Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 13:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hovedtelefoner mellem 500-1000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Som overskriften afslører, er jeg af min bror blevet bedt om at undersøge markedet for hovedtelefoner mellem 500-1000kr. Det skal være en lukket konstruktion og han lytter primært fra computer og direkte fra forstærker. Hans musiksmag er meget blandet (elektronisk, ældre rock, folk, alternativ rock, country osv.) 

Han har tidligere brugt DenonAH-D750, som han har været meget tilfreds med. Men disse er nu gået i stykker. De skal købes fra nye og skal helst kunne købes fra fysiske butikker, da det skal bruges på en ønskeliste.

Jeg har overvejet følgende, men kender ikke så meget til markedet indenfor head-fi:

1: Sennheiser HD 515: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hovedtelefon/s ennheiser_hd_515_hovedtelefon.htm

2: Goldring DR150:  http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/hovedtelefon/g oldring_dr150_hovedtelefon_soelv.htm  

3: Forskellige AKG-modeller fra fx KT-radio. Fx AKG K-240 Studio.

Er der nogen der kender disse modeller eller andre som jeg ikke har fundet? Jeg håber at få nogen gode inputs. Alle forslag er velkomne.

Mvh Henrik

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

clauskok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

AKG Acoustics K271

Pris:899.-

LINK

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

det er sgu en god pris på et par K271,... den vil jeg også give min stemme...
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Et par beyerdynamic dt770 80ohm pro, kan fåes for ca 130usd 
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

clauskok skrev:
AKG Acoustics K271

Pris:899.-

LINK

Jeg købte dem v. Musikhaus Thomann, perfekt service og indpakning. Der fulgte en seddel med, der kunne udfyldes, hvis der var noget jeg ikke var 100 % tilfreds med  

vh. T

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene.

Den AKG K271 ser spændende ud. Og godt nok en god pris shg.dk giver. Nu kender jeg intet til AKG og deres lyd. Hvis man har været glad for Denons, vil det så være en helt anden verden? Ved godt det er svært at svare på samtidig med at det er meget subjektivt, men tænker om de er meget analytiske og studieagtige, eller om det bare er navnet??? Men hvis det er "normale" hovedtelefoner, så er der vist ingen tvivl om vinderen

Mvh Henrik

Til top Vis Henrik Rossel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik Rossel

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Henrik ellers er det jo også en mulighed at købe et par denon igen  jeg har selv for nyligt købt et sæt, mener de hedder Denon AH-G500, er dog en udgået model, men deres afløser hedder vistnok AH-H501 og koster 499. Jeg var dig så heldig at få mine G500 til 200kr fordi det var en demo-model, og er fuldt tilfreds med dem, dog overvejer jeg lidt en head-amp.
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Point taken db89  Af en eller anden årsag valgte jeg at overse Denons hovedtelefoner på Hifiklubbens hjemmeside, og troede derfor de var udgået - godt klaret

Men så har jeg et opfølgende spørgsmål; hvilken en skal jeg vælge: Denon AH-D1001 vs AKG K271.

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Hvad endte du med at vælge til din bror HenriK?

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

Jeg endte med at foreslå ham at vælge mellem Denon AH-D1001 og AKG K271. Han kendte ikke AKG og valgte derfor Denon-modellen, da han som sagt var meget tilfreds med sine gamle hørebøffer.

Nu bor han så i New York og mærkeligt nok var Denon ikke til at opdrive derovre. Så igår endte det hele med at AKG K271 blev indkøbt til 800kr. Det må man sige er en god pris :-) Så tak for rådene - de var til stor hjælp!

Mvh Henrik

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Det vigtigste er jo også bare at han er tilfreds  men så har du da en stor fordel hvis du skal købe noget i USA og have det sendt til DK for mon ikke tolderne kigger mindre på private pakker end fra firmaer.

Henrik Rossel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Ja og kan ikke forestille mig han bliver andet.. Glæder mig til at høre dem. Men måske kan det være, at han bliver nødt til at få sig en head-amp. Nogen forslag?

Og ja, det er en stor fordel med muligheden for at købe i USA. Og ja du har helt ret - tolderne kigger ikke så meget på privatpakker :-) Og hvis det endelig er, kommer han hjem på ferie til maj. Så mon ikke der er lidt plads i kufferten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes