Emne: Hovedetelefoner for første gang ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mandags fik jeg mine Mentor 6 hjem....og det er jo rart.....men....!!
Eftersom der også er et fjernsyn i nærheden af mine nye højttalere, så sidder kæresten ofte og ser TV når jeg vil høre musik - løsninge; Jeg
anskaffer et par hovedetelefoner til hende!
Men, hvad skal jeg vælge? Jeg kan jo lige så godt få nogle jeg også selv kan få glæde af lydmæssigt.
Prismæssigt er jeg omkring 800-1200,- og jeg overvejer dem her (Sony MDR-SA1000):
Det er vigtigt for mig at de ser pæne ud da de jo kommer til at ligge fremme i stuen - og jeg syntes Sony'en er pæn. Men hvad vil I anbefale? __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det er lidt groft men til tøser er komforten ofte vigtigere end lyden..... så dem du har valgt er sikkert fine, måske du skulle overveje et par
lukkede så får i begge mindre støj..
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh endnu en fellow aalborgenser 
Tja som Claus siger, hvis hun skal høre fjernsynet mens du hører musik, bør du nok finde et par lukkede. Og da vi tager om en kvinde er komfort nok et af de vigtigste punkter.
I dit prisleje er der meget godt at vælge imellem, hvis jeg var dig ville jeg kigger på følgende:
- Beyerdynamic dt770 80ohms pro, med standart velour puder (du kan låne mine et par dage hvis det er)
- Audio Technica a900 (svære at få fat i)
- Sony xd400 (super til film)
Jeg har ejet dem alle (havde dog kun lillebror´en til a900 dvs. a700), og jeg vil mene at hvis du vil have noget der lyder godt, og som kan bruges til lidt af hvert er beyer super, og de er lette at få fat på. ATH er svære at få fat på, men super comfy. Sony xd400 er faktisk også super godt, har selv skaffet et par til min lillebror, som han dog nok snart vil sælge dem, da han ik bruger dem længere, så kunne være jeg kunne låne dem herop så du ku prøve dem.
Bare skriv en pm til mig hvis det er.
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Tja som Claus siger, hvis hun skal høre fjernsynet mens du hører musik, bør du nok finde et par lukkede. Og da vi tager om en kvinde er
komfort nok et af de vigtigste punkter.
I dit prisleje er der meget godt at vælge imellem, hvis jeg var dig ville jeg kigger på følgende:
- Beyerdynamic dt770 80ohms pro, med standart velour puder (du kan låne mine et par dage hvis det er)
Jeg har ejet dem alle (havde dog kun lillebror´en til a900 dvs. a700), og jeg vil mene at hvis du vil have noget der lyder godt, og som kan
bruges til lidt af hvert er beyer super, og de er lette at få fat på. ATH er svære at få fat på, men super comfy. Sony xd400 er faktisk også super
godt, har selv skaffet et par til min lillebror, som han dog nok snart vil sælge dem, da han ik bruger dem længere, så kunne være jeg kunne låne
dem herop så du ku prøve dem.
Takker - jeg vil prøve at se på ovenstående - ved du om det er muligt at købe nogle af modellerne her i byen. Jeg vil hellere ud og prøve dem,
end bare at bestille på nettet.
|
|
|
Takker - jeg vil prøve at se på ovenstående - ved du om det er muligt at købe nogle af modellerne her i byen. Jeg vil hellere ud og prøve dem,
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Tja som Claus siger, hvis hun skal høre fjernsynet mens du hører musik, bør du nok finde et par lukkede. Og da vi tager om en kvinde er
komfort nok et af de vigtigste punkter.
Jeg har ejet dem alle (havde dog kun lillebror´en til a900 dvs. a700), og jeg vil mene at hvis du vil have noget der lyder godt, og som kan
bruges til lidt af hvert er beyer super, og de er lette at få fat på. ATH er svære at få fat på, men super comfy. Sony xd400 er faktisk også super
godt, har selv skaffet et par til min lillebror, som han dog nok snart vil sælge dem, da han ik bruger dem længere, så kunne være jeg kunne låne
dem herop så du ku prøve dem.
|
|
|
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen
Tak for de input der er kommet. Og tak til Techtrino, det er jo næsten sikkert at du svarer når der tales Head-fi :-)
Jeg har valgt et par lukkede modeller som jeg blev anbefalet, da jeg jo ikke har interesse i at høre Ugly Betty's stemme sammen med Norah Jones
:-)
Valget faldt på et par Denon AH-D2000 da de har fået gode anmeldelser, er lukkede, og bestemt super lækre at se på!!
Ja, prisen kom lidt over (faktisk det dobbelte), men når man nu skal........ :-)
__________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice, nu har du jo også en del andet Denon
|
| Til top |
|
| |
abel Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Nice, nu har du jo også en del andet Denon
|
|
|
Ja, men jeg må indrømme at de ryger tilbage - jeg fandt ud af at selvom man burde kunne sende billedet fra fx. DVD igennem forstærkeren
samtidig med at lyden kommer ud af højttalerne fra CD'en - så virker dette lige præcis ikke på HDMI - det var dumt Denon!!! __________________ /Abel
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|