Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: De bedste trådløse høretelefoner? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Jeg er på jagt efter et par super trådløse hørertelefoner der skal bringe glæden ved musik, bluray og ps3 tilbage i mit liv (har en lille pige på 4 mdr som bidrager til mine gulvhøjtaleres manglende motion :-)

Jeg har forelsket mig i Philips nye digitale SHD9100 (se evt: http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=405 684) Men da de er helt nye er der ikke meget erfaring/test at hente på nettet udover nogle få utilfredse bruger kommentarer på amazon. Alternativt er der Sennheiser RS-140 som jeg kan forstå skulle være udemærket men de er ved at have et par år på bagen, så er meget i tvivl og håber nogle af Jer kan hjælpe mig.

Hvis i har gode erfaringer med andre producenter er jeg også meget åben overfor det. Og hvis det stadig er helt i skoven at købe trådløst, så må i da gerne forklare mig hvorfor og hvad jeg skal købe i stedet.

På forhånd mange tak
Steffen
Til top Vis sejensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sejensen

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Velkommen til

Jo det med trådløse høretelefoner er altid noget svært noget, fordi at eftersom de langt fra er så gode som dem med kabel, så er der ik så mange der har lyttet til dem.

Så vidt jeg ved så er de sennheiser ok... de philips kender jeg faktisk ik

Men jeg mener at noget af det bedste du kan få i trådløs lyd, er fra AKG. De har deres meget kendte Hearo 999 som nok er den bedste du kan få... mener også den står i ca 6000kr

De har også andre billigere og gode, såsom Hearo 888, 777 og 787.

Må indrømme jeg har aldrig hørt nogen af dem, så linker dig beskedent videre

Lille sammenligning:

http://www.head-fi.org/forums/f4/best-wireless-headphones-ak g-hearo-888-vs-philips-sbc-hd1500u-vs-sony-mdr-ds6000-258064 /

Lidt mere:

http://www.head-fi.org/forums/f4/wireless-surround-headphone s-sony-akg-pioneer-philips-179460/

Håber det hjalp lidt

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2007 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Lige en update

du kan finde flere Hearo inde på ebay.de til en god pris.

Her er et par 999

http://cgi.ebay.de/AKG-Hearo-999-Audiosphere-II_W0QQitemZ320 188465229QQihZ011QQcategoryZ30159QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcm dZViewItem
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 December 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Som jeg allerde flere gange har skrevet, vil jeg nærmere råde dig til bare at købe en forlængerledning til et par bøffer med ledning. Man får væsenteligt meget mere for pengene med ledning. Har selv Sennheisers gamle topmodel (RS-85, som dengang kostede en mindre formue), som lyder ca lige så så godt som et par hovedtelefoner jeg har til 200 kr med ledning. Og hvis du virkeligt vil gå trådløs, så køb nogle AKG eller Philips evt.. Philips laver også deres HP-1000 eller hva nu den hedder i en trådløs udgave såvidt jeg ved ?
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Rappo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Jeg var indtil for nyligt i besiddelse af et par Sennheiser RS-65 - modellen lige under RS-85.
Jeg har aldrig været 100% tilfreds med deres formåen og de var altså ikke helt billige i sin tid. Jeg mener at jeg gav 1699,- eller noget i den retning. Selvom man sad tæt ved modtageren kunne der stadig nogle gange opstå skratten og udfald i lyden og mine 400 kroners Sennheiser HD 457 lyder 10 gange bedre!

Jeg har selv tænkt på at købe et nyt sæt trådløse hovedtelefoner, men hvis de ikke er blevet MEGET bedre de sidste 5 år, så vil jeg hellere have et sæt med ledning og så leve med at jeg ikke kan tage dem med rundt i huset...

sejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej

Tusind tak for Jeres svar og tak for velkomsten techtrino

Jeg kan forstå at min antagelse om trådløs ikke helt holder i forhold til prisen stadig er gældende. Tænkte bare at det snart måtte være teknisk muligt at lave nogle ordentlige, men ak ja små batterier har svært ved at trække ret meget. Dog er jeg stadig i tvivl om om de Philips jeg nævnte måske kunne være en brugbar løsning.

Jeg er begyndt at tangerer til et par Sennheiser HD595 som jeg kan se flere herinde har, er der andet man bør købe i stedet eller er det et valg jeg bliver super glad for?, dumt ekstra spørgsmål men hvor lang er ledningen på sådan et par og er det mini jack eller stort jack stik der er på?

På forhånd mange tak
Steffen

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 17 December 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

sejensen skrev:
Jeg er begyndt at tangerer til et par Sennheiser HD595 som jeg kan se flere herinde har, er der andet man bør købe i stedet eller er det et valg jeg bliver super glad for?, dumt ekstra spørgsmål men hvor lang er ledningen på sådan et par og er det mini jack eller stort jack stik der er på?

På forhånd mange tak
Steffen

Hej Steffen.

HD595 er et par fine hovedtelefoner. De er behagelige at ha´ på i længere tid. lyden er fremragende når man ser på pris kontra kvalitet. Længden på ledning er 3m. Og det er 6,3mm jack standard. Og en miniadaptor 3,5mm. I disse tider plejer det at være omvendt. Ang. forlængerled. Grado har et kabel på 3 eller 4 m. til ca. 250,- svjh.

En test af HD 500 serien viser at HD555 er den der scorer højest i kvalitet/ydelse kontra pris. Personlig mener jeg at de ekstra penge, et sæt HD595 koster, er givet godt ud. Man får lige de sidste nuancer med. 

Du kan også gå en tand længere op og vælge HD600. Lyden er sublim. Også igen pris kontra kvalitet. Men de er ikke så behagelige at have på længere tid af gangen som med HD595. Men det er et spørgsmål om smag.

Du kan høre dem hos Hifiklubben. Og så købe dem på nettet. For prisen hos HFK er helt hen i vejret

Hvor om alting er; de trådløse kan slet ikke følge med i kvalitet, pris eller lign. endnu.

(skal lige understrege, jeg selv har HD595)

sejensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

"HD595 er et par fine hovedtelefoner. De er behagelige at ha´ på i længere tid. lyden er fremragende når man ser på pris kontra kvalitet. Længden på ledning er 3m. Og det er 6,3mm jack

Du kan også gå en tand længere op og vælge HD600. Lyden er sublim. Også igen pris kontra kvalitet. Men de er ikke så behagelige at have på længere tid af gangen som med HD595. Men det er et spørgsmål om smag..."

Jeg er nu kommet i et kæmpe dilemma, bestilte HD 595 hos en forhandler på nettet i tirsdags, talte med support og de lovede de ville gøre hvad de kunne for at de blev sendt tirsdag. Torsdag havde jeg intet hørt og så kunne jeg regne mig frem til hvad klokken havde slået. Jeg ringede og mailede dem og efter et stykke tid fik jeg mail om at Sennheiser ikke kunne levere før om 14 dage og de ikke havde haft tid til at "skrive" til mig :-( Så nu er mit dilemma at jeg ikke kan finde dem til en fornuftig pris på lager i århus omegnen og derfor ikke kan få dem til juleferien, og har så fundet et par HD 600 til 1545,- som ikke er langt fra hvad jeg skal give for 595'erne. Mit dilemma er at jeg så vidt jeg kan forstå på mange af Jeres indlæg og tråden om 595 vs 600 at 595 passer bedre til mit behov plus at jeg slipper for at skulle have en forstærker i første omgang og at til bluray, ps3 osv er 595 "sjovere". Er jeg rigtigt på den eller bør jeg gå efter 600 alligevel og hvorfor? Eller bør jeg slå koldt vand i blodet og vente på 595'erne og så forsøge at overleve julen uden?

På forhånd tusind tak

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Sendt: 20 December 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=sejensenJeg er nu kommet i et kæmpe dilemma, bestilte HD 595 hos en forhandler på nettet i tirsdags, talte med support og de lovede de ville gøre hvad de kunne for at de blev sendt tirsdag. Torsdag havde jeg intet hørt og så kunne jeg regne mig frem til hvad klokken havde slået. Jeg ringede og mailede dem og efter et stykke tid fik jeg mail om at Sennheiser ikke kunne levere før om 14 dage og de ikke havde haft tid til at "skrive" til mig :-( Så nu er mit dilemma at jeg ikke kan finde dem til en fornuftig pris på lager i århus omegnen og derfor ikke kan få dem til juleferien, og har så fundet et par HD 600 til 1545,- som ikke er langt fra hvad jeg skal give for 595'erne. Mit dilemma er at jeg så vidt jeg kan forstå på mange af Jeres indlæg og tråden om 595 vs 600 at 595 passer bedre til mit behov plus at jeg slipper for at skulle have en forstærker i første omgang og at til bluray, ps3 osv er 595 "sjovere". Er jeg rigtigt på den eller bør jeg gå efter 600 alligevel og hvorfor? Eller bør jeg slå koldt vand i blodet og vente på 595'erne og så forsøge at overleve julen uden?

På forhånd tusind tak

Til 1545,- Glem behov og  snup dem og hold så en velfortjent juleferie (julegaven er i hus). Det bliver nok ikke meget billigere Om det er til det ene eller andet formål, skidt pyt!!. Så har du nogle seriøse bøffer.

Man kan kun gå den ene vej. "Den rigtige"

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 21 December 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

snup et par HD600.. De er efter min mening overlegne på næsten alle punkter selv uden amp. og MED amp er de helt sikkert bedre på alle punkter. komforten er også super vil jeg påstå.. de sidder lidt fastere på hovedet end HD595.. men sidder derved også bedre fast og kan sidde rigtigt og som man vil have det fremfor 595 som bare ja... "sidder hvor de nu vil sidde" HD600 er helt bestemt rigtigt behagelige også... hvis ikk de er særligt meget dyrere er det klart hvad jeg ville anbefale.. og de KAN komme til at lyde væsenteligt bedre også, hvis du føler for at købe amp på et tidspunkt... og uden.. ja så lyder de lidt bedre alligevel også.. der er så meget mere potentiale i dem...  ellers er alternativet at du står om tre måneder og hungrer efter bedre lyd.. og så DER må købe bedre bøffer OG en amp...
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes