Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 09:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: hovedtelefoner, lydinput, forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jgthb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Jeg er ung gut, som er ny her. Håber i kan hjælpe mig lidt med mine problemer.

Jeg hører al min musik på computeren, hvortil jeg har tilsluttet et Sennheiser HDR 130 hovedtelefoner (trådløst). Men nu er det sådan, at jeg også har et elektrisk klaver og en bas, og jeg kunne godt tænke mig at samle alle disse lydinput, så jeg kan høre det via mine hovedtelefoner uden at bytte rundt på stik hele tiden. Er det muligt at gøre til en overkommelig pris?

En anden ting jeg har undret mig over, er om det er muligt at forstærke signalet, som Sennheiser-radioen (eller hvad man nu skal kalde det?) udsender til selve hovedtelefonerne. Bare så jeg måske kan gå 10 meter længere væk.

Tak på forhånd

Mvh
Jonathan
Til top Vis jgthb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jgthb

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Sådan en musiker som dig skal da have en lille mixer. Her kan du samle alle dine input. Her er et MEGET billigt forslag. Det er nok billigere end mange andre løsninger med mere end 3 input. Bare kondensator mikrofonen er hele prisen værd.... (Du får endda en hovedtelefon med kabel med. Og det kan kun være bedre lyd end dine trådløse.)

Jeg har aldrig hørt at det skulle være muligt at booste sende signalet fra den trådløse sender fra Sennheiser. De er sikkert underlagt en eller anden maksimal sende-output-regulering fra Pest & Tylografvæsenet. Men hvis man kan bruge en lodekolbe mon det så ikke er muligt???

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Ja vil også mene en mixer det bedste du kan gøre, og pengene værd. Ellers ved jeg at QED vidst laver sådan nogen skifterboxe, som godt nok er beregnet til at skifte mellem højtalere, men de burde jo virke den anden vej også.

Mht signalet fra de hdr130, så kan du ik booste signalet, hvertfald ik med noget udstyr jeg har set. Men måske kan du med et loddejern smække lidt mere power på... men...

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

jgthb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Ok. jeg vil prøve en mixer. Jeg kigger nok lidt på Aage Jensens side. Men jeg skal da medgive, at dit forslag lyder godt, så bliver nok den.

Til gengæld kan jeg godt se, at jeg må glemme at booste signalet fra senderen. Jeg er sgu ikke lige klar på at lodde noget som helst.

Men jeg siger bare tak for hjælpen

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Så lidt

Og husk når du skal udskifte de trådløse og få noget rigtigt godt (trådløse er ik så gode) så kom tilbage
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

jgthb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

:) det skal jeg da overveje at gøre. Men er faktisk ret tilfreds med mine trådløse.

Mht. mixer, så har jeg søgt lidt rundt omkring. Jeg har blandt andet fundet følgende til 500 kr. i den blå avis, som hedder en splitter. Kan det bruges, eller skal jeg have fat i en decideret mixer?

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54849806

Og et mere informativt link om den (som jeg dog ikke fatter meget af):

http://www.millennium-music.co.uk/home/products.pl?ProductCo de=BEHMX882&mode=detail&subcategory_id=AUDIO+SOLUTIO NS

Og hvad med denne mixer til 600:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54937866

Eller kan jeg lige så godt bare bruge de der 2-300 kr. mere og købe noget nyt i f.eks. Aage Jensen?

I øvrigt tænkte jeg på, hvordan man forbinder noget til en mixer. Bruges der et almindeligt jack-stik, eller skal man have en af de der metalhoveder oven på sit jack-stik, eller skal man bruge noget helt andet?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 07:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok købe Podcast-sætte hos Aage til 800,- - og måske sælge kondensator-mikrofonen til mindst 500 bagefter hvis du ikke skal bruge den. Så har du stadig en ny fin lille mixer med FireWire interface til din computer og et sæt hovedtelefoner til kr. 300,- Det kan altså ikke gøres meget billigere.

jgthb
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Den er hermed købt. Og jeg kan da få den til at gøre det, som jeg købte den for, altså samle lyden fra forskellige steder til en udgang. Jeg har dog nogle problemer med at optage. Jeg har prøvet at føre et stik fra hver af de to output (ikke på samme tid) til F-control-audio-kassen i Unbal in, Left. Og så bruger jeg ellers bare audacity, som sædvanlig. Og jeg HAR ændret indstillinger i Audacity, så der optages over den nye driver. Hvad gør jeg forkert eller mangler?

Jeg har desuden et andet spørgsmål: Hvad hedden sådan en genstand, som kan styre, om outputtet skal gå ud igennem f.eks. mine hovedtelefoner eller et anlæg? En switch eller...? Og hvad koster sådan en?

Og et ekstra spørgsmål i den forbindelse: Er det muligt at lade det ene output være et sæt højtalere direkte eller skal man bruge et anlæg, som er forbundet til højtalere?

Det skal lige pointeres, at mit mål ikke er en super lydoplevelse, men bare en funktionel opstillingsmåde med en hæderlig lyd, hvor jeg kan skifte let mellem de forskellige afspilningsværktøjer.

Tak på forhånd. I har allerede været en stor hjælp!

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 09 Maj 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

jgthb skrev:
Den er hermed købt. Og jeg kan da få den til at gøre det, som jeg købte den for, altså samle lyden fra forskellige steder til en udgang. Jeg har dog nogle problemer med at optage. Jeg har prøvet at føre et stik fra hver af de to output (ikke på samme tid) til F-control-audio-kassen i Unbal in, Left. Og så bruger jeg ellers bare audacity, som sædvanlig. Og jeg HAR ændret indstillinger i Audacity, så der optages over den nye driver. Hvad gør jeg forkert eller mangler?

Hmmm.. jeg kan huske da vi legede lidt med det at der er lidt problemer med at få lyden ind i computeren hvis man ikke lige har sat det helt rigtigt sammen. Men prøv manualen. Jeg kan ikke huske lige præcist hvad det var vi gjorde.

jgthb skrev:
Jeg har desuden et andet spørgsmål: Hvad hedden sådan en genstand, som kan styre, om outputtet skal gå ud igennem f.eks. mine hovedtelefoner eller et anlæg? En switch eller...? Og hvad koster sådan en?

Hvorfra? Fra mixeren? Fra din forstærker eller hvor?

jgthb skrev:
Og et ekstra spørgsmål i den forbindelse: Er det muligt at lade det ene output være et sæt højtalere direkte eller skal man bruge et anlæg, som er forbundet til højtalere?

Du skal gå fra masterudgangen i mixeren til et input i din forstærker.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes