| Forfatter |
|
jacobhs Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte for nogle måneder siden et par Yuin pk2 hovedtelefoner, og er super glad for dem, men til min store skuffelse er ledningen muligvis knækket ned ved selve stikket. Jeg er i hvert fald nød til at holde ledningen nede ved stikket i en speciel position for at have lyd i begge hovedtelefoner, ellers har jeg kun lyd i den ene hovedtelefon. Hvis jeg klipper stikket af er det så muligt at sætte et nyt stik på så telefonerne virker som nye igen?
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bør det være hvis du er nogenlunde ferm til at lodde.
Bemærk dog at nogen kabler er næsten umulige at have med at gøre. Jeg havde et sæt HD25-1 og købte Sennheisers upgrade kabel der bare kom med 1/4" stik så jeg ville skifte det til 1/8" stik men sikke et hus. Kablet består at kobber og hver enkelt f... leder er larkeret så lodning var praktisk talt umulig selv for en af mine venner som er elektronik mekaniker. __________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
jacobhs Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm, det lyder ikke så lovende... jeg er bestemt ikke nogen mester til at lodde...
Jeg er absolut ikke nogen ekspert på dette område, men er der ikke nogle stik som er mulige at nærmest "samle" ligesom almindelige strømstik? Jeg ved godt at der her er tale om et meget mindre stik, men tænkte bare om det er muligt måske med nogle hvor selve "boksen" på stikket så måske er lidt større? I så fald vil det jo være til at ordne
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 12 Juni 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke garanti på hovedtelefonerne ?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jacob det er noget skidt
Men kablerne på Yuin er relativt lette at lodde, men du skal have lidt kendskab til lodning. Men hvis du ik er frisk selv, så mon ik du finder en herinde der kan hjælpe dig der bor i kbh. Ellers kan du tage et smut forbi teknisk skole eller noget, og spørge pænt.
Men du skal have fat i et nyt stik... De er i sig selv normal billige, men fragten er normalt meget dyr hvis du skal have dem på nettet eks via thomann.de.
Men tror nok du i kbh kan finde en butik med jack stik, selvom du så nok kommer til at gi vel en 30 kr for det.
|
| Til top |
|
| |
jacobhs Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtrino, tror du man evt kan finde en forretning hvor de vil gøre det for mig uden det bliver for dyrt? Der er i hvert fald stor fare for at jeg f**ker det op hvis jeg prøver, og det vil sgu være ærgeligt. Det er jo nogle super lækre hovedtelefoner. Har ikke noget imod at betale lidt for det, men det skal selvfølgelig kunne betale sig i forhold til at købe et par nye ;-)
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nja jeg ved sgu ik hvor meget der ville komme til at koste, prøv at give et ring til eks. tapeconnection eller hifiklubben og spørg, men tror desværre det blir dyrt. Men som sagt det kan være du kan finde en herinde du kan få til at hjælpe, for når man først har loddejernet osv så tager det ik mere end 5 minuter. Ellers som jeg sagde før så har jeg gode erfaringer med bare at tage et smut forbi eks. teknisk skole også finde elektrikker afdelingen  Men det skal så siges at dengang læste jeg på HTX og kunne derfor lettere snige mig ind de rigtige steder. Men nu her på AAU virker det også, har da fået lavet en del småting i værkstedet
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Juni 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|