det er ik kun antal ohm der bestemmer hvor svært noget er at trække
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
ps. det er ik kun antal ohm der bestemmer hvor svært noget er at trække
|
|
|
Hehe - nej det har du helt ret i Men lige med K141 oplever jeg ikke problemer. Men dog vil jeg medgive at man oplever betydeligt mere "hul-gennem" med Gradoerne. Så hvis man er vant til Grado vil man nok opleve at K141 er svær at trække i forhold til.
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen jeg har mest koncentreret mig om de modeller der er tilgængelige på headaudio.dk, og der virker Grado SR60 og AKG k141 som de bedste bud i prisklassen 500-700kr. AKG'en tiltaler mig iforhold til Grado'en pga deres semi-lukkede opbygning, ledning i kun én side og muligheden for at skifte ledningen. AKG'erne vil koste mig knap 700kr.
Har aldrig stødt på Allesandro MS-1, hvor er de tilgængelige og hvilket prisleje ligger de i?
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ms-1 er lidt kult... de laves af allesandro, og kan kun købes brugt eller via deres hjemmeside. De koster 100usd inkl fragt. http://www.alessandro-products.com/amps.htmlJeg har givet min lillebror et par, og jeg må sige, at selvom jeg var meget glad for mine sr225, blev jeg meget imponeret at ms-1....  Hvis du er interreseret i at købe brugt, skal du kigge inde på head-fi.org under sales, de koster ca 100usd brugt også, men du skal ikke vente så længe på dem  Generelt kan du finde meget godt derinde, også sr225 som går for typisk 150usd.
|
Til top |
|
|
AoSis Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lidt i syv sind..:P
Kan bestille AKG k141 idag og ha dem imorgen fra et dansk foretagende ELLER bestille Alessandro MS-1 fra den anden side af atlanten og vente-ved ikke hvorlænge. hmm... Må sige jeg er 50/50. Dog vil jeg helst handle med gode gammeldags danske kroner.
|
Til top |
|
|