Forfatter |
|
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 03:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello all
Julen har velsignet mig med lidt ekstra penge til sjov og ballade (udover en ipod nano )
Disse penge tænkte jeg lidt på at øremærke til et sæt IEM's, og et sæt q-JAYS er de som først fanger min opmærksomhed... De er ikke forfærdeligt dyre.. De er små.. De lyder efter sigende ganske udemærket også endda jo ?
Er der nogle som ejer et sæt q-JAYS evt ? Jeg tænker lidt om de passer i mine ører i det hele taget. Mine øregange er lidt sære og følsomme. Indtil videre har jeg brugt et sæt Yuin PK1, som også lyder fantastisk... dog savner jeg lidt isolation, efter at jeg er begyndt at skulle køre i tog ganske tit...
Hvordan er komfort og "fit" ?
og sidst men ikke mindst; skulle der mon være nogle lykkelige ejerere på vestsjælland eller i kbh som man kan nappe et lyt fra. De er jo ikke lige til at finde i butikkerne rundt omkring, og der er ikke rigtigt råd til at købe noget bare for at prøve om det er sagen 
Håber der findes hjælp derude et sted ? eller om ikke andet måske nogle forslag til andre iem's man kunne overveje.. Det primære er komfort egentligt.
af musik bliver der spillet rock, jazz, hård rock og en sjat pop og elektronisk..
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du set det webreview der ligger på youtube? Der er en fremvisning af dem. Vil selv gerne have et par, men ved ikke lige hvor jeg skal købe dem. Og udfra hvad jeg har læst, hørt - skulle de være noget af det bedste til prisen :-) Har dog ikke selv hørt dem, desværre...
/Jonathan
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Claus ik et par mon
|
Til top |
|
|
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, og han må meget gerne sende det i den her retning, da jeg ligeledes overvejer at købe et par q-JAYS (har dog ikke pengene lige nu).
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
Til top |
|
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2007 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo claus har vist endda 2 par eller sådan :O
men han bor jo i sønderjylland 
Og ja lige præcis virker det jo til at være super til prisen.. 1200 spir eller sådan for et par IEM's der er oppe og blande sig imellem de rigtigt gode, virker i hvert fald som en god deal..
De eneste in ears jeg har haft var et par elendige nogle som fulgte med til min telefon, og de faldt konstant ud eller mistede "seal".. ren elendighed at have på, for ikke at nævne lyden self Frygter bare at mine ører ikke egner sig til IEM's og så er det surt at have brugt alle de skrabede SU-penge på et par.. Sidder "normale" IEM's ligesom de elendige Sony-ericsson nogle mon ? Mindedes at de små dutter som fulgte med passede bedst i mine ører, men faldt af, og de store sad fast, men gav mig ømme ører in no time 
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kolind Jeg har ingen erfaring med q-JAYS, men du efterlyser jo osse alternativer. Jeg købte et sæt V-MODA VIBE på ebay. De kan levere den bas som jeg desværre ikke tidligere har hørt i andre in-ear-tingester. Den er ganske god, uden at være voldsom. Derudover har de en ganske fin frekvensgang, sådan generelt set (eller hørt). Mine øregange er vist ligeså følsomme som dine. Jeg har det lidt svært med at få noget skubbet langt ind i ørekanalen. V-MODA skal blot lige placeres i det yderste af ørekanalen. De skal altså ikke presses langt ind, som visse andre (Shure, Etymotic, Ultimate Ears mm.). Jeg mener prisen var 80 EURO. Det er vel ikke det man kalder kostbart ? Er det en generation 3 NANO du har fået ? I såfald tror jeg du bliver glad for den. Billedet er helt suverænt (bruger den oftest til lyd/billed-podcast), men den kan også bruges til at høre musik på. V-MODA kan spille rigeligt højt med en NANO. Blot mine 25 øre. Held og lykke med "jagten" på in-ear-tingester
|
kolind Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2007 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk
Ja det er en 3. generations nano.. Størrelsen på dem er for sej ! de passer lige i hånden.. Til gengæld kan man godt føle sig lidt til grin når man render rundt med en 4 gange så stor amp med til den 
Jeg prøvede NC8000's ER4'ere til sidste meet.. de lød utroligt godt egentligt.. Men det var jo så også ud fra en xin amp og med et forfærdeligt dyrt kabel og interconnect osv..
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
Kalle_dk
Ja det er en 3. generations nano.. Størrelsen på dem er for sej ! de passer lige i hånden.. Til gengæld kan man godt føle sig lidt til grin når man render rundt med en 4 gange så stor amp med til den 
Jeg prøvede NC8000's ER4'ere til sidste meet.. de lød utroligt godt egentligt.. Men det var jo så også ud fra en xin amp og med et forfærdeligt dyrt kabel og interconnect osv.. |
|
|
hehe, ja jeg har godt set det setup nc8000 bruger med sin NANO, og al respekt for det, men jeg har nu valgt at bruge "krudtet" på mit "rigtige" head-fi-setup. NANO'en bruges primært til podcast fra nettet. Det evigt tilbagevendende problem med in-ears og lignende er, at man ikke sådan lige har mulighed for at prøve dem, før man gør sin investering. Jeg har f.eks. aldrig set hverken q-JAYS eller Ultimate Ears i virkeligheden. Det havde jeg heller ikke med Shure, men købte et ret dyrt sæt alligevel. Det har jeg fortrudt, for de var slet ikke pengene værd. De suser selvom der ikke spilles musik. Jeg troede det var NANO'en der lavede ballade, men da jeg satte dem til min hovedtelefonforstærker, var suset stadig til stede. Bassen er nærmest fraværende, så det var en fejlinvestering. Da jeg købte mine V-MODA var det osse et skud i tågen, men denne gang var prisen en ganske anden. Lydkvaliteten var en positiv overraskelse. Mellemtonen i mine Shure var nok en tand bedre, men resten var til V-MODA's fordel. Når prisen så kun var en femtedel, kan man jo kun være en glad mand. __________________
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik et par v-moda vibes til jul. Synes umiddelbart at bassen er alt for dominant og generelt et ret mudret lydbillede... i hvert fald her i starten.. nu må vi se... rygterne siger at de bliver bedre efter en 10 timers brug, og har kun haft dem kørende et par timer...
jeg håber på det bedste :D
gad også godt prøve et par q-jays.. blir måske mit næste IEM køb... hvis ikke jeg alligevel får købt et par Etymotic ER-4p
|
Til top |
|
|
Kalle_dk Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skobbolop skrev:
fik et par v-moda vibes til jul. Synes umiddelbart at bassen er alt for dominant og generelt et ret mudret lydbillede... i hvert fald her i starten.. nu må vi se... rygterne siger at de bliver bedre efter en 10 timers brug, og har kun haft dem kørende et par timer...
|
|
|
Jeps. Bassen bliver mere stram / tør og mellemtonen tydeligere / mere åben når de har spillet i nogle timer. Det er vel generelt for de fleste hovedtelefoner / hørepropper. I hvertfald dem jeg har prøvet. Det er ikke nødvendigt at bruge equalizer i NANO'en med V-MODA. Det samme kan man desværre ikke påstå om Shure  __________________
|
Til top |
|
|
Skobbolop Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
bruger selv iRiver Clix 2, så nu må vi se om det bliver nødvendigt... men glæder mig til de har fået lidt flere timer..
designet er dog rigtig lækkert.. fik et par Red Roxx.. mums
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv et par d-Jays til min Clix 2 8GB, og de gør det fortræffeligt. Bedre end mine gamle Shure E2c, som også var gode, men d-Jays gør det bare godt. Desuden fylder de ikke lige så meget som f.eks Shures E2c, da d-Jays er "low profile". Du kan endvidere have dem monteret på 2 måder.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 27 December 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lars
Jeg har jo sagt at vi kunne bytte med PK1 i et stykke tid....
|
Til top |
|
|