| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik tectrino mig endelig overtalt til at få fingrene i en Meizu  Det er da en lækker afspiller må jeg indrømme og med 8 GB er det et dejligt hop opad i forhold til de 2 som min tidligere "arbejds"afspiller havde, lyden er også noget bedre end den gamle, men det var så også en til 230 Kr, så det er der jo ikke noget at sige til... Mit egentlige problem går på at jeg har en hulens masse musik i applelossless og er i tvivl om, om de kan afspilles eller om jeg kan downloade noget firmware som gør den i stand til det ??
|
| Til top |
|
| |
mazlink Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus-dk
Tillykke med den.
Jeg har selv haft FLAC på min, men ud fra hvad jeg kan læse, understøtter den ikke Apple Lossless. Dog ville jeg kigge på http://www.meizume.com/forums.php og http://en.meizu.com/userforum/default.asp for at se om de skulle have updateret firmwaren til at supporte det. Prøv evt. bare at overføre en enkelt fil, og se om den vil spille/bliver genkendt.
Jeg har problemer med FLAC, hvis de er komprimeret hårdt, mener "kun" den understøtter på til -2 (kan godt være der er kommet bedre support nu). Selv er jeg gået tilbage til MP3 320 Kbit VBR, da der så er plads til mere musik, og det er svært at høre forskellen, når man alligevel er på farten.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder satme godt Claus  Nu er min dag reddet
Hmm applelossless, har du hentet den nyeste firmware version? Hvis den ik kan det efter du har installeret så kan den nok ikke... Men mener den kan afspille ALAC. Men hvis den ik kan er det fordi at apple lossless vidst er et beskyttet format  Ellers skal du finde et konverterings program, mener af dBpoweramp kan konvertere fra ALAC til FLAC.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor hulen kan jeg finde den nyeste firmware henne ?? Jeg har dbpoweramp, men det er jo kun det sidste ½år jeg har kørt lossless og konverteret en masse filer fra vaw og flac til ALAC og jeg ville da helst slippe for at skulle gøre det om igen.... Jeg er glad for at have spredt lidt glæde i dit liv, det var også med tankerne på at glæde lige netop dig at jeg købte den  Jeg føler mig egentlig voldsomt fristet til at bare lave mine alac filer om til en 320 mp3, dels kan jeg jo have meget mere musik og jeg lytter alligevel ikke særligt nøje på jobbet, jeg bruger jo primært musikken til at beskytte hørelsen med via IEMs.... Jeg har iøvrigt pakket min Meizu ind i selvklæbende plastfolie så den er mere modstands dygtig over for fugt og støv samt ridser, jeg har tænkt på at lave en lille guide med fotos og det hele hvis det var noget andre kunne have interesse i ??
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor køber man bedst/billigst denne Meizu ?
|
| Til top |
|
| |
mazlink Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan finde den nyeste firmware her: http://en.meizu.com/firmware.asp?myShow=goto&gotoBt=p ellers ligger den vist også på meizume.com
Spencer: Jeg købte min via ebay, og jeg tror faktisk også det er det billigste, der er selvfølgelig altid en vis portion skepsis ved at købe på denne måde, men sørg for at købe fra en med godt ry.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg købte min brugt på head-fi... 130 $
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm det ser lidt kompliceret ud... hvor finder man den der ressource bin fil henne ??
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvordan kan jeg se havd type min afspiller er.????
en Ipod er nu mere brugervenlig synes jeg........
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm det skete der da ikke en skid ved.... slet ikke som beskrevet på siden, ikke noget formatering, grøn skærm eller noget.... ??
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille guide:
Bagpå kan du med småt se om det er en ts eller sp udgave
Du smider de 2 filer ind i roden på afspilleren, de 2 filer ligger i den .rar fil du henter inde meizus hjemmeside.
Så tænd og sluk, det kan dog godt være du skal gøre det 2 gange, altså tænde og slukke :-)
Det var det
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes at have læst at man kunne få et dansk menu system et eller andet sted ???
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep kan du også, det er fordi at Danelec har en udgave af firmwaren på Dansk, men den er så ik så ny som dem du finder inde på meizu´s hjemmeside. Jeg bruger bare den engelske
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe den hedder SL ???
Jeg har smidt den der ebn6 fil ind og det reagerede den slet ikke på, jeg overskev bare den gamle.....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sagtens være, der er jo faktisk 3 modeller, hvor den ene er ekstra tynd. Du burde bare skulle skrive de 2 filer ind i roden, så burde det bare køre. Du har ik lagt .rar filen ind vel?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
det hjalp med den rigtige udgave af firmwaren.... så kan jeg starte forfra med at lægge musik ind  heldigvis ligger alle mine favoritter i samme mappe så det er da let nok.... Mærkeligt den ikke kan finde musikken for når jeg gik ind via usb lå den der stadig og jeg måtte slette den...... Nå hvad bare den spiller så behøver jeg da heldigvis aldrig opgradere firmwaren igen.......Jeg er vist ved at være for gammel og sat til sådan noget.. Tak for hjælpen..
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå så den kan åbenbart ikke læse filer der ligger i mapper ?? det kunne den da ellers før
alle mine tags er forsvundet også....
hmmm jeg må hellere se om jeg kan finde den firmware der var til at starte med for det her er da noget træls noget, hvis ikke den havde så fin lyd var den sq røget i skidtposen på nuværende tidspunkt.......
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke læse musik i mapper...??? okay det lyder som en ukendt bug. Har du kigget via Browseren? den kan jo kun læse musik der ligger i musik mappen i roden.
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kigger via browseren og det virker fint nu mine tags er også tilbage, jeg gendannede bare fabriksindstillingerne...
Nu skal jeg bare have min sorte baggrund tilbage så jeg slipper for det der grimme blå billede......
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2008 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endu bedre jeg fandt et "skin" så den ligner en Ipod, så nu er min Meizu også pæn at se på..  Så mangler jeg bare et clickwheel og jeg er i himlen
|
| Til top |
|
| |