Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 09:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: ny verdensklasse mp3 afspiller til 2k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DJDiscoBanana
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil Audio4ever

Bruger siden: 15 November 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

hey folkens

så kom tiden hvor jeg for alvor ville gøre noget ud af at tilfredstille mine lytte evner og samtidig tage min musik samling op til et helt nyt level

det drejer sig om en ny mp3 afspiller ( hjælp til resten af komponenterne er oprettet i andre tråde )

Jeg har ca. 2000 +/- til en ny mp3 afspiller. Den vil blive sammensat med et par sennheiser høre telefoner, hvilken model det bliver vides ikke endnu

Jeg har tidligere, mildest talt, kun haft erfaring med skod mp3 afspillere. Her i blandt MPIO og Creative ( små modeller på max 1 GB )

Som jeg kombinerede med mine nu afdøde Sennheiser HD 437 høretelefoner. Resultatet var en meget dynamisk lyd, middelmådigt med bas, og da jeg smed diverse effekter på ( 3D effekt, alt den slags lir ) blev musikken piftet op med en slags delay ( ekko ) som fik de forskellige instrumenter i musikken til at lyde lidt mere "aggressive" - en fed lille detalje.

Jeg syntes faktisk at lyden i mine tidligere sennheiser høretelefoner var fed, jeg kan godt lide den lidt mørke lyd som de havde, samt at de giver instrumenterne lidt mere dybde og slag i, samt effekterne bliver piftet op. Desværre havde de en tendens til at få diskanten til at blive utydelig og vissen, og ofte druknede den fuldstændigt i musikken  det er vel forhåbentlig noget de har fået rettet op på i deres nyere modeller

Ellers har jeg nu en ipod touch, som virkelig lyder af ht, dog har jeg mistanke om den er defekt, så har pt ikke mulighed for at teste lyden ordentligt på min ipod.

det behøver ikke være med muligheder for at se video på den, den slags har jeg min ipod til.

Alle råd og forslag modtages gerne, det er trods alt en helvedes masse penge jeg har valgt at smide efter mit nye udstyr

min musik smag er meget blandet, mest hører jeg Techno, Trance, Dance, Rock, lidt rap og pop, og så Kim Larsen.

Mht. plads ved jeg ikke hvad jeg skal bruge, jeg har rippet min cd samling som fylder ca. 40 GB i windows lossless format i højeste kvalitet. Husk på det skal lyde så godt som overhovedet muligt. Så jeg ved ikke om jeg skal satse på en meget stor mp3 afspiller, eller om der findes bedre alternativer mht. lyd formatet af min musik for at spare på pladsen, uden at gå på kompromis med lyd kvaliteten.

ellers så bare fyr løs

Til top Vis DJDiscoBanana's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DJDiscoBanana

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft en iPod Touch, og lyden i en sådanne syntes jeg nu var helt fin.

Jeg ville nok bruge pengene på et par fornuftige hovedtelefoner, og så beholde din touch hvis jeg var dig

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt en iPod med bare tilnærmet ordenlig lyd. - Og jeg har da hørt nogle stykker efterhånden.

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Ipod har da eller ikke noget dårligt ry mht. lyd så vidt jeg ved - de medfølgende hovedtelefoner er dog en hån...

Krede :)
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Her kan du se hvordan Ipod Touch klarer sig i Rightmark: http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3204&p=9

Den gør det tilsyneladende ganske fint.

Til top Vis Krede :)'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krede :)

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har gode erfaringer med Cowon mht. god lyd, de bruger en Wolfson DAC. Jeg endte selv på en A3 pga. jeg kigger lidt video på den, men hvis det skal være ren audio, hvad så med en Cowon iAudio 7? - den kan du vist få med 16gb hukommelse. Så kan du overveje om du skal have hele samlingen med eller ej. De sidste 700 kr. ville jeg med din musik smag købe en Beyerdynamics DT770 Pro 80 Ohm hovedtelefon. Den er rigtig god til elektronisk musik, og har et hævet bund niveau og lidt tilbagetrukket melletone og diskant. Jeg har skrevet lidt om den her dog relateret til en hovedtelefonforstærker, men jeg kan fortælle at A3'eren sagtens kan drive den.

Så lige lidt over 2k for det ... 2k hvis det er 8gb udgaven

http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htm
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=350060

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig haft nogen klager over mine iPods men må indrømme at på nær 1. generation Shuffle har jeg altid brugt dem med line-out og en amp så jeg har ikke det store indtryk af deres hovedtelefon udgang (igne på nær Shuffle som i 1. generation har en rigtig god hovedtelefonudgang)

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

iPod Classic med LineOutDock og så en headamp... En anelse dyrere, men til gengæld også dét bedre! 
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desværre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har løsninger der kan dette, desværre bliver det nok så som så med bærbarheden.Du kan ikke få verdensklasse til den pris desværre.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desværre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har løsninger der kan dette, desværre bliver det nok så som så med bærbarheden.Du kan ikke få verdensklasse til den pris desværre.

MVH

Kan det passe at Apple er gået fra at bruge Wolfson DACs til Cirrus Logic DACs i iPod Classic (6G)?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

kirk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet en IRIVER Clix2

Jeg har selv en 8 gb version af den, og lydkvaliteten er markant bedre end hvad jeg har hørt på noget andet bærbart. Udovre at det er en super lækker musikafspiller er den også rigtig god til video.

De har den HI-fiklubben, så mon ikke du kan gå derned og prøvehører en.

Til top Vis kirk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kirk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Anda8000 skrev:
Andr� Jensen skrev:

Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desv�rre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har l�sninger der kan dette, desv�rre bliver det nok s� som s� med b�rbarheden.Du kan ikke f� verdensklasse til den pris desv�rre.

MVH

Kan det passe at Apple er g�et fra at bruge Wolfson DACs til Cirrus Logic DACs i iPod Classic (6G)?

Jep de bruger ik wolfson længere.

Nå men mht til afspiller, de bedste på markedet laves af cowon... jeg ved godt det er at generalisere, men de kan bare det der. Ellers laver Meizu også nogen ret gode nogen til prisen, hvor cowons iaudio er relativt dyre.

En god model fra cowon er en iaudio 7, den koster  16gb udgaven ca 2k.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Anda8000 skrev:
Andr� Jensen skrev:

Problemmet er kvaliteten af DAkonverteren i ipod.Skal denne bypasses taler vi desv�rre priser langt over 2000kr.Wadia og Krell har l�sninger der kan dette, desv�rre bliver det nok s� som s� med b�rbarheden.Du kan ikke f� verdensklasse til den pris desv�rre.

MVH

Kan det passe at Apple er g�et fra at bruge Wolfson DACs til Cirrus Logic DACs i iPod Classic (6G)?

Jep de bruger ik wolfson længere.

Jeg mente faktisk at de var overgået til en inhouse udviklet men det er i hvert fald rigtigt at de ikke længere bruger wolfson, jeg mener det var fra 5.5 og Nano 3 at de skiftede

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Nå men mht til afspiller, de bedste på markedet laves af cowon... jeg ved godt det er at generalisere, men de kan bare det der. Ellers laver Meizu også nogen ret gode nogen til prisen, hvor cowons iaudio er relativt dyre.

Vi er enige om at Cowon rykker ... men 2k?

Zorglub skrev:

Og så lige DT770 Pro 80 ohm ... den har du da vist også prøvet techtrino?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Er der egentlig nogle der har prøvet de nye DAPs fra Sony? Tænker på a810 og a820 serierne?

Jeg er rigtig glad for min gode gamle NW-A3000, men kunne måske bruge noget der var lidt mindre og flashbaseret.

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
techtrino skrev:

N� men mht til afspiller, de bedste p� markedet laves af cowon... jeg ved godt det er at generalisere, men de kan bare det der. Ellers laver Meizu ogs� nogen ret gode nogen til prisen, hvor cowons iaudio er relativt dyre.

Vi er enige om at Cowon rykker ... men 2k?

Zorglub skrev:

Og s� lige DT770 Pro 80 ohm ... den har du da vist ogs� pr�vet techtrino?

Jep dem har jeg haft, de er så blevet solgt, men gode var de da

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

btw skrev jo ca 2k 

Men må indrømme jeg kan kun huske prisen fra wupti.com og der koster den vidst 2k

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juli 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jaja, men der er jo ingen grund til at betale for meget jo 

Det bliver spændende at høre DJDiscoBanana om han får fat i noget godt. Efter jeg fik noget ordentligt bærbar headfi har jeg i alt fald ikke kigget mig over skulderen (hvilket også ville være ret svært med det læs hifi jeg efterhånden render rundt med)

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Har også en Meizu M6 sp, og den lyder faktisk rigtig godt, og den understøtter FLAC osv. Og med firmwaren fra Meizu selv (Ikke DanaElec) så har den sku også lige fået en FM radio som faktisk også fungere og lyder helt ok. Men den er nok ikke inkluderet i den danske firmware, da frekvensbåndet er en del bredere end normalt ;-)

Og så bagknæpper den (og iøvrigt langt de fleste andre mp3 afspillere) jo alle apple produkter ved at være usb mass storage kompatibel, så du bare kan hugge den i enhver computer, inkl. spille konsoller osv. og tilgå den direkte uden ekstra software.

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

gæst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juli 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Jeg har både haft Cowon og Iriver, og min Clix2 er den bedst lydende mp3-afspiller jeg har haft til dato. iPod lyder betydelig ringere.

Cowon's modeller har dog den fordel, at de understøtter FLAC - hos Iriver er det kun nogle få modeller, som kan - Clix 2 er ikke i blandt dem. Men jeg bruger personligt Ogg Vorbis, som lyder rigtig godt gennem en Clix. Selv high bit-rate mp3'er lyder godt på den.

Mit bud: Iriver Clix 2 (eller vent til deres nyeste afspiller kommer til Europa).
Til top Vis gæst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gæst

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes