Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 10:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Hjælp til In-Ear Lyd/Mic ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Finnster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 April 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hey Folkens,

Jeg er ny man her på forum'et og har brug for lidt hjælp.

Mig og et par kammerater er igang med at spille musik i noget band halløj.

Da det er mig der skal synge har jeg så overvejet at købe et sæt "In-Ear Monitor" (mener jeg det hedder)

I det store og hele, skal jeg kunne høre mig selv når jeg synger, mit spørgsmål er så:

Kan man købe en "in-ear modtager" og så købe nogle andre "in-ear headphones (fx Sennheiser eller lign.)" hvor efter de 2 "ting" så kan kobles sammen.

Vil det kunne lade sig gøre og er der evt. andet jeg skal bruge for at kunne høre min egen stemme osv. ?

Håber ikke mit spørgsmål var alt for indviklet.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Etymotic laver nogle bluetoth nogle altså kabelfri, men det er nok ikke det du leder efter....
Jeg tror du skal ud og lede efter noget radiotransmiteret noget og så bare almindelige IEM, jeg er ret sikker på at sennheiser laver sådan en, synes jeg har set den i min daglige jagt på ebay....
Om du så kan koble flere sæt på aner jeg ikke, men mon ikke det består af en sender og modtager og hvis man køber to sæt burde det kunne lade sig gøre med en sender...

Alle professionelle sangere bruger sådan noget så sæføllig kan det fremskaffes om det så er til en pris der er til at betale er så en helt anden ting.....

Der var ikke rigtigt noget lige nu, men falder jeg over et sæt smider jeg lige et link i tråden her..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Hej.

Ja du kan sagtens købe forskellig modtager og earmics. De allerfleste sendere har monteret et helt alm. minijackstik som du kan bruge almindelige hovedtelefoner til.

Du spørger om du skal bruge andet. Ja nu ved jeg jo ikke hvor stort det pa setup i har er. Men du skal selvfølgelig bruge en aux kanal. Og så vil jeg foreslå dig en lidt billigere løsning, hvis det du egentlig har brug for kun er at du kan høre dig selv, og ikke nødvendigvis har brug for den trådløse frihed.

Jeg har i flere år arbejdet med forskellige bands, som alle har deres egne ønsker, og har derigennem også set en del forskellige løsninger. Her er den billigste: Køb en behringer el shure minimixer fra aage.dk 4 kanaler er mere end rigeligt. Køb en minijack han til hun forlængerledning. Tilkobl. din aux til kanal 1 på minimixeren, og dine headphones til mixerens headphone udgang. Dette er et sindssygt billigt setup, som samtidig giver dig mulighed for at køre ekstra instrumenter indover som kun du ønsker at høre ved at lave et split og sende det ene signal til din minimixer, og det andet ud over anlæget. Når du køber headphones så husk at købe noget som passer ordentligt til dine ører og lad være med at skele til bestemte mærker. Jeg har set rigtig mange have problemer med eks. shures rigtig dyre in ear headphones, de falder simpelthen ud.

Jeg håber du kan bruge det til noget

Vh Lars

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 April 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Et lille tip til at beholde IEMs indenbords er at hvis man laver sine egne skumfiduser, brug de koniske typer og så vend dem om så den tykke ende er forrest, det virker bare perfekt og giver også bedre forsegling=bedre bas....

Finnster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 April 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Alletiders

Så har jeg i hvertfald lidt at arbejde med!

Tusind tak for svarene

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2008 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Prøv at se om det her er noget
http://cgi.ebay.de/In-EAR-db-IEM-1000-T_W0QQitemZ18023472333 7QQihZ008QQcategoryZ141240QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewI tem

NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 April 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke lige at dit link virker, men jeg har selv lige været inde at kigge lidt, og det her vil jeg ikke være bange for at anbefale dig.

1. db er et meget anerkendt mærke, som normalt laver ganske god kvalitet

2. der mulighed for at udvidde med op til 4 forskellige kanaler, hvilket lyder til at være rigeligt for dig.

http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=37132

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes