Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Bedste MP3-afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Med et budget på omkring 1000 kr skal jeg have den bedste MP3-afspiller på markedet... hvilken en skal jeg gå efter?

God lyd og stor kapacitet er vigtigt...

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Med en iPod går du aldrig helt galt i byen!  De laves i mange forskellige modeller, og lyden er rigtig god.

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også kun anbefale Apple iPods. Jeg har selv en 8 GB Nano 3g (nyeste version) til 1499,- og er meget tilfreds. Jeg har suppleret den med en
universal dock inkl. fjernbetjening fra Apple (ca 350-450 kr) og forbundet det til mit anlæg. Jeg er meget overrasket og imponeret over
lydkvaliteten, og det endda med standard kompression i AAC format (det iTunes bruger som udgangspunkt).
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Sambora
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Februar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Har altid haft den overbevisning at iPods'ne ikke er særlig holdbare, men det er måske blot et ondt rygte.  

Den skal iøvrigt ikke være til almindelige genopladelige batterier.

Til top Vis Sambora's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sambora

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

De sælger mange milioner af dem, så der er selvfølgelig en masse der går i stykker, og man hører oftest klagerne - især i fora.

Personligt har jeg ikke oplevet nogen problemer, og dem jeg kender der har, har haft dem med første generation af Nano der var mere skrøbelig
fordi den var halvt af plast, og en anden hvor harddisken døde (efter nogle år - no big surprise). Begge materiale- og teknologifejlkilder har du ikke
på de nyeste modeller (på nær Classic forstås).
Til top Vis anderspj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anderspj Besøg anderspj's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

anderspj skrev:
Jeg kan også kun anbefale Apple iPods. Jeg har selv en 8 GB Nano 3g (nyeste version) til 1499,- og er meget tilfreds. Jeg har
suppleret den med en
universal dock inkl. fjernbetjening fra Apple (ca 350-450 kr) og forbundet det til mit anlæg. Jeg er meget overrasket og imponeret over
lydkvaliteten, og det endda med standard kompression i AAC format (det iTunes bruger som udgangspunkt).

Jeg er med på Ipodvognen, men hvis du får dig en ordentlig dock istedet for apples møgdock (og ja jeg har en) vil du opleve en væsentlig
forbedring
af lyden i dit stue anlæg, en appledock støjer ufatteligt meget, når jeg skal over stereoen herhjemme bruger jeg min alodock og en lille
hovedtelefonforstærker, det lyder meget bedre.....desværre må du ofre fjernbetjeningen, men er du god til at lave playlister i Itunes er det et
mindre problem....Jeg bruger dog docken når der er gæster, men skal jeg gå og høre musik er det uden..
Jeg kører så applelossless og det giver også lidt på lydkvalliteten, men ikke nær så meget som en ordentlig dock..

Min 30 GB 5. generations ipod, har kørt i næsten 2 år uden bøvl af nogen art...

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

anderspj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

hm.. det kunne man måske overveje engang i fremtiden . Personligt har jeg dog ikke bemærket støj, men det afhænger måske af hvilken
model man har og hvordan den er tilsluttet.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Ja okay kan se jeg i denne tråd er den eneste non apple mand

Men nu er Ipod´s, eller hvad jeg kalder Lyd-potter (rolig nu, meget kærligt ment) også billige, lette at få fat på, og bland de designmæsigt bedste på markedet.

Personligt har jeg en en Meizu m6, en super flash baseret afspiller, som afspiller alt, også flac (Ipodsne afspiller hvad apple synes, så ik så meget), den har drag&drop så du slipper for eks. Itunes. Hvilket jeg synes er gude skønt, har hadet den slags programmer siden, Sony´s SonicStage

Lyd kvaliteten er også blandt de absolut bedste, (og efter min mening bedre end apple produkter), dernæst kommer en super skærm, lille størrelse og super batterilevetid. Den fåes i str. fra 1-8 gb, og i DK kan den købes her:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=596&am p;Sort=&Parent=599&Soegeord=%22meizu%22&chkSoegS aetning=on

Dog vil jeg mene at Cowon Iaudio 7 er en tand bedre end min Meizu, min lillebror har købt en, og jeg blev meget positivt overrasket. Den går også for at være den mp3, med den bedste lyd overhovedet på markedet.!!!

Den har dog en anden fordel over min Meizu, og det er af den er super lille, tilgengæld har den ikke en stor skærm, wierd ik

Du kan finde den her:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=596&am p;Parent=41&Sort=&Gallery=&Producent=1279&Ra ting=0&Max=&Soegeord=&Direction29976=2&Sorte d29976=&Direction49=2&Sorted49=&Equal159=&Eq ual5695=&Submit.x=9&Submit.y=7

Håber det gav lidt perspektiv, der er bestemt mange andre muligheder end apple

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

techtrino er det Meizu mini player eller music card du har?
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Meizu m6 er det samme som mini playeren mener jeg

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

ok, bare godt og vide hvis jeg engang skulle finde på at skifte min iRiver H320 ud

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Hehe ja ik

Men må nu indrømme hvis jeg idag skulle have en ny, ville je nok nuppe en iaudio, men det fordi den er så lille

og selvom det er lækkert med en stor skærm, så bruger man den jo ik... eller jeg gør hvertfald ik, selvom man kan se film på den

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

men såvidt jeg kan se så kan mini-player altså ikek afspille FlAC 

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Et godt alternativ hvis du ikke vil have en iPod er sådan en som denne her fra Sony.

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=NWZ-A818& amp;site=odw_da_DK&imageType=Main&category=NWS+A+Ser ies

Der er felre udgaver af den og den fås med forskellige harddisk størrelser.

Jeg har selv forgængeren til den NW-6000 den lilla med 6 gb plds. Dog er de nye meget meget lettere at bruge, fordi de er windows media plyer kompatible.

Jeg ville se lidt nærmere på den her fra Sony, da lyden i Sony´s er en tand bedre og hvis de rigtige høretelefoner som disse her http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=MDR-EX71S L&site=odw_da_DK&imageType=Main&category=HDO+Per formance+In-ear blir anvendt får du en eminent lydgengivelse, plus du slipper for iTunes, som er bindende via en iPod. Med denne Sony afspiller kan du benytte træk & slip funktionen og få en mere idybdegående lydgengivelse. Designet er jo osse flot.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

db89 skrev:
men såvidt jeg kan se så kan mini-player altså ikek afspille FlAC 

Kan den sagtens, det har den kunnet siden firmware version 1.1 mener jeg, og det er snart 1,5 år siden den udkom. Der kommer ca ny firmware hver 2 måned, og hver gang kan den lige en smule mere

Tror faktisk nu den sågar kan afspille .ape filer!

Men ik tro på alt inde på edbpriser

Mht til sony

Jeg vil nu ikke anbefale noget sony pt, måske pånær xd400 som er ok. Kender ik så meget til deres nye afspillere, da jeg ik har eget en i et par år, men de plejer at få en del ris, og ikke meget ros, når folk der ved lidt om sagerne anmelder dem.

Men ja de har muliggjort drag&drop nu, men... i min mening har man så bare en afspiller i samme kvali som en Creative. Dvs. en ok afspiller, men så ik mere. Og jeg tror de fleste herinde gerne vil have noget der er bedre end ok

Og mht de in-ears, så vil jeg til hver en tid tage et par q-jays eller små etymotic eller shure, ultimate ears over dem.

Allan. A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Derfor anbefaler jeg osse en Sony, den er en del bedre end creative´s afspilleren. da de ikke kræver Sonic Stage eller Connect player mere.

Og både finishen brugermenu´en og lyden er helt i top på dem

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Allan. A skrev:

Derfor anbefaler jeg osse en Sony, den er en del bedre end creative´s afspilleren. da de ikke kræver Sonic Stage eller Connect player mere.

Og både finishen brugermenu´en og lyden er helt i top på dem

Synes også sony er ok, men vil stadig mene at til prisen kan man finde meget der er bedre, og her er bla. Meizu og Cowon´s Iaudio afspillere helt i top.

Men det er så min holdning, og vil bestemt ikke "disse" dig eller noget Allan. Uanset er det godt at du ik kan lide Ipods

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

techtrino nu kiggede jeg så godtnok inde på producentens hjemmeside, men måske bare mig der ikke har set ordentligt efter eller så har de ikke fået alle oplysninger derind. men nok om det..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Wierd har du et link? For det skal de have rettet til så.

Kiggede også lige selv lidt forskellige steder, men alle stede rjeg fandt stod der også flac. kan sige at den understøtter med den nyeste udgave af firmwaren og .cue filer

Men ik .ape

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

her er der et direkte link til deres "datasheet" jeg tør ikke sige om det kan være fordi jeg går ind under deres skandinaviske side

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes