Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 17:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Stort lydbillede fra hovedtelefon. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hackenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg savner en god headamp til min Grado.

Jeg kan huske at man "i gamle dage" kunne få sådan nogle der simulerede stort lydbillede. Altså en forstærker som manipulerer med signalet så lydbilledet bliver bredere og ikke kun mellem ørene! (Der er ellers masser af plads!) Lige som kunsthovedoptagelser bare fra normalt stereosignal.

Hvem ved noget?

Mvh, god jul og godt nytår.

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Jeg følger lige med her.

Tror også at jeg kunne bruge en head amp til min Grado. Jeg spiller i øjeblikket på min NAD 372 og jeg tror at de kan yde mere hvis der kommer en bedre forstærker på.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hvis du kunne finde på at lytte til musik fra coomputeren så kan du i stedet for at køre det gennem "hardware" kan du hvis du bruger musik fra computeren installere dette lilleprogram i iTunes:

http://www.srslabs.com/consumers/store.asp

Meget sjovt at lege med og man kan virkelig gøre lydbilledet højere, bredere, dybere og arbejde med bas, definition og meget andet... men altid rart at man kan slå det fra igen når man har fået "ødelagt" sin musik med en masse fikumdik

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 December 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Lyder sandsynligt. Der er en række forstærkere der har en sådan switch indbygget f.ek.s Meier Audios som er yderst velanskrevne men også andre.

http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/

Jeg har aldrig prøvet nogen af Meier's forstærkere og er ikke til Grado lyd i det hele taget så kan ikke kommentere med faktiske lytteindtryk

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet et plugin til MediaMonkey der laver crossfeed: http://www.winamp.com/plugins/details/142337
(MediaMonkey er baseret på Winamp og kan derfor bruge samme plugins)

Jeg har lige installeret det og sidder og hører Dark Side Of The Moon (Mobile Fidelity udgaven) på mine Sennheiser HD595. Jeg skal da lige love for at det giver et vildt lydbillede. Indtil videre er jeg meget imponeret.
Jeg har altid været af den holdning at man ikke skal pille ved signalet, men det gør man jo på sin vis også idet man hører musikken via hovedtelefoner.

Er crossfeed en god ting? Er det accepteret blandt de Head-fi-kyndige?

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 December 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:

Det er det samme som med eq/tone kontroller. Jeg mener at dette som med alt andet må være op til den enkelte person. Dette er jo en nydelses industri og så må man vel selv bestemme hvordan man nyder sin musik bedst. Hvis du synes det lyder godt så er det godt for dig selv om det måske ikke er "korrekt".

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 December 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Hackenberg skrev:

Hej alle.

Jeg kan huske at man "i gamle dage" kunne få sådan nogle der simulerede stort lydbillede. Altså en forstærker som manipulerer med signalet så lydbilledet bliver bredere og ikke kun mellem ørene! (Der er ellers masser af plads!) Lige som kunsthovedoptagelser bare fra normalt stereosignal.

Hvem ved noget?

Et par AKG-K701 har en soundstage, som langt overgår Gradoe's, så er det ikke nødvendigt at fifle med lyden.

Mvh

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 December 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
JBL Ti skrev:

Det er det samme som med eq/tone kontroller. Jeg mener at dette som med alt andet må være op til den enkelte person. Dette er jo en nydelses industri og så må man vel selv bestemme hvordan man nyder sin musik bedst. Hvis du synes det lyder godt så er det godt for dig selv om det måske ikke er "korrekt".

Men er det i princippet ikke netop mere korrekt at benytte crossfeed end ikke at gøre det. I forvejen har hovedtelefoner jo også en vis dæmpning af de høje frekvenser for at simulere effekten af den overføringsfunktion lyden "filtreres" med når lydbølger fra højtalere/orkester mm. ska bevæge sig rundt om hovedet på lytteren.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 December 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har en høretelefon forstærker med indbygget surround, det lyder sådan lidt underligt, jeg kan bedre lide at se film på almindelig stereo men der sparker den så også igennem..

Så jeg tror heller ikke jeg vil bryde mig om crossfeed, personligt synes jeg at en af de fede ting ved ørebøffer netop er den extreme canalseperation der er i hovedtelefoner....Jeg synes også det bidrager til størrer detaljerigdom når canalerne er delt på den måde..

Crossfeed er jo "bare" signalet fra venstre side spillet med en lillebitte forsinkelse spillet over i den højre side og omvendt, så du simulere den tidsforskel der er mellem man hører en lyd med det ene øre til lyden når det andet øre.....Lidt ligesom "fattigmandssurround", hvor man bare generer et ekko..

Men det kan godt være at jeg er en dinosaur på det område, jeg nægter også konsekvent at høre musik i surround, eller noget som helst andet end stereo for den sags skyld..

Hvis de var rigtig seje med crossfeed skulle de lave det sådan at man kunne vende sig mod en bestemt del af orkestret eller kunstner og så det man "så" på kom i centrum, se det ville være cool......

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 December 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
Hackenberg skrev:

Hej alle.

Hvem ved noget?

Et par AKG-K701 har en soundstage, som langt overgår Gradoe's, så er det ikke nødvendigt at fifle med lyden.

Mvh

Hvis vi snakker soundstage hersker der stort set universel enighed om at Grado er vinderen med deres GS1000. Med godt udstyr spændt foran er det som at ha' en koncertsal på hovedet. Personligt er jeg faktisk ikke så meget for den dog, men soundstage det har den.

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 December 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nu også mene at have læst at akg k701 vinder over grado´erne mht til soundstage
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 December 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Hvis vi snakker soundstage hersker der stort set universel enighed om at Grado er vinderen med deres GS1000. Med godt udstyr spændt foran er det som at ha' en koncertsal på hovedet. Personligt er jeg faktisk ikke så meget for den dog, men soundstage det har den.

Jeg ved ikke i hvilket univers der er enighed om at GS1000 har den bedste soundstage, men det er ikke i mit univers. Jeg har både AKG K701 og Grado GS1000. AKG har større soundstage. Om det så betyder at det er "bedst", er en anden historie, men GS1000 er nu alligevel godt med, sammenlignet med så mange andre hovedtelefoner. Desværre har Grado en tendens til at lyde skarpe / livlige i de øvre frekvenser, men det er en helt tredje historie

PS: Det "udstyr" jeg har spændt for, vil jeg tillade mig at kalde "nogenlunde".

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Hackenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 December 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Hej Claus-DK.

Hvad er det for en forstærker du har med surround?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes