Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Begynder In-Ear til ca. 1000 kr. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har læst et par tråde herinde, og fik da også sidste sommer hjælp af Techtrino til at finde en Meizu M6 (miniplayer). Senere købte jeg af nød et par billige Creative EP-635, og det er nu dem jeg gerne vil have skiftet ud til noget bedre. Årsagen er at ledningen til dem er for kort, og at de arbejder sig ud af mine ører. Jeg har planer om at investere i en Corda 2Move hen over sommeren, da de fleste omtaler den godt her på siden. De in-ear jeg skal investere i, må derfor gerne komme til at lyde bedre, når man får sådan en spændt for mp3 afspilleren (Har planer om Iphone 2.gen eller Ipod Touch). Jeg har kigget på både Shure, Ety og Jays, men vil gerne høre jeres forslag både til in-ear, men også hvor jeg kan købe dem (behøves ikke være i DK).

Som regel vil folk gerne vide hvad jeg hører, for bedre at kunne finde noget optimalt.
Vi befinder os i området omkring poprock, rock, elektronisk rock og hård rock.

Håber i har nogen gode forslag til en nybegynder.
Til top Vis mazlink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazlink Besøg mazlink's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme musiksmag som dig, samt en Meizu og er yderst tilfreds med mine q-JAYS, måske var et par freqs også en mulighed....

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

mazlink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Claus-dk de ser jo interessante ud. Hvor bestilte du dine (Så vidt jeg kan se koster de mindre på cdon end deres egen side) ? Når man kigger på Jays side http://www.jays.se/products.aspx?sub=qjays er der en masse tilbehør, men er det kun når man bestiller fra Jays, at det medfølger, ved du det ?

Lad mig samtidig høre lidt mere om de freqs, hvad er fordelen/ulempen ved dem, i forhold til q-Jays ?

Til top Vis mazlink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mazlink Besøg mazlink's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

MHT til freqs så har Burning dem så spørg i hans tråd om dem, jeg forsøgte at få et gruppekøb op at stå også, den tråd har også lidt info i sig (du kan stadig nå det)...

q-JAYS har en masse ting i pakken:

4 størrelser silikone spidser+ to par skumting

1 læder etui

fly converter og en splitter, så to kan høre det samme...

2 folængerledninger en med vinklet jack og en med lige.

Jeg vil tro at pakken er den samme uanset hvor du bestiller, jeg kunne ikke forestille mig andet...

Grunden til at de er dyrere på JAYS.se er at de ikke gider være købmænd og hellere vil koncentrere sig op at lave høretelefoner...

Jeg har været så heldig at JAYS kontaktede mig og spurgte om jeg ville hjælpe med at teste deres produkter, så mine var rigtig billige

I forhold til 630 som så vidt jeg ved er magen til CX300 fra senn, vil du måske savne lidt bas de første par timer, jeg brød mig på ingen måde om cx300 da jeg havde dem, så for mig var det bare en lettelse...Du vil også opleve mange flere detaljer i din musik og så er komforten også meget bedre (specielt efter jeg har fået lavet mig et par formstøbte propper til dem) og så er de bare små, hvis jeg stod og skulle have nogle ville jeg nok købe dem udenlands (USA) da du der kan spare en pæn sjat, mener de går for 179 $ (ca 900 kr), du skal ikke bekymre dig om service og garanti, hvis der skulle opstå problemer kontakter du bare Peter hos JAYS, så skal han nok hjælpe dig...Uanset hvor de er købt...

Selv har jeg også shure e-500 og de er marginalt bedre, men er også 3 gange dyrere, så i mine øjne er q-JAYS et bedre køb...med mindre du er meget anal omkring lyden og har masser af penge...

Ellers så køb dig et par freqs de koster nogenlunde det samme og er formstøbte fra starten...

Morten Fog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 December 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Du vil også opleve mange flere detaljer i din musik og så er komforten også meget bedre (specielt efter jeg har fået lavet mig et par formstøbte propper til dem)

Nu siger du formstøbte propper til dem? er det noget du selv har lavet? eller hvor kan man få det lavet? pris?

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 December 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

1000 spir
hos Audiodan, eller et sted hvor de laver høreværn, man kan få dem lavet i lige den form og farve man har lyst til..

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 December 2008 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Man kan desværre ikke købe FreQs lige i øjeblikket da virksomheden er ved at blive "genskabt". Men de skrev i sommers at de ville vende tilbage i det nye år.

http://www.freqonline.com/

Men FreQs spiller godt sammen med en Meier Headsix - så de passer nok også fint til 2Move. Jeg har aldrig hørt Jays men jeg har på fornemmelsen at man får god lyd for pengene.

Mht. Shure SE530 så har de netop vundet Product Of The year hos Stereophile. Men jeg foretrækker stadig mine FreQs til daglig brug.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes