Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 03:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Søger erfaring med sennheiser HD650 + 600 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eagles
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej :)

Jeg skal have købt nye hovedtelefoner. Jeg kunne i den forbindelse godt bruge input vedr. komfort og den lydmæssige forskel mellem HD 650 og 600eren. Den prismæssige forskel er ca. 600kr, spørgsmålet er om de 600kr ekstra er givet godt ud. Hovedtelefonerne skal benyttes til min computer samt min HK AVR 630. Til min IPod benytter jeg earbuds.
Til top Vis Eagles's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eagles

hifibo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Hejsa,
køb et par brugte 650 på tysk ebay, da er de så billige at det ikke kan betale sig at købe de billige.
Jeg har haft et par 600 for noget tid tilbage, og de gav mig varme ører (komfortmæssigt :D) da de er ret lækkert polstrede.
/bo
Til top Vis hifibo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifibo

Eagles
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Er ikke den store tilhænger af at købe brugt udenlands. Men de kan erhverves fra ny til 2100,-

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

begge bøffer er lidt tunge at trække fra din pc og de vil ikke leve op til deres potentiale....

Et par HD595 ville være et bedre valg hvis de "bare" har et almindligt lydkort som forstærker...

Et endu bedre valg ville være hvis du kunne få snitterne i et par Philips HP1000, de er mere komfortable og spiller efter min bedste overbevisning bedre end HD595, jeg synes endda at til noget musik at de er bedre end Beyer dynamic dt880...

Jeg har ejet eller brugt lang tid med de bøffer jeg nævner...

Køber du brugt slipper du for at spille dem til og nye puder kan fåes til en billig penge....

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Ups og skal du bruge nogle fine bøffer til din ipod, så kan du lige netop nå at være med i vores gruppekøb, så gider du sikkert slet ikke investere i de Sennheiser du nævner.....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Eagles
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har forsøgt at finde ud af om mit Sound Blaster Audigy 2 platinum  kan trække et så krævende hovedtelefoner som HD 650/600 på 300Ohm. Måske nogle på dette board der har erfaring på dette område?

Hvis mit lydkort ikke kan, hvilket så? X-Fi serien? Eller skal der købes en lille ekstern forstærker som mellemled mellem lydkort og hovedtelefonerne?. Er der nogle der har et forslag eller kendskab til en sådan løsning? Genre model/egenskaber :-)

Jeg kan se at Sennheiser HD 25-1 II er på 60 Ohm og HD595 som du nævner er på 50. Hvordan er det lydmæssige forskel mellem disse 2 modeller og 600er serien?

Angående formstøbte inear buds tilfredsstiller mine E3c mit ipod behov ganske fornuftigt :-).

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg godt at dette er en gammel tråd, og at jeg begår helligbrøde ved at sige det her, især overfor Danmarks stolte hifi-folk.

Men jeg er en af de hjernedøde mennesker der har købt et sæt HD650 til brug med en lille MacBook OG en iPod Classic. Og det spiller under
omstændighederne p***efedt... Jeg ved det, jeg ved det, det er helligbrøde, jeg udnytter dem ikke, såvidere, såvidere.

Det er rigtigt, indrømmet, træerne vokser ikke ind i himlen. 1) Du må ikke bruge en iPod under en Classic, da de brækker sig pga. at
høretelefonerne er for krævende. Classic har "mere power" og kan derfor rent faktisk hive bas ud af dem. Det kan eks. en Nano på ingen måde
2) De spiller ikke himmelråbende højt, "selv" med en Classic. Det opdagede jeg, da jeg rent faktisk gik fra en HD595 til HD650. HD595 spillede
tonsehøjt på min iPod. HD650 spiller højt, men uden at det bliver koncert-højt.

TIL GENGÆLD vil jeg sige, at selvom der er de ovenstående flaskehalse, så mangler jeg at høre en høretelefon der lyder bedre på eks. en iPod
Classic. Eller en(hver) computer, for den skyld. Og MacBook'en kan fyre dem op med fuld skrald på. Intet problem.

De her høretelefoner er med alle steder - og ligner også en kriger efterhånden med skrammer og manglende maling her og der:D Jeg har valgt
ikke at være *beep*fornem over dem (mange jeg møder reagerer lidt a la "ej, det kan du da ikke tillade dig med sådan en god høretelefon". Men
de ca. 2000,- jeg smed efter dem har betalt sig 20x tilbage i form af at have kvalitetslyd on the road - altid.

For lige afslutningsvis at give min "anmeldelse" perspektiv, så har jeg en Benchmark DAC1HDR som jeg naturligvis også har prøvet at fyre på
Sennheiserne som hovedtelefon-forstærker. Bevares, opløsningen er langt højere og det hele er mere stramt og præcist. Og der er ingen tvivl
om at det var således de er blevet designet til at bruges. Omvendt; mens de "dårligere" kilder (iPod/MacBook) giver høretelefonen en mindre
præcis lyd, bliver den også mindre klinisk, rundere og varmere end med min DAC1HDR.

Det er anderledes, analytisk set er det dårligere, men det fandme stadig p***ehamrende fedt som transportabel lydkasse! Og LIGAER over mine
gamle HD595. OG bedre end HD600, da opløsningen er hørbart højere og bassen mere fyldig på HD650 - på en iPod Classic. Min mening. Og spid
mig så, alle mennsker ;D
Til top Vis Jonzie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonzie

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Og tænk ikke så meget over om "lydkortet nu har tilstrækkeligt med blåt blod" osv. osv.

Det er en super høretelefon og den vil stadig lyde bedre end de mindre modeller på en computer - også bærbare.

Men for guds skyld, lad være med at smide den på en "lille" transportabel afspiller som en Nano eller Shuffle. Så bliver det ikke til meget andet end
fesen bas og alt for skarp diskant :)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Jonzie skrev:
Og t�nk ikke s� meget over om "lydkortet nu har tilstr�kkeligt med bl�t blod" osv. osv.

Det er en super h�retelefon og den vil stadig lyde bedre end de mindre modeller p� en computer - ogs� b�rbare.

Men for guds skyld, lad v�re med at smide den p� en "lille" transportabel afspiller som en Nano eller Shuffle. S� bliver det ikke til meget andet end
fesen bas og alt for skarp diskant :)

Nej man kan jo bruge en Cowon istedet og få bedre lyd, længere spilletid m.m.

Men stadig overvejede du ikke et par IEMs også? Til 2k kan du få mange gode IEMs der efter min mening spiller ligesågodt som hd650
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Jamen det er jo det det hele går ud på, bedre lyd..

Men en 650 kan da sagtens spille fra en ipod, men til hjemmebrug vil jeg sige det halter en del.

hvis du ofre lige så meget på en forstærker som forskellen på 595 og 650 vil du kunne opleve et lignende løft i lyden, om man så vil have det er så en helt anden sag og/eller synes det er pengene værd er jo en helt 3. sag..

Det mindre kliniske og runde du hører er sikkert forvrængning, det lyder meget ofte ganske godt med lidt af det, bare se hvor meget rørgrej folk køber ind..

Det er jo også det der er det trælse ved denne hobby, hver gang du ønsker lyden bedre koster det penge man kunne jo vælge den kloge løsning køb brugt så får du både bøf og forstærker til samme pris..

Jeg har selv et mindre showroom af bøffer og forstærkere og, griber nogle gange mig selv i at tænke, "ham der ? han er jo bindegal", når jeg sidder og surfer forskellige forums, men igen er det jo et spørgsmål om tilgængelig kapital kontra ønsket om bedre lyd..

For nogle er det et langt eksperiment i at få den bedst mulige lyd.

Andre samler lidt på gammelt skrammel..

Nogle kan godt lide forskellen på de forskellig setup's

Nogle skal have noget musik på jobbet..

Nogle kan godt lide moderen, andre datteren, der er sågar nogle der ville have begge hvis muligheden bød sig, enkelte endda på samme tid og endnu færre end dem ville have hunden med..

Jeg har intet ønske om at grille dig eller noget som helst i den retning, du siger jo at du oplever bedre lyd med en forstærker i linjen, så er der er jo ingen grund til at bekymre sig om, om du køber dig en headamp eller ej, men mere et spørgsmål om hvornår tanken kommer, gad vide hvor meget mere de goé gamle bøffer kan give mig af oplevelser, Senn 650 kan lyde fænomenalt godt hvis de bliver spændt op til lir om jeg så må sige..

Jeg synes det er en god information du har om bøfferne at de spiller, bedre end det meste andet du har hørt, nogle af os kan godt virke lidt snæversynede, men det er jo fordi vi mener at have set lyset og ønsker at omvende alle til vores mørke ritualer og skikke og den bedste måde er at få dem "hooked" lokke dem til at  købe en lille forstærker først, sådan i underkanten af en plov..
Så ruller lavinen og folk ender op som fattigrøve som os , så får vi nogle flere til at suge endnu flere ind i Kulten og skrive med på nettet, hvilket man jo passende kan gøre, mens man nyder noget godt musik med sine øndlingsbøffer..

We are the BORG you will be assimilated..

EDIT: This message will selfdesturct in 20 seconds

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Som der allerede er nævnt, og som du selv er kommet frem til også så ja, gode bøffer lyder som regel stadig rigtigt fint selv fra en doven kilde, men hvis så du havde en bedre kilde eller bare bedre forstærkning oven i hatten ville det jo som du selv delvist også har konkluderet endnu bedre. På farten vil en billig bærbar amp (lad os sige 500-750kr) plus et lineout kabel til din classic gøre underværker og samtidigt være bærbart. Jeg siger ikke at det er det eneste rigtige, men hvis du gerne vil have lidt mere af det hele på et tidspunkt, er der da specielt med HD650 potentiale til mere...

"Men for guds skyld, lad være med at smide den på en "lille" transportabel afspiller som en Nano eller Shuffle. Så bliver det ikke til meget andet end
fesen bas og alt for skarp diskant :) " <-- Det samme vil de fleste herinde nok sige om en ipod classic

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Faktisk så skulle 1. gen Shuffle være den bedste Lydpotte mht SQ 2. gen Nano skulle være nr 2 og herefter 5.5gen af Ipoden 

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Faktisk så skulle 1. gen Shuffle være den bedste Lydpotte mht SQ 2. gen Nano skulle være nr 2 og herefter 5.5gen af Ipoden 

Er det ikke kun med hensyn til dac-chip ?

Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Måske er det mine ører der er for store...men mine HD650 gør altså nas efter 20 minutter.

Derudover spiller de fedt..på kontoret med X-canV3 med X-can Power, DacMagic.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:

techtrino skrev:
Faktisk s� skulle 1. gen Shuffle v�re den bedste Lydpotte mht SQ 2. gen Nano skulle v�re nr 2 og herefter 5.5gen af Ipoden 

Er det ikke kun med hensyn til dac-chip ?

Nej det er generel SQ, men det hænger naturligvis sammen med DAC delen. Læste en lang diskution om det det på head-fi for noget tid siden. Men har kun selv hørt 2 gen nano af de tre, og den blev da slået milevidst af cowon i7, s9 og min gode gamle Meizu m6

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Jeg er noglelunde tilfreds med min 3 gen nano, men jeg bruger udelukkende lineout på den. Hvis man bruger headphone output på den bliver man bestemt ikke imponeret..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke helt forstå det der line-out, for så vidt jeg kan læse mig frem til, så skulle de ikke være forskel på lyden, da signalet jo stadig går igennem forstærkeren selvom det er line-out, men måske fordi det ikke bliver forstærker het så meget giver måske lidt Men ellers tænker jeg at de line-ouy stik man kan få har jo ret "dårlig" forbindelse i forhold til jackstikket, så jeg ville egentligt tro at det ville udbalancere forskellen

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Line-out lyden går ikke gennem forstærkeren men tappes lige efter dac'en (eller før dac'en som digitalt hvis man har en dok med den rigtige låse-op chip i). Jeg kan i hvert fald godt høre forskel om lyden kommer via et mini-mini kabel ind i forstærkeren eller om det kommer fra line-out stikket og ind i forstærkeren.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

Låse op chip? Alle de dock jeg har set er tilsluttet direkte til pinse på docken.

Jeg tror ikke der er et dedikeret linje setup inde i ipoden, hvorfor skulle der være det. Men altså jeg ved ikke om det er snadt, men bare efter hvad jeg har læst så er det det samme signal bare skruet ned.

Jonzie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tak til alle for jeres reaktioner. Interessant læsning!

@Kolind og Claus-dk: Jeg synes det er fedt i brænder så meget for det, og I har sikkert helt ret i at min classic stinker i forhold til hvad man
potentielt kunne få ud af et sæt HD650. Jeg har aldrig haft mulighed for at danne mig et indtryk af "head-fi" gear i særlig bred vifte, men det kunne
da være virkelig interessant at prøve det en dag! Jeg tror helt sikkert at der er mange oplevelser at hente! Spændende spændende:)

Som I også har været inde på, så opstod mit inlæg mest udfra at oplevelsen af at en stakkels fyr kom, spurgte og så fik han at vide at "det var han
ikke gammel nok til med det gear han havde" (sådan 'ish). :D

Derudover: Er der nogen der har erfaringer med hvilke iPod docks der kører udenom DAC'en i iPod'en og som kan køre det digitale signal videre så
man kan bruge sin egen DAC?

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum