Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 13:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Grado RS1 nyt design (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 April 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hvis det skulle ske at ha' interesse for en eller anden, så er der et sæt af de nye RS1'ere til salg på ebay, til en fornuftig pris endda. Jeg kan ikke helt blive enig med mig selv om hvorvidt de ser federe ud end de gamle?

http://cgi.ebay.co.uk/Grado-RS-1-Headphones-New-Style_W0QQit emZ220224083399QQihZ012QQcategoryZ3274QQssPageNameZWDVWQQrdZ 1QQcmdZViewItem

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 April 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Damm it skulle aldrig have købt ny amp

Og nye kabler... dammm you nordost

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 April 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes bedst om det gamle design...

Det nye er simplere (billigere) at lave og det klæder ikke så dyre bøffer, når man sparer på lir, ligesom den pizzaæske de kommer i....

Personligt synes jeg at de gamle trææsker så rigeligt var lidt $s værd.. og den der dub kan ikke koste mange basører at lave og sætte på...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Det nye er simplere (billigere) at lave og det klæder ikke så dyre bøffer, når man sparer på lir, ligesom den pizzaæske de kommer i....

Personligt synes jeg at de gamle trææsker så rigeligt var lidt $s værd.. og den der dub kan ikke koste mange basører at lave og sætte på...

Enig! De gamle i den eksklusive trææske og med brun læderrem har sjæl. Men det er sjældent de dukker op til salg, og hvis de endelig gør er prisen ofte skyhøj.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Øhh, "det gamle design" ? Jeg havde et sæt RS-1 for godt 2 år siden. De var da vist magen til dem på ebay. Er det såkaldt gamle design endnu ældre ? Jeg har aldrig set RS-1 med brunt læder. Har der været sådanne på markedet ?

EDIT: Der var vist en træ-dippedut i midten af gitteret på øre-kopperne, men læderet var sort.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Vintage RS1:

http://www.head-fi.org/forums/f4/vintage-rs-1-a-262577/

Det må være de fedeste høretelefoner i universet!! 

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Okay. Bortset fra farven på læder-båndet, var mine RS-1 magen til. En skam de ikke havde en super bærekomfort, for de spillede fint. De var bare alt for dyre. Det er GS1000 nu osse. GS1000 er faktisk dårligere end RS-1, men det er en helt anden historie.........

Tak for info.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Claus-dk skrev:

Enig! De gamle i den eksklusive trææske og med brun læderrem har sjæl. Men det er sjældent de dukker op til salg, og hvis de endelig gør er prisen ofte skyhøj.

Der er har lige været en på ebay.de men den røg op i 510 € og det synes jeg var lige i overkanten, specielt når jeg er den lykkelige ejer af en RS-2, som jeg faktisk synes er mindst lige så god, den er lidt mere blød i lyden, hvilket falder i min smag

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 April 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Damm it skulle aldrig have købt ny amp

Lyder spændende, hvad har du købt?

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 April 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
GS1000 er faktisk dårligere end RS-1, men det er en helt anden historie.........

I hvad retning tænker du ?

Jeg har aldrig hørt RS-1 men er MEGET glad for mine balancerede GS-1000 (som jeg i øvrigt var heldig at få billigere en den viste RS-1).

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 April 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Kalle_dk skrev:
GS1000 er faktisk dårligere end RS-1, men det er en helt anden historie.........

I hvad retning tænker du ?

Jeg har aldrig hørt RS-1 men er MEGET glad for mine balancerede GS-1000 (som jeg i øvrigt var heldig at få billigere en den viste RS-1).

Jeg mener det jeg hele tiden har ment om Grado GS1000, siden jeg lyset.
De har en dominerende og nærmest skrigende øvre mellemtone/diskant
og en ikke alt for præcis bas; nærmest en smule mudret. RS-1 har en flot,
detaljeret øvre mellemtone/diskant. Bassen er knap så dyb på RS-1
som på GS1000. Til gengæld er den meget mere præcis. Der er dog stadig
meget lang vej fra disse 2 modeller til et sæt ALO-modificerede AKG K701,
hvis man spænder en ordentlig kilde foran, og så er begge Grado modellerne
endda flere gange dyrere. Pris og kvalitet følges alligevel ikke altid ad.

Der kan man bare se......eller høre, men smag og behag er jo som bekendt
forskellig, så derfor er det ofte vanskeligt at debatere. Iøvrigt forstår jeg ikke
hvorfor et sæt hovedtelefoner til mellem 5 og 10 tusinde kroner skal udstyres
med et sæt møg-irriterende industri-skumgummi-puder. Det er belastende !

Den "skrigende" øvre mellemtone/diskant kan ikke kun høres.
Den kan osse ses:

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 April 2008 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ja jeg finder dem slet ikke skingre eller skrigende og jeg mener at de er det bedste jeg nogen sinde har hørt specielt til orgel og stor kor/orkester lyd. Til gengæld kan jeg slet ikke lide K701, jeg har dog kun hørt den i umodificeret udgave fra en DarkVoice forstærker (husker ikke modellen).

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 April 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Ja jeg finder dem slet ikke skingre eller skrigende og jeg mener at de er det bedste jeg nogen sinde har hørt specielt til orgel og stor kor/orkester lyd. Til gengæld kan jeg slet ikke lide K701, jeg har dog kun hørt den i umodificeret udgave fra en DarkVoice forstærker (husker ikke modellen).

Det blir mere og mere mystisk. Jeg forstår simpelthen ikke at du ikke lægger mærke til den grimme diskant-spids på diagrammet / grafen. Den lyder for mig fuldstændig ligeså grimt som den ser ud. Gad vide om dit udstyr eller måske dine ører er knap så følsomme i området 8-11 KHz ?  Det er den eneste forklaring jeg kan komme på, med mindre dit øvrige grej "dæmper" dette frekvensområde. I den forbindelse er det måske osse derfor du ikke bryder dig om AKG K701 ?

Jeg har både haft Grado RS1, Grado GS1000, Senheisser HD650 og andre "mindre" modeller. Der er ingen af disse der kommer i nærheden af den lydkvalitet jeg kan få ud af mine AKG K701 med mit nuværende udstyr. Hvilket udstyr har du haft AKG K701 tilsluttet ? Der har vel ikke været noget alvorligt galt med det sæt K701 du har hørt ?

Jeg skal igen lige gøre opmærksom på, at AKG K701 ikke blomstrer med hvilken som helst "mindre" forstærker. Jeg har intet kendskab til Darkvoice forstærkere, så der må jeg melde pas.

Måske har vi to slet ikke samme opfattelse af, hvordan god high-end / hifi lyd skal lyde ? Jeg er meget forundret.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 02:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes lidt det samme som NC, AKG 701 er ikke noget særligt og dem jeg har hørt er solvins via hans rørforstærker, som skulle være en match der er til at tage at føle på....

Jeg hørte GS1000 og var langt mere imponeret af deres lyd kæmpestor med en meget flot "opløst" diskant, jeg synes på ingen måde de var skingre eller ubehagelige at lytte til, 701eren synes jeg personligt ikke på nogen måde slår f.eks. beyer DT880, jeg synes faktisk de minder meget om hinanden....

Nu ved jeg så også at Kalle har både vera moda og E-500 i inears og NC har etyer og måske et par q-JAYS ??
Med hensyn til disse to er det jo også to lejre eller preferencer om man vil.....

Personligt ville jeg nok være tilbøjelig til at foretrække GS1000, men den er så dyr at det nok aldrig bliver til noget AKG 701 kan jeg bare købe, men gider ikke da jeg ikke synes den vil tilføje noget særligt til min samling......

Sæføllig ville jeg helst have begge, men det er nok mest samleren i mig der spiller mig et pus...

Det var så bare min mening om den sag, håber i kan bruge den til noget..

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft GS1000 i et 1/2 år, men solgte den. Jeg blev aldrig rigtig glad for den, og især kvindevokal var ind imellem ubærlig skinger. I mine ører er GS1000 kun bas og diskant, jeg synes mellemtonen forsvinder lidt i lydbilledet. Til gengæld er jeg ret sikker på at den i det rette set-up er i verdensklasse. Jeg tror at flaskehalsen i mit daværende set-up var Grados egen RA1 batteridrevne forstærker, mon ikke GS1000 ville performe lidt bedre med en noget kraftigere forstærker...? 

Jeg kan dog osse mindes at ha' haft et par magiske oplevelser med GS1000: Johnny Cash og Ben Harper lød ganske fortræffeligt. Lad mig iøvrigt lige benytte lejligheden til at anbefale Ben Harper, han er dælme go'!  

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
Gad vide om dit udstyr eller måske dine ører er knap så følsomme i området 8-11 KHz ?  Det er den eneste forklaring jeg kan komme på, med mindre dit øvrige grej "dæmper" dette frekvensområde. I den forbindelse er det måske osse derfor du ikke bryder dig om AKG K701 ?

Måske har vi to slet ikke samme opfattelse af, hvordan god high-end / hifi lyd skal lyde ? Jeg er meget forundret.

Jeg ved ikke hvad mit grej gør men det er da tænkeligt at Amperex rørene i min cd spillers udgang mildner tingene lidt og muligvis også hjælper mellemtonen frem. Jeg blev høretestet i forbindelse med et helbredscheck på mit arbejde sidste år og jeg hører ikke meget over 16 kHz og har desuden et lille dyk i min hørelse omkring 5-6 kHz.

AKG 701 har jeg som sagt kun hørt hos en ven via hans DarkVoice forstærker. De havde klart bedre luft/soundstage end mine L3000 men lyden fra dem generelt var jeg ikke imponeret over så ja det er da klart muligt at vi ikke har samme opfattelse af havd god lyd er hvilket jo er helt fint bare vi hver for sig er glade for det vi har men det er da klart at det gør det lidt vanskeligere for andre at bruge vore udsagn til noget.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har både GS1000 og et sæt ALO modded K701. Men jeg må sige at GS1000 giver mig gåsehud dobbelt så mange gange som K701 med mit nuværende udstyr. Og det er det jeg måler dem på. Jeg kan sagtens høre diskant toppen, der i mange musiknumre og genrer skærer i ørene og det er svagheden i GS1000. Jeg vil også give Kalle-dk ret i at bassen ikke er superstram og hurtig - det store luftkammer er nok skyld i dette. Men på en eller anden måde er det netop disse ting der for mig gør at GS1000 får sådan en stor lyd. De er bare super lyttevenlige på en eller anden ubeskrivelig måde og også i lang tid uden lyttetræthed.

Jeg har kun sådan for alvor fået gåsehud af K701 én gang og det var sammen med Solvins rørforstærker. Så der er ingen tvivl om at den sidste chill-factor i K701 leveres af forstærkeren. Her sad jeg og skiftede en del mellem K701 og GS1000 og her vandt K701 med et par hårsbredder. Jeg er i gang med at spare sammen til en RudiStor RP7 så der håber jeg for alvor, at jeg kan få K701 til at synge for det er jeg ikke i tvivl om at de kan komme til. K701 gemmer på noget under overfladen som er stort - men som i GS1000 er der med næsten alle kilder.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg synes lidt det samme som NC, AKG 701 er ikke noget særligt og dem jeg har hørt er solvins via hans rørforstærker, som skulle være en match der er til at tage at føle på....

Nu er jeg ikke klar over hvilken CD-afspiller / DAC der blev anvendt ved din lytning af AKG K701 via Solvins forstærker (som jeg osse selv har et eksemplar af), men det er bestemt ikke lige meget hvad der kommer ud af enden på sådan en dims. Jeg har ofte bemærket at man i dette forum mest fokuserer på selve hovedtelefonen og herefter forstærkeren. Det er en meget stor misforståelse at tro, at man bare kan sætte en hvilken som helst CD / DAC til bøfferne, og at det så spiller som det skal (optimalt). Tro mig; jeg har prøvet forskellige ting. Der kan være overordentlig stor kvalitetsforskel. Husk lige det når i handler "kilde". Om det så er fordi AKG K701 kræver meget for at afsløre det allersidste og bedste, ved jeg ikke, men det virker her ved mig.

Det er jo næsten en skam at jeg har et sæt næsten nye GS1000 liggende og flyde i et skab, fordi jeg ikke kan holde ud at høre på dem i mere end 10 minutter ad gangen, når du nu så gerne vil ha dig et sæt. Nå det kan jo være jeg tager mig sammen en skønne dag, og indrykker en annonce i KSB.

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Jeg har kun sådan for alvor fået gåsehud af K701 én gang og det var sammen med Solvins rørforstærker. Så der er ingen tvivl om at den sidste chill-factor i K701 leveres af forstærkeren. Her sad jeg og skiftede en del mellem K701 og GS1000 og her vandt K701 med et par hårsbredder.

Der kan man bare se. Jeg går ud fra at det var ved samme lejlighed som Claus at du lyttede til AKG K701 via Solvins forstærker ?! Nu er det ikke for at tale nedsættende om Solvins CD-afspiller (hvis det vel at mærke var den i anvendte), men den har altså heller ikke kostet alverden, men spiller fint fint til prisen. Som jeg skrev til Claus lige før, så prøv at sætte noget grej foran forstærkeren som er et par tænder bedre. K701 skal nok fortælle dig forskellen.

burning777 skrev:

Jeg er i gang med at spare sammen til en RudiStor RP7 så der håber jeg for alvor, at jeg kan få K701 til at synge for det er jeg ikke i tvivl om at de kan komme til. K701 gemmer på noget under overfladen som er stort - men som i GS1000 er der med næsten alle kilder.

Rudistor RP7-B er en lille anelse lysere i toppen end Solvins hjemmebyggede. Bunden på Rudistor er en smule mere fast, men ikke dybere. Derudover spiller de faktisk ret ens. Det skal opfattes som en kæmpe ros til Solvin, for en Rudistor RP7-B hører jo ikke just til i den billige ende. Forskellene på "top" og "bund", vil jeg mener skyldes at Solvins forstærker har rør "alle vegne", mens Rudistor IKKE har rør i udgangen.

nc8000 skrev:
Ja jeg finder slet ikke GS1000 skingre eller skrigende og jeg mener at de er det bedste jeg nogen sinde har hørt specielt til orgel og stor kor/orkester lyd. Til gengæld kan jeg slet ikke lide K701, jeg har dog kun hørt den i umodificeret udgave fra en DarkVoice forstærker (husker ikke modellen).

Summa summarum......Nogle mænd synes de rødhårede piger er vildt lækre. Det gør andre så ikke. Vi kommer det nok ikke nærmere uden kostbare eksperimenter.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 April 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

Summa summarum......Nogle mænd synes de rødhårede piger er vildt lækre. Det gør andre så ikke. Vi kommer det nok ikke nærmere uden kostbare eksperimenter.

Så må vi se om vi kan lave sådanne eksperimenter ved head-fi meetet til efteråret på Sjælland hvis du kommer

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes