Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 12:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Anbefaling af hovedtelefoner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FEbruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 December 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det er snart jul, og jeg skal selv vælge min gave, så lidt hurtig hjælp vil gøre underværker!

Jeg kunne tænke mig et sæt hovedtelefoner der skal bruges til min Ipod, når jeg sidder derhjemme og når jeg er på farten. Jeg ønsker selvfølgelig bedst mulig lyd  inden for prisklassen max. ca. 1.000 kr. Jeg hører mest rockmusik og lægger vægt på god bas. De skal helst lukke til om ørerne så der er minimal baggrundsstøj, og hvis de er mere eller mindre immune over for regn, ville det være super.

Er der nogen der nogen hifi-mennesker der kan anbefale mig nogle bestemte sæt hovedtelefoner, gerne med links. Tak!

Til top Vis FEbruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FEbruger

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 December 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hejsa og velkommen til

Til direkte fra en Ipod og med dine prefereancer, vil jeg nok anbefale akg k81dl eller k518dj (de samme bare i sort).
Det er nogen jeg har anbefalet meget her på det sidste, men de er faktisk også ganske gode, og de er let tilgængelige her i Danmark.

Her har du et link:
[URL]http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=404167[URL]

De står vidst til 450kr inkl fragt, fra SHG som er en super forhandler, jeg mener også cdon.dk forhandler dem. Du kan nok spare lidt penge ved at køde dem i tyskland, eks. via ebay.de.

De overholder faktisk alle dine krav, god bas, gode til rock, lukker tæt om ørene, isolerer støj ude. De kan sågar foldes sammen og er meget solide.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

FEbruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Tak, de virker bestemt seriøse, og de ser også fede ud. Jeg går ud fra, at du mener K 181 DJ som er storebroderen til K 518 DJ, i stedet for K 81 DJ?

Nu står jeg så bare og tænker på, hvilken forskel de 550 ekstra dask, man lægger i for storebroderen gør, udover at der er blevet poleret lidt på udseendet? Vil i mene de ekstra penge er det værd?

Hyperlinks til produkternes hjemmesider:

K 518 DJ

K 181 DJ

Hvis der stadig er nogle, som kendre andre modeller, der opfylder mine krav, eller andre steder hvor man kan købe K 181 DJ sættet og K 518 DJ sættet, vil jeg meget gerne have det at vide... lidt hurtigt!

Tak

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Sendt: 19 December 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Hvad med en Sennheiser HD 555 (1000 kr.) eller HD 515 (700 kr.)..
Begge kan købes i 'klubben, det er kram. Du kan bare gå ned til din lokale 'klub og høre dem :)

- Foxy!

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 December 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

FoxyFish skrev:
Hvad med en Sennheiser HD 555 (1000 kr.) eller HD 515 (700 kr.)..
Begge kan k�bes i 'klubben, det er kram. Du kan bare g� ned til din lokale 'klub og h�re dem :)

- Foxy!

De sennheiser er jo ik lukkede

Men nix mener faktisk k81dj, k518 er identisk med k81dj så vidt jeg ved, bortset fra farven.

k181dj er en eller anden wierd ting, rent faktisk lavet til dj´s, mener bla den har nogen underlige knapper på siden
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

FEbruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Men 181'eren er jo storebroren til 518'eren, så det kan vel kun være bedre. Men du har ret i det med 81'eren, jeg fandt den faktisk i en reklamevideo på youtube (se videoen her), men det undrer mig, at jeg ikke kan finde den på AKG's hjemmeside.

Nu er jeg egentlig mest interesseret i, om det er det værd at investere 550 ekstra for at få storebroren, K 181 DJ, fremfor lillebroren, K 518 DJ.

Jeg er selvfølgelig stadig interesseret i andre modeller, så længe de opfylder mine krav. De må maksimalt koste omkring 1.000 kr. - De skal selvfølgelig have bedst mulig lyd inden for prisklassen (jeg hører mest rock, og lægger vægt på god bas) - De skal lukke til om øret så baggrundsstøjen bliver minimal - De skal bruges til min Ipod Nano - De skal være gode at have med på farten, men det skal ikke komme i vejen for god lyd.

Jeg håber i kan hjælpe. Tak

FEbruger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt selv svaret på mit første spørgsmål. 181'eren er i hvert fald i følge dette her review,  LINK, ikke noget  godt køb. Øv! Jeg troede lige jeg havde fat i noget...

Nu vil jeg så meget gerne høre om andre modeller, og jeg vil også meget gerne høre om steder, hvor man kan købe 81'eren. (Husk at mange af siderne ikke sender til danmark)

Jeg synes at denne her side virker rigtig god, LINK, og hvis i kunne hjælpe mig ved at spore mig ind på nogle bestemte modeller, der møder mine forhåbninger, ville det være en kæmpe hjælp, tak. (Hav også lige i baghovedet at mange af Sennheiser's modeller ikke kan bruges sammen med fx. en Ipod)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes