Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 14:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye hovedtelefoner + forstærker - hvordan (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg er desværre kommet i hifi-mæssige problemer, efter mine forældre har besluttet at blive skilt. Jeg har mit store anlæg stående hos min mor, men har ikke lyst til at undvære musik i den tid jeg er hos min far (tiden er nok fordelt ca. fifty-fifty).. Jeg er kun lige fyldt 15, så pengene er naturligvis ikke mangfoldige. Jeg har ikke råd til at investere i et tilfredsstillende anlæg, så hovedtelefoner er vel det bedste bud. Er bare meget rådvild på det område.. Hvis jeg max. vil give ca. 1.000 kroner for et par hovedtelefoner (efter lidt lytning ved jeg dog så meget at det skal være "bøffer") og gerne høre dem inden køb, hvad ville så give mest bang-for-the-buck? Jeg regner med at tilslutte dem direkte til min iPod, men hvad med en hovedtelefonforstærker? Kan den tilsluttes mellem iPod og hovedbøffer eller skal der et anlæg ind over?

På forhånd tak,

_Foxy

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

En hovedtelefon forstærker kan tilsluttes en iPod via et dock kabel der har et iPod dock stick i den ene ende og et minijack eller 2 rca stik i den anden ende. Der findes færdige konsument produkter og så findes der en skov af specialiteter. Priserne rangerer fra omkring 150 kr og op.

Mht. hovedtelefon må du lige fortælle hvad slags musik du vil høre og om du f.eks. er et bass head og andre detaljer for vi kan begynde at foreslå hovedtelefoner.

Og skal dit hovedtelefon anlæg primært bruges stationært eller skal det være mobilt.

Og tænker du i åbne (du kan høre verden og verden kan høre hvad du spiller) eller lukkede hovedtelefoner (både du og verden har i stor grad fred for hinanden) og skal de gå rundt om ørene eller sidde oven på ørerne.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Lige et ekstra sp�rgsm�l udover nc�s, er de 1000kr inkl en headamp?

Desuden vil jeg lige tlf�je at du ogs� kan finde forst�rkere med indbygget USB DAC, dvs. at du kan bruge dem som lydkort istedet for det eks. normalt meget!!! d�rlige i b�rbare. S� hvis du har en b�rbar og ogs� sl�ber den frem og tilbage, b�r du v�lge s�dan en.
Et eks. p� s�dan en er en Meier 2Move (v2) eller den alm Move (v1) som s� er udg�et og kan findes ret billigt brugt.
Du kan se dem herinde: Meier-audio.de

Og lige et sidste sp�rgsm�l, jeg ved godt du helt vil h�re f�rst osv, men har du noget imod at k�be brugt? evt fra USA? For der er mange penge at spare.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Damm it.... hifi4all hader firefox

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Damm it.... hifi4all hader firefox

Nej da. Jeg bruger ikke andet, og det virker da (tilsyneladende) fremragende. Hvad gør du for at få vist alle de små fine tegn ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Det gør den hver gang jeg vil rette et indlæg... træls... pt bruger jeg v3 i Vista ultimate, men den gjorde det også i alle de andre versioner og med både xp og vista

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Det gør den hver gang jeg vil rette et indlæg... træls... pt bruger jeg v3 i Vista ultimate, men den gjorde det også i alle de andre versioner og med både xp og vista

Hmm underligt. Min Firefox hedder 2.0.0.15 og jeg plejer da altid at få opdateringer automatisk. Jeg bruger XP.

@ FoxyFish
Nå, men hvis vi skal tilbage til emnet, så findes der jo osse bedre "earbuds" og "in-ears" man kan bruge direkte i en iPod UDEN forstærker, men det ved jeg ikke om du har undersøgt endnu, eller om det SKAL være "store bøffer" ?
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Det var da mange svar!

jeg skal forsøge:

Jeg vil udelukkende gå efter bøffer. Efter min mening er de mest komfortable (de skal også sidde oven på hovedet) og efter hvad jeg har lyttet til også de mest vellydende i de respektive prisklasser. Mobilitet er ikke så vigtigt, da jeg bare bruger mine Goldring til togture, skole. osv.

Jeg ved ikke med åbne eller lukkede hovedtelefoner.. pros 'n' cons?

Jeg hører primært hiphop/rap, rock og lidt reggae, så bass er uundværligt for mig i hovedtelefoner.

Vil helst ikke købe brugt, og helst ikke fra USA, da det ligeledes er vigtigt for mig at høre dem først. Jeg har intet problem med ellers at købe brugt, men lige hovedtelefoner er jeg lidt tilbageholdende med... De er jo skrøbelige, og går nemmere i stykker, end f.eks. mine 850'ere jeg købte brugt.

Budgettet ligger på max. (!!) 1.000 kr. ekslusive forstærker. Den overvejer jeg at supplere med senere, hvis jeg har penge og virkelig kan høre forskellen.

Mange tak for de hurtige og fyldestgørende svar,

_Foxy

(Jeg bruger også udelukkende FireFox V 3, men på Vista Premium.. virker fuldstændigt gnidningsløst)

Denon DCD-890
DALI 850
Til top Vis FoxyFish's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxyFish Besøg FoxyFish's Websted

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

FoxyFish skrev:

Jeg hører primært hiphop/rap, rock og lidt reggae, så bass er uundværligt for mig i hovedtelefoner.

Budgettet ligger på max. (!!) 1.000 kr. ekslusive forstærker. Den overvejer jeg at supplere med senere, hvis jeg har penge og virkelig kan høre forskellen.

Beyerdynamic DT 770 til dig. Zorglub har lige skrevet en positiv anmeldelse af dem og de fås til omkring 1000 - f.eks. hos thomann.de. 

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

De ser fede ud.. Er det Promodellen du snakker om, for den fås til lige under 1000 kr.?
Det lyder godt, det der med 30 dages money-back uden problemer. Selvom transporten er lidt dyr, kan man jo på den måde rette op på en eventuel bommert.. Ved du om der er nogen steder de kan høres, nogen der har nogle erfaringer (hvor ligger Zorglubs anmeldelse egentlig?). Jeg rejser til USA på søndag - kan de fås der?

Denon DCD-890
DALI 850

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

FoxyFish skrev:
De ser fede ud.. Er det Promodellen du snakker om, for den fås til lige under 1000 kr.?
Det lyder godt, det der med 30 dages money-back uden problemer. Selvom transporten er lidt dyr, kan man jo på den måde rette op på en eventuel bommert.. Ved du om der er nogen steder de kan høres, nogen der har nogle erfaringer (hvor ligger Zorglubs anmeldelse egentlig?). Jeg rejser til USA på søndag - kan de fås der?

Skal de køre direkte ud af en ipod er det nok bedst at få fat i 80 ohm modellen (hved ikke om det er pro eller ej). Aage i København har dem til demo, så der kan du prøve dem. Anmeldelsen ligger på forsiden (det er den med Grace 902m).

Jeg kan ikke forestille mig andet end at de kan fås i USA og sikkert også billigere end her.

God tur

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

ja DT770 er en fin bøf men den har simpelt hen for meget bass til min smag, lidt for meget a'la Brian med 10000 wat og 22 tommer i bagagerummet, men det er jo personlig smag. Mange sværger til den som det eneste rigtige.

80 ohm udgaven hedder i øvrigt DT770 PRO/80 og koster $289 hos HeadRoom i USA men okring $150 på US eBay. Selv om den er rettet mod iPod's og lignende for du nok stadig mere ud af den med en forstærker.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Javel.. Hvorfor er 80 ohm at foretrække til iPods? er det meget bedre med 80 ohm, eller kan den almindelige PRO sagtens bruges? jeg har sgu ikke råd til at smide ca. 300 $ efter et par headphones og regne med at købe en forstærker senere..

Denon DCD-890
DALI 850

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

FoxyFish skrev:
Javel.. Hvorfor er 80 ohm at foretrække til iPods? er det meget bedre med 80 ohm, eller kan den almindelige PRO sagtens bruges? jeg har sgu ikke råd til at smide ca. 300 $ efter et par headphones og regne med at købe en forstærker senere..

Der findes også en 250 ohm version, og den bliver svær at trække bare med iPod...
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

aaaaah.. på den måde. Så er der ingen problemer. nu skal jeg bare resarche lidt på de der Beyerdynamics..

Mange tak for svarene; andre inputs og alternativer modtages naturligvis gerne!

Denon DCD-890
DALI 850

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Juli 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Skal du til USA, så vent med at købe til du er derovre, du kan spare en hulens masse penge og få et større udvalg, sæføllig afhængig af hvor du skal hen...

Hvad med storebroderen til dine goldring den hedder et eller andet med 150, de skulle være rigtig fine i forhold til prisen...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Yup.. DR150. har godt hørt dem. De føltes bare slet ikke så komfortable, men måske man skulle give dem en chance til.

Denon DCD-890
DALI 850

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Tror nu du skal finde et par dt770 80ohm pro.

Det at de hedder pro betyder bare at de klemmer til hårdere på hovedet mere end de alm. Det er i dette tilfælde en god ting, da de på den måde skærme mere lyd væk udefra og giver en bedre bas respons.

Der findes 2 udgaver, den gamle 2003 model, den er helt sort, også den nye 2005/2006 model.

Her er den gamle
http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm

Her er de nye
http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt_770.htm

De 2 lyder ens, forandringen er kun kosmetisk. Tag den du synes bedst om.

Priserne hos Thomann er rigtigt gode, og han er en super forhandler. Ellers er tysk ebay også et godt sted, og her sparer du lidt, bla fordi fragten er meget billig:
http://cgi.ebay.de/Beyerdynamic-DT-770-PRO-80-Headphones-Kop fhoerer-DT770_W0QQitemZ130234238210QQihZ003QQcategoryZ75798Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Som før sagt i USA kan du finde dem meget billigt, købte et par til mig og min lillebror for 130usd inkl fragt. Men de røg så i tolden, og jeg måtte bruge alle mine... L33t skillz... for at få dem ud derfra, og endte efter 14 dages skriveri fremogtilbage med kun at betale ca 40usd i told... ja ialt ... jep l33t skillz.
Men det er jo faren ved usa at de måske bliver taget i tolden og du derfor skal betale 30% i moms og told, af hele beløbet inkl fragt.

FoxyFish
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Det lyder sgu godt.. Men umiddelbart ser det ud til at den gamle model er på 80 ohm, hvor den nye er på 250. Det er da et problem, når jeg primært vil bruge den med iPod (og en hovedtelefonforstærker senere), eller hvad?

Denon DCD-890
DALI 850

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes