Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 18:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Xcan V8, en anmeldelse i etaper.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo købt sådan en fætter...Og lovet at beskrive anmelde den, jeg har valgt at gøre det i etaper, for jeg har ikke rigtigt tid til at sidde og skrive side op og side ned, ikke lige for tiden i det mindste....

Førstehåndsindtryk:
Jeg fik pakken fra TC 3 dage efter bestiling i en dobbelt kasse...
Efter at have flået kasserne op lod jeg den lige stå i en times tid og varme op uden strøm, hvorefter den blev sat til, den er sat til min PC via USB forbindelsen, det tog lige et par minutter og så var den installeret og klar til brug, nemt nemt....

Så blev der sat strøm til svinet (hvilket var en størrer opgave, da alle mine ledninger er gemt bort bag mit leksikon i reolen), der kom så den første rare oplevelse powerleden var dejlig diskret og stod ikke pg blændende, bare sådan en dejlig blød blå pære.....

Jeg ville så lige slukke den og vente til knægten (og konen) var lagt i seng så jeg kunne nyde mit nye legetøj i fred og ro, men hvor hulen var tænd og sluk knappen ?????? Der var/er ingen, så når der er størm på stikket er der strøm på forstærkeren, hvilket er et lille minus for en sparsomlig sdr. jyde, sådan en ledpære bruger jo masser af strøm og vil i det lange løb nok ende med at ruinere mig .....
Det har så gjort at vi er belvet bedre til at slukke for stikkontakten hvorPCen er sat til så det går jo nok...

Mit første offer var mine dt880 og det var en dejlig oplevelse det hele var strammet op og dynamikken var størrer end jeg var vant til fra hvad jeg ellers har, bassen var dyb og sprød uden på noget tidspunkt at være mudret eller pruttende, samtidigt tæmmede den dt800eren lidt skarpe diskant, hvilket også er noget der virkelig klæder de bøffer, mellemtonen er der ikke så meget at sige om andet end at den er som den skal være, eller måske rettere som jeg kan lide den...
Det eneste negative jeg oplevede sammen med mine dt880 var at skidtet kunne sq ikke spille særligt højt, men efter at have skruet op på signalet fra min pc hjalp det en del, men den spiller stadigvæk ikke synderligt højt, den spiller rigeligt højt til høreskader og også højere end jeg normalt lytter, men det var jo lidt ligesom at få en ny bil, det skal jo lige prøves hvad den kan levere af kræfter.....

Jeg prøvede dagen efter at sætte min Ipod til via den almindelige line-in og det hjalp gevaldigt på lydstyrken og jeg kunne skrue ned fra klokken 2 til klokken 10, der blev det også tydeligt hvad forskel en DAC kan gøre Ipodden var mere skarp og defineret end Xcanen´s USB indgang og hvad man bedst kan lide er et spørgsmål om preferencer og smag, jeg kunne bedst lide lyden fra ipodden og min kone synes at USBporten lyder bedst og hun hører sikkert bedre end jeg, så det er nok den bedste, men som sagt mere et spørgsmål om smag end egentlig kvalitet....

Men alt i alt var det første døgn med min xcan en positiv oplevelse......
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Marts 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

ikke tosset... men hvor er billederne ?  og hvad med nogle andre bøffer ?... fortsættelse følger ? :)
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

Som det fremgår af overskriften er det noget der vil foregå i etaper, ligesom touren....

Billederne kan du finde på nettet..evt i den anden tråd med xcan her på siden

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Samligner du med den "gamle" model?

Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Crash skrev:
Samligner du med den "gamle" model?

Næhh det kan jeg ikke, jeg har ikke xcan 3....

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2008 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Så er den blevet koblet op med Grado RS2 og jeg har sjældent (faktisk aldrig) hørt mine Gradoer levere så mange detaljer, det er lidt underligt for normalt er mine Gradoer den "sjove" høretelefon som bare er til skæg og ballade, misforstå mig ikke jeg holder meget af mine RS2er men detaljer er ikke lige det de er gode til, men nu vælter de bare ud af dem, ret mystisk faktisk.......

Sidder lige nu og hører "Angie" med Rolling Stones en af mine absolut favorit numre og for første gang sidder jeg og lægger mærke til at der faktisk er en svag stemme i venstre side der synger det samme som Mick (det er sikkert Keith) eller han synger ikke helt det samme men kommer med små youhuer og synger lidt for sig selv, jeg har hørt den sang ufatteligt mange gange og det er altså første gang jeg lægger mærke til denne detalje.......

Gradoernes soundstage er også lidt størrer og mere rummelig end jeg er vant til.....

Så blev det til Bryan Adams med "run to you" i en live version, der er ikke ret meget andet end at sige det lyder som det skal og bør.....

Selv big band musik lyder godt i Grado nu, en genre jeg ellers normalt bruger mine dt880 til, men det lyder altså rigtigt fint gennem en rockbøf, der er ikke helt den samme afstand mellem instrumenterne som i beyeren men separationen er helt på højde med dem, bare på en mindre scene.....

Så xcanen har også sparket nyt liv i mine Gradoer.....

Næste indlæg bliver med Ergo model 2.....

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 April 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Så er den blevet koblet op med Grado RS2 og jeg har sjældent (faktisk aldrig) hørt mine Gradoer levere så mange detaljer, det er lidt underligt for normalt er mine Gradoer den "sjove" høretelefon som bare er til skæg og ballade, misforstå mig ikke jeg holder meget af mine RS2er men detaljer er ikke lige det de er gode til, men nu vælter de bare ud af dem, ret mystisk faktisk.......

Tillykke med dit nye udstyr, Claus. Jeg må desværre skuffe dig, med hensyn til det mystiske. Når man mener at "Nirvana" er nær, så skal man beholde tegnedrengen i lommen, og glemme alt andet, for der er stadig langt til Nirvana. Tro mig. DET er mystisk

EDIT: Jeg håber da ikke jeg har ødelagt tråden ? Der blev pludseligt så stille

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Eagles
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Maj 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Hej Claus, jeg søger efter en hovedtelefonforstærker atm. Den skal primært bruges til min PC. Derfor kunne jeg godt tænke mig mere info angående musik kvaliteten, når du hører fra computeren. specifikationsmæssigt er den indbygget DAC ikke imponerende. Men en ting er specifikationer en anden er virkeligheden :=)
Til top Vis Eagles's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eagles

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Maj 2008 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Eagles skrev:
Hej Claus, jeg søger efter en hovedtelefonforstærker atm. Den skal primært bruges til min PC. Derfor kunne jeg godt tænke mig mere info angående musik kvaliteten, når du hører fra computeren. specifikationsmæssigt er den indbygget DAC ikke imponerende. Men en ting er specifikationer en anden er virkeligheden :=)

Hvad jeg savner er lidt mere "klar" lyd, det er lidt svært at forklare men jeg synes f.eks at den lyder noget bedre via min Ipods lineout end via USBindgangen...

Lyden er blød "røragtig" hvis det siger dig noget, men jeg synes ikke den er så klar som jeg gerne ville have den var, faktisk går jeg og overvejer om jeg skulle prøve at opgradere DACmodulet i den, men ved desværre alt for lidt om sådanne ting, til at jeg bare vil kaste mig ud i det....

Hvis der er nogle her der er inde i sådan noget hører jeg meget gerne fra dem, en eventuelt gør det selver kan da også tjene en skilling hvis de kan ordne det for mig..

Selve forstærker delen er, efter min mening rigtig god og har masser af punch og dynamik..

Jeg vil en af de nærmeste dage prøve at køre fra pcens udgang ind i den og prøve at vurdere om det måske ville være en bedre løsning, jeg vender sæføllig tilbage med mere info om dette...

Hvorom alting er synes jeg som helhed at Xcanen lyder dejligt, bortset fra den manglende skarphed om det så er mine preferencer eller kvaliteten er jo kun noget jeg kan gisne om...

Hvis du har coaxial udgang på din pc kunne du prøve at lytte til en philips AH1500, den koster meget mindre og har den skarphed som jeg savner i min xcan, desværre er forstærker delen ikke helt på højde med den, men til omkring 7-800 kroner er philipsen et kanonkøb...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Hmmm man må være et vanedyr.....

Jeg prøvede her i pinsen at teste min xcan med min ipod og pc samt en ældre dvd og nu foretrækker jeg xcanens lyd, jeg har åbenbart vænnet mig til dens dejlige bløde og flydende lyd...

Hvorom alting er så har jeg en Zero DAC undervejs og så vil jeg sæføllig lige prøve at se hvad jeg synes om dens DAC i forhold til V8eren..(tak Scatcat )

Zeroen har fået en masse fin omtale på head-fi de sidste par måneder og jeg var også ret imponeret da jeg lyttede til Tector´s i Kolding...

Mammut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Hej Claus

Tak for informationen.

Jeg har købt en

Little Pinkie, PSU for Musical Fidelity X-CAN V3 (and V8)

Strømforsygningen kan levere 5 gange så meget strøm og skulle give v8 endnu mere dynamik og rumfornemmelse. (og der er en on/off på).
Til top Vis Mammut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mammut

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Da jeg havde en x-dac v3, var der en seperat strømforsyning i et kabinet omtrent magen til selve DAC'en.
Laver man ikke sådan een til v8 ? Eller er vi ude i hovedtelefonforstærker OG dac her ?

Mammut
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2008
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Jo, der er også en extern strømforsygning fra Musical Fidelity der understøtter v8, men den er temmelig dyr og efter sigende ikke bedre end Little Pinkie. 
Til top Vis Mammut's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mammut

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Mammut skrev:
Jo, der er også en extern strømforsygning fra Musical Fidelity der understøtter v8, men den er temmelig dyr og efter sigende ikke bedre end Little Pinkie.

OK. Tak for info. Jeg mener svagt at kunne huske at den eksterne powersupply til v3 gav en del, men v8 er sikkert endnu bedre.....uden ekstern strømforsyning.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Lige tid til en update...

Jeg har i dag modtaget en little pinkie og nogle nye rør til V8eren og indtil videre er min kommentar kort og præcis WOW......

Jeg vil lige give skidtet en uges til så det kan blive spillet til, så skal jeg nok aflægge en lidt mere fyldestgørende rapport..

Se på dette indlæg som en teaser...

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Sendt: 03 April 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg er teas'ed..

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 03 April 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

X2 - efter at jeg hørte XCan'en for første gang på vores meet var jeg godtnok imponeret over den. Jeg kunne godt tænke mig at høre om ikke den
spiller lige op med f.eks. RudiStors RP7B.

Men hvis du siger WOW til en opgradering af den så må det jo være helt vildt...
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Crash
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 April 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jeh har både en X-CAN v3 og den nye v8 og med den gamle eksterne X-PSU v3 og den virker fint med den nye v8 og det gør en KÆMPE forskel om man bruger den lille sølle PSU der er med til v8 eller om jeg bruger den eskterne PSU som jeg har man har simpelhen ikke hørt hvor godt den kan lyde før man har købt den!

Jeg bruger den sammen med et Terratec Phase 24 lydkort med et signal kabel til 2200 som jeg købte på udsalg til 1100 kr. :-) Jeg lytter til Flac filer fra min PC og så bruger jeg det hele sammen med et par Denon AH-D5000 bøffer og det lydder kanon godt sammen og så bruger jeg Foobar2000 til afspiller.

Til top Vis Crash's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Crash

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:
X2 - efter at jeg hørte XCan'en for første gang på vores meet var jeg godtnok imponeret over den. Jeg kunne godt tænke mig at høre om ikke den
spiller lige op med f.eks. RudiStors RP7B.

Men hvis du siger WOW til en opgradering af den så må det jo være helt vildt...

Nu er jeg ikke så meget inde i de Rudinumre, men med DX1000 spiller V8 mindst lige op med NCs rudi, men med dt880 tæver Rudien v8, så det er meget et spørgsmål om synergi mellem forstærker og hovedtelefon og V8 passer riddig godt sammen med dx1000..

Vildt og vildt, vi nørder har det med at komme helt op og køre over ting hvor de fleste andre bare ryster på hovedet, men det er lidt svært at vide om det er rørene eller PSUen der gør forskellen, for jeg kunne naturligvis ikke bruge tiden på at sammenligne strømforsyninger, når der lå sådan nogle dejlige rør og blinkede i solen ....

Mit setup er:En billig dvdmaskine (250 kr)---->Zero (med gd opamps)--->xcan, imellem dem er der nogle kabler som ikke vælter nogle budgetter...

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 April 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

mon ikke rørene giver den største forskel ? (uden at kende noget til kvaliteten af stock-rørene)

Til gengæld rigtigt fedt at kunne optimere forstærkeren nævneværdigt for "blot" 1000kr..

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes