| Forfatter |
|
shotty Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 170
|
| Sendt: 05 Februar 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Head-Fi'ers Jeg står og skal bruge en hovedtelefon, og overvejer den nævnte (meget gammelkendte og roste model) Spørgsmålene lyder: Jeg er til "varm" lyd - ikke nødvendigvis rør, men går mere op i musikalitet/rytme end detaljer. (Se for sjov mit setup her - nothin' fancy!) http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57253&K W=shottyEr HD 595 at betragte som varm - iforhold til, lad os sige, Grados entry level serie? Har jeg ret i, at HD 595 ikke er så kræsen med en dedikeret forstærker? Ovevejer senere hen at investere i denne Riaa/Headphone ampDen er mest Riaa, men får i en test rosende ord med på vejen mht. til netop at drive HD 595. Har i andre forslag i prisklassen optil 1500 kr.? Kodeordene er varme og musikalitet. Musiksmagen er jazz/60er-70er rock på 85% vinyl og 15 % cd. På forhånd tak for hjælpen  vh Shotty
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville nu nok hellere anbefale dig noget Grado
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - tak for svaret Kolind. Men hvorfor: Fordi de passer bedre til min nævnte musikstil(e)? Fordi de er nemmere at drive uden en dedikeret amp? eller fordi de efter din mening blot er bedre..? Gr-60, 80 eller 125..? eller Ms-1 (allasandro) Håber venligst på en uddybning...  vh Shotty
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
til det musik syntes jeg at de er bedre.. jazz og rock er fantastisk på grado hovedtelefoner.. Og overni det er jeg ikk så pjattet med 595 hvilket jeg måske nok har skrevet nogle gange efterhånden... de er ganske gode osv.. men der er mange andre som jeg bedre kan lide til prisen.. snup et par Ms-1.. de er fantastiske til prisen.. specielt til rock, guitar og vokaler.. Og som du skriver kan du godt lide lidt varm lyd.. det er vel nok hvad man får med grado/alessandro
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep snup et par ms-1, til din type musik og præferencer, vil du blive super glad for ms-1... i forhold til er senn 595 kedelig  Hvis du ikke vil have ms-1 så se om du kan finde et par sr225, brugt koster de ca. 800-900kr, de går engang immellem herinde eller inde på head-fi.org
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det overhovedet en hoved telefon forstærker ??? så vidt jeg kan læse mig til er den til at have imellem en pladespiller og en alm forstærker... Jeg
synes også den er meget dyr i forhold til f.eks en darkvoice eller lignende...
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Kolind og Techtrino: Takker - jeg har ingen problemer med at prøvelytte Grado først, så jeg må hellere afsted med noget musik under armen. Jeg holder øje med de nævnte modeller..... Sennheiser er det lidt sværere med - egentligt mærkeligt, da mærket er så populært. Klubben har ikke de største modeller fremme til lytning, Top-Sound fører ikke 595'eren, Tapeconnection fører ikke Sennheiser - Hmmm... nåh jeg finder jo nok en løsning.  Claus-dk: Som jeg også nævner, så er det en Riaa forstærker, med en hovedtelefonudgang med egen volumen. Den er ikke lavet som dedikeret headphone amp overhovedet, så at man kan bruge den med hovedtelfoner er bare en bonus. Det skal dog nævnes, at en reviewer synes den gjorde det udemærket med HD 595, så helt ueffen til jobbet er den ikke. Som Riaa skulle den tilgengæld være fremragende til prisen. Tak for hjælpen indtil videre Shotty
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Techtrino - de var solgt inden jeg fik svaret. Har holdt lidt øje på head-fi´s køb/salg/bytte...Jesus, hvor går det stærkt!  Ting sælger jo inden for få timer.....seriøse entusiaster må man sige. Anyway vil det nok være nemmere at købe et par nye ms-1, da Allesandro har free worldwide shipping. Så er der selvfølgelig den pokkers ventetid.....! Jeg skal ud og lytte på noget Grado idag, og så melder jeg lige tilbage..... Tak for hjælpen! Vh Shotty
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det går møj stærkt derinde, specielt ms-1 ryger hurtigt, fordi Allesandro er næsten umenneskeligt langsomme, så folk gider ik købe dem fra nye
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 17 Februar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv både nogle modded Grado SR-60 og et par Sennheiser HD 595 med et bedre kable. Og af de to skalere HD 595erne langt bedre. De får langt større gavn af bedre forstærker trin end Grado. HD 595 har en rimelig neutral og balanceret lyd, mere aggressive end HD 580/600/650. Grado er tilgengæld super fede til rock, pga. af deres anderledes lydgengivelse.
HD 595 er ikke varm i forhold til de andre Sennheiser modeller men er lidt mere varme end mine SR-60er.
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa - lige en update på jagten!
Har fået hørt lidt forskelligt - sr60, 80, 225 og endelig idag også en HD595.
De er - som i alle påpeger - meget forskellige, og har vidt forskellige kvaliteter.
Sr60 og 80 er forskellige. og 80eren er klart bedst. Meget mere af det gode for få penge ekstra. 225 er klart bedre endnu, men pris/kvalitets-
hoppet modsvarer ikke helt det imellem 60 og 80 (bare mine 2-cent). Jeg ville dog nok stadigt gå efter 225eren...den er virkelig god!!
Grado giver en skøn oplevelse/indlevelse i musikken - der har i ret - men jeg kunne dog godt forestille mig at lyttetrætheden sætter ind
hurtigere med disse end med HD595eren. Jeg skal bruge mine hovedtelefoner til lidt af hvert, og jeg tror en hel aftens Reason/Logic-brug godt
kunne gå hen og blive pinefuldt "midt i grado-orkestret". Her kommer HD595 nok bedre til sin ret.
595 er mere tilbagelænet, lidt mørkere (jeg giver dig ret FrederikS) til gengæld vil jeg savne Gradoerne når jeg lige vil høre "kind of blue" til en
kop kaffe.....
hmmmmm....skal jeg så have to hovedtelefoner til to forskellige ting.....nej, 3 også en til min ZEN Micro!
Jesus det bliver dyrt....
Vender tilbage senere....skal også lige have hørt noget Audio Technica før jeg bestemmer mig helt!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du kan lide den lyd der er i 595, så ville jeg da se om jeg ikke kunne opdrive et par philips HP1000 i stedet, den minder lidt om 595erne men er
lidt bedre til det hele, er også meget mere komfortabel og frem for alt billigere, desværre er den udgået af produktion, men af og til dukker der
nogle nye/brugte op på ebay.de...
Personligt ville jeg gå i en stor bue uden om ms1eren, men det er mere et spørgsmål om smag....Jeg synes den er alt for skarp og metallisk i
lyden...
Skal du have et par lyttedimser til din transportable så synes jeg du skulle tjekke vores gruppekøb ud og se om det måske var noget for dig....
Sidst men ikke mindst så skal du da have en høretelfon til hver genré og så et par par mere til de dage hvor du vil forkæle dig selv......
Pas på tegnedrengen det er en farlig færd du begiver dig ud på
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 19 Februar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søg efter Phillips HP1000 NOS hvis du vil have nye der er udgået. Bare et lille tip. Håber du finder nogle hovedetelefoner du kan lide :)
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Lidt updates om jagten!
Har lige "vundet" et par nye Philips SBC HP 1000 på Ebay ... pris: 52 australske dollars (ca. 240 kr.) God handel synes jeg!!
Med fragt ender vi på små 350 kr., så må vi se hvad der sker i tolden ( mon ik det går!?)
Vender tilbage når der er en pakke i postkassen om små 2 uger....Australien er alt for laaaaangt væk!
Tak for hjælpen indtil videre...
Vh
Shotty
Ps: Samme aften jeg satte bud-robotten igang på Ebay, kom der "naturligvis" et par HP1000 til salg på HeadFi.org - I SVERIGE!
Lidt tættere på må man sige...de er by the way stadigt til salg!
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 06:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber du bliver lige så positivt overrasket over dine som jeg gjorde over mine...
Fantastisk pris i øvrigt....
Pakker fra new zeeland og Australien har de gange jeg har prøvet det taget under en uge..
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Claus-dk
Let's hope so...de ser meget "comfy" ud, så håber jeg bare lyden er derefter.
Nu fik jeg dem billigt, så under alle omstændigheder kan jeg ikke blive særligt skuffet!
Jeg har kun læst positive ting om dem overalt, og I/du sammenligner dem med HD595, bare "med mere af det hele"....jeg glæder mig.
vh
Shotty
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de kommet ??
Og hvad synes du ??
|
| Til top |
|
| |
shotty Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de ankom i morges - godt pakket ind, i god stand og ubrugte!
De har fået skiftevis pink-noise og musik hele dagen, og jeg har hørt lidt af hvert på dem i løbet af aftenen.
Mine indtryk er;
- Utroligt letflydende og u-besværede i deres fremførelse af musikken
- Dejlig afbalanceret klang
- Utroligt komfortable at have på - velour og meget rart, fleksibelt head-band
- God kvalitet, uden dog at ramme Sennheisers plast-kvalitet, men helt klart bestået
- Bedre end Sennheiser 595 lige ud af kassen!!!
De skal naturligvis lige brændes ind i de næste par dage. og jeg forventer da også at hovedtelefonen "åbner lidt mere op" i løbet af de næste par
uger.
Behøver jeg sige, at jeg er meget, meget tilfreds  - specielt til den pris jeg gav, som jo var VANVITTIG LAV!! EBAY ROCKS!
Jeg skal nok smide nogle pics i "Flash your..." en af dagene.....
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det glæder mig at du er glad for dem, det eneste problem jeg har med mine er at det der headband har en tendens til at knirke lidt, men et pust
WD40 løste det problem.....
En skam at de er så grimme
Fedt at andre har fået øjnene op for at Phillips også kan lave gode ting....
Burnin synes jeg ikke har ændret ret meget på mine, men det er lidt svært at høre når, man som jeg bare gør det med musik mens jeg lytter, men
synes at diskanten er blevet mere flydende med tiden og bassen lidt fastere....
|
| Til top |
|
| |