| Forfatter |
|
benjaminnr1 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle 
Jeg skal snart flytte i lejlighed, pg så skal man jo respektere naboerne. Derfor vil jeg have et par trådløse headphones. Budgettet er 500-1000 kr. De skal sættes til en NAD T744 i forbindelse med musik og film. Musikmæssigt snakker vi mest rock men også f.eks. Trentemoeller o. lign. Desuden har jeg også en ProJect Debut III pladespiller. Filmwise er det både alm. film og koncertfilm.
Der er på nuværende tidspunkt ikke flere krav, f.eks. åbne, lukkede osv. Dog ved jeg ikke, om jeg skal have en lille amp til dem. Men, er trådløs noget hø sammenlignet med ledning? I tråden, hvor folk viser bøffer, er der nemlig mange med ledning. Jeg har forresten læst Slowazz's tråd, men jeg ville lave min egen med egne krav.
Mit eget forslag er Sennheiser RS 120 (516 kr) eller 130 (799 kr), men det er kun fordi, jeg har hørt, det mærke er godt.
God weekend 
|
| Til top |
|
| |
kaizer Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 437
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spar pengene og køb nogle med ledning i stedet.
Jeg skrev dette på et andet forum:
Jeg har prøvet to forskellige trådløse hovedtelefoner, og ingen af dem virkede ordenligt. Først var der Sony MDR RF840RK til ca. 500 kr. hvor der var så meget støj at det var stort set umuligt at høre andet. Så kom Sennheiser RS 130 til 1000 kr. på banen. Her var der også støj, om end noget mindre end i Sony'en. Støjen var der især når man ikke spillede særligt højt. Når der blev spillet højt blev støjen vel overdøvet, men det var lidt svært at bedømme, da jeg kun hørte dem i butikken. Det var dog langt fra tilfredsstillende nok til at det var noget jeg ville bruge penge på.
|
| Til top |
|
| |
benjaminnr1 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, okay, så trådløst er elendigt? Det er måske heller ikke så nødvendigt, for jeg kan bare bruge MP3-afspilleren, når jeg er langt væk.
Jamen hvad anbefaler I så med ledning i mit tilfælde? De skal ikke primært bruges til en MP3-afspiller så tænk ikke på det.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke selv lyttet til trådløse hovedtelefoner, men jeg kan ikke forestille mig andet end at de er ringe i forhold til prisen. Køb en god forlængerledning istedet.
Hvis du mest er til rock, skal du have Grado - de kan også trækkes rimeligt uden amp.
Er du til lidt mere allroundlyd er der mange muligheder, dog vil nogle kræve en ekstern amp.
|
| Til top |
|
| |
Drea Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado = rock? jeg fik anbefalet Grado til Blues, Jazz og andre genre i den art. Til rock fik jeg anbefalet AKG 
techtrino skrev:
Hejsa Drea
Jo lad mig komme med et par forslag
Nu skal du bruge dem til en mp3, dvs. du har ik så meget power at give af, så det begrænser lidt
Til den lidt "hårde" musik er følgende rigtigt gode (nr 3 bedst)
- Koss KSC75, clip-ons
- Koss PortaPro
- AKG k81DJ eller k518dj (samme bare sort)
Disse kan du finde via www.edbpriser.dk
Til det "bløde" er følgende nice! (nr 3 bedst)
- Grado sr60
- Sennheiser 595 (kan findes til ca 700 på ebay.de)
- Allesandro MS-1''
Disse er lidt sværere at få fingrene i Speciel allesandro er svært, men de er det værd.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 30 Maj 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem anbefalede det? Akg er også gode allroundere, men ik specielt til rock... synes generelt at deres high-endere har lidt for meget soundstage til rock, hvor jeg foretrækker en mere direkte lyd
|
| Til top |
|
| |
Mummymanz Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over tråden under en søgning. Jeg bruger selv Plantronics pulsar 590, og de er bare nice. Det er bluetooth. Super god lyd, og en lille mikrofon så du kan bruge den med din mobil og PS3 også. Kig her
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 04 Juni 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ville også sige at du skal have dig et par ordentlige med ledning, selv har jeg et par KOSS PRO4AA, disse spiller sindsygt flot, desværre er de virkeligt tunge også bruger de en del saft, så de er ikke velejnede til mp3.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Drea Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 09 Juni 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
| Hvem anbefalede det? Akg er også gode allroundere, men ik specielt til rock... synes generelt at deres high-endere har lidt for meget soundstage til rock, hvor jeg foretrækker en mere direkte lyd |
|
|
Det gjorde du skam
|
| Til top |
|
| |