| Forfatter |
|
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Har set lidt i forum'et omkring EIM's og de fleste siger q-jays eller super fi som gode bud.
Men hvordan er de mht. kabelstøj? Mine gamle sony EIM's var næsten ubrugelige når man bevægede sig rundt...
Hvordan er status? Søger altså nogle gode EIM's uden alt for meget kabelstøj. Pris ikke højere end q-jays/super fi.
Og de skal helst passe til en iphone også =)
Mvh. Martin
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabelstøj kan aldrig undgåes helt, men nogle er værrer end andre ETYer går for at være nogle af de værste på området og UM2 fra westone skulle være noget af det bedste, efter hvad jeg ahr læst...
Jeg har selv q-d-s-JAYS og e500 og af de fire er q-JAYS dem der laver mindst støj..
Der er en del ting man selv kan gøre for at undgå støj over øret med kablet er meget effektivt... Kablet ind under tshirten er også en god ting, en kabelclips er også godt.. Jeg havde på et tidspunkt lavet en bøjle (sådan en fra høreværn) hvor kablet var sat fast med strips, det var utroligt effektivt og fjernede stort set alt støj.. http://picasaweb.google.com/clausnn/DJAYSMod?authkey=2IV_YeX WiJ0 Det var ikke særligt kønt, men det virkede fantastisk...
Det gælder om at få kablet til ikke at gnide mod tøj og krop og fjerne den vægt de trækker med
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 27 Marts 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Westone's kabler er langt de bedste på markedet. Jeg bruger et Westone kabel til mine UE Tripple.fi's og det er bare noget der virker, men stort set alle iem'er kan tæmmes rigtig meget ved at køre kablet rundt om øret, selv en ETY kan gøres helt medgørlig på den måde.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
FrederikS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Westones bløde twistede kabler håndtere mikrofonisk støj fra kablerne godt, langt bedre end Etymotics, UEs, og Jays.
Helt enig med nc. Med kablet over øret dæmper man det ufatteligt meget. Til iPhone er der nogle specielle Etymotics der er lavet med et stik der passer. Der findes os nogle Super.fi 4 der passer til den.
Hvis du skal bruge Westone til din iPhone skal du have et forlænger kabel, da de som standard er udstyret med ret vinklede mini-jack stik.
|
| Til top |
|
| |
SandSand Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Jeg havde på et tidspunkt lavet en bøjle (sådan en fra høreværn) hvor kablet var sat fast med strips, det var utroligt effektivt og fjernede stort set alt støj.. http://picasaweb.google.com/clausnn/DJAYSMod?authkey=2IV_YeX WiJ0 Det var ikke særligt kønt, men det virkede fantastisk...
|
|
|
Gider du prøve det link igen jeg synes ikke jeg kan få det til at virke :)
Og tak for alle forslag der er noget at surfe efter nu :)
Mvh. Martin
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan squtte finde ud af det der link noget med det virker fint med copy/paste her hos mig
http://picasaweb.google.com/clausnn/DJAYSMod?authkey=2IV_YeX WiJ0
ellers må jeg jo håbe der er et flinkt medlem der kan hjælpe mig...
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 29 Marts 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
jeg kan squtte finde ud af det der link noget med det virker fint med copy/paste her hos mig
http://picasaweb.google.com/clausnn/DJAYSMod?authkey=2IV_YeX WiJ0
ellers må jeg jo håbe der er et flinkt medlem der kan hjælpe mig...
|
|
|
Du skal markere noget tekst før du trykker på indsæt link knappen hvorefter den markerede tekst bliver understreget og når man trykker på den aktiveres den url du har indsat. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|