Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 03:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Høretelefoner til TV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
-Payne-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 21 August 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg leder efter et par billige trådløse høretelefoner til mit TV (Philips 37PPFL5603D). Hvilke stik osv der skal bruges kender jeg ikke meget til, så håber der er nogen som kan hjælpe mig med en billig løsning der passer til mit TV. Prisen må max være 350kr! :-)

Til top Vis -Payne-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Payne-

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 August 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til
Det stik du skal bruge er et standart mini-jack, der sidder med stor sandsynelighed et på fronten eller på bagsiden af dit tv. Prøv evt lige at se efter.

Hvis du skal bruge det til dit tv, så skal vi enten finde noget med en lang ledning eller et par alm med forlængerledning på eller et par trådløse.

Et par der er gode til tv og har en relativ lang ledning er et par sony xd400, de er dog relativt dyre i DK, men via ebay.com kan de fra tid til anden findes indenfor budgetet, dog ikke pt. Ellers kender jeg en der måske vil sælge dig et par brugt.
Ellers er der Philips HP1000, som ligeledes kan findes billigt på ebay en gang imellem. Jeg vil vurdere de 2 til at være på samme niveau, men Sony´erne har lidt mere bas, og jeg vil mene til film er de bedst, hvor philips er bedre til musik.

Hvis du hellere vil have trådløst så er det meget svært indenfor 350kr, da stortset kun AKG laver nogen (Hearo serien) som er værd at overveje, men 777 som er den mindste i serien koster på den dumme side af 500kr på ebay.
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

-Payne-
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Okay det må jeg lige prøve at kigge på så, jeg siger mange tak for hjælpen :)
Til top Vis -Payne-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Payne-

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jepper, og hvis du er interreseret i et par xd400, så smid mig en PM, så vil jeg sende dig videre. Ellers så hav lidt tålmodighed på ebay, der dukker altid noget op

rasmushl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Hey... Jeg "låner" lige tråden her til et spørgsmål til dig techtrino. Jeg køber inden længe et nyt tv, og vil gerne invistere i et par trådløse
hovedtelefoner. Kan du evt. anbefale nogle? Det lyder som om du har lidt tjek på det.. :)
På forhånd tak.
Til top Vis rasmushl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmushl

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Nja tjeck på det er så meget sagt

Generelt så er trådløse høretelefoner lidt ilde set da de langt fra giver samme lyd for pengene som nogen med tråd, og at det faktisk er svært at finde nogen der er gode.

Dem som anses for at være gode er bla:

AKG HEARO 888 til prisen nok de bedste

PHILIPS SBC HD1500U Billige, og skulle være ret gode, bemært at det faktisk er de samme som Philips hp1000, men trådløse.

Men personligt har jeg ikke hørt nogen af dem, men tror ikke man kan gå galt i byen med de to par, specielt ikke hvis de hd1500 bare minder lidt om hp1000.

Fandt lige et par philips på ebay, auktionen slutter om 2 dage, og jeg vil mene at ~120 euro bør være prisen, måske lidt mere

http://cgi.ebay.de/NEU-Philips-SBC-HD-1500-00-U-Upgrade-5-1- DTS-NEU_W0QQitemZ120293022303QQcmdZViewItem?hash=item1202930 22303&_trkparms=72%3A824|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A131 8&_trksid=p3286.c0.m14

Så kan i om ikke andet se et billede af dem

Her er der et par 888, og som det ser ud så slutter de ret billigt, men de er så også brugte.

http://cgi.ebay.de/AKG-HEARO-888-Titan-Funkkopfhoerer_W0QQit emZ250283555789QQcmdZViewItem?hash=item250283555789&_trk parms=72%3A823|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid= p3286.c0.m14

Personligt, hvis jeg ville have et par trådløse ville jeg nok nuppe et par Hearo 999, men de koster også kassen fra nye, og selv brugt er de ret pebrede, tror ik de kan fåes under 300 euro.

rasmushl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtig godt ud! Godt med lidt forskelligt at vælge imellem.

Jeg kan ikke finde prisen på HEARO 999 nogle steder? Vil du evt. være så behjælpelig at smide et link ind?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Det skyldes nok at 999 er udgået, men kan stadig fåes enkelte steder eks. her:

http://www.dealtime.co.uk/xPO-Hearo-999

Men 7000kr er måske lidt for dyrt

Mener ikke akg har lavet en direkte afløser i high-end området, men der er 787 som jeg mener nu er top modellen de har i trådløse

rasmushl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jo, 7000kr er nok lige en anelse i overkanten... Hehe. Jeg haar faktisk budt på den PHILIPS SBC HD1500U som du linkede til på ebay. Så nu bliver
det spændende at se hvordan det går.
Du skal have mange tak for den rigtigt gode hjælp..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt, men husk mht ebay, brug et sniper program, dvs et program som byder for dig, lige det sidste sekund inden af auktion slutter. På den måde byder du ikke unødvendigt auktionen op og du ender kun med at betale hvad du rent faktisk har tænkt dig.

Jeg bruger justsnipe, det er gratis (5 snipes om ugen mener jeg) også funker det bare.

På denne måde vinder du mange flere auktioner og sparer en del penge så du kan købe eks kabler eller andet godt til anlægget

rasmushl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Det lyder da super! Det vil jeg prøve. Kan man så ikke nå at blive overbudt, selvom en anden har et højere maksbud end det man selv byder?
Håber det var til at forstå?
Ingen tvivl om, at det ville være godt med lidt luft i økonomien til ordentlige kabler til anlægget...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 August 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

rasmushl skrev:
Det lyder da super! Det vil jeg prøve. Kan man så ikke nå at blive overbudt, selvom en anden har et højere maksbud end det man selv byder?
Ingen tvivl om, at det ville være godt med lidt luft i økonomien til ordentlige kabler til anlægget...

Hvis en anden har højere maksbud, vil han/hun vinde auktionen, det er ligesom hele ideen med at have et maksbud......
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

rasmushl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

rasmushl skrev:
Det lyder da super! Det vil jeg prøve. Kan man så ikke nå at blive overbudt, selvom en anden har et højere maksbud end det
man selv byder?
Hvis en anden har højere maksbud, vil
han/hun vinde auktionen, det er ligesom hele ideen med at have et maksbud......

Ja, det tænkte jeg nok... Jeg vidste bare ikke, om den går ind og byder i sidste øjeblik, så andet bud ikke når at komme med. Har ikke handlet på
netauktion før..

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Hehe så pas på, steder som ebay kan godt blive lidt vanedannende

Men bare husk et par grundlæggende små tips så du ik blir snydt.

• Handel kun med folk som har mange forrige handler, jeg handler normalt kun når de har over 100, og helst over 95% positive.
  • Betal via Paypal (et lukket betalingssystem, hvor pengene når fremme inden for 5 min selv til USA), her er du nemlig også forsikret hvis noget går galt.
  • Altid læs præcis hvad der står i annonce teksten, for du for hvad der står der, og kun det.
  • Se altid faktiske billeder at det du køber, hvis de ikke er lagt op, så skriv en besked til sælger og spør om at få nogen.
  • Selv hvis en sælger skriver han/hun kun sender til eks. USA, så prøv at skriv en besked og spørg om de ikke sender til DK, det gør de tit.
  • Og den vigtigste, hav tålmodighed, der findes gode handler, men der kommer altid en igen, så tænk aldrig at den ting skal du bare eje, også blive ved med at byde højere, hav et maks bud og hold det. Evt sonder markedet et stykke tid og find ud af hvad ting går til, også brug et sniperprogram

Hehe der blev jeg helt bedstemor And agtig, men vi skal jo passe vores nye herinde

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 August 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Og den vigtigste, hav tålmodighed, der findes gode handler, men der kommer altid en igen, så tænk aldrig at den ting skal du bare eje, også blive ved med at byde højere, hav et maks bud og hold det. Evt sonder markedet et stykke tid og find ud af hvad ting går til, også brug et sniperprogram

Jeg forstår intet af det der "sniper-program" i omtaler. Hvis jeg har tænkt mig at betale max 50 dollars for en vare, så skriver jeg det, og så byder EBAY automatisk for mig, hvis andre byder over, men holder naturligvis op, når de 50 dollars er passeret. Hvilke smarte ting skulle et "sniperprogram" kunne gøre her ?

PS: Der er jo osse "Buy it now" auktionerne. De er nemme, for der klikker man blot på en knap, og så har man købt varen.
Det er nemt.
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Det der sker når du "bare" byder er at du byder varen op i pris, hvorved andre kan nå at følge med.

Det smarte i sniperprogrammet er bla at du sætter en max pris som andre ikke kan nå at byde over. Det betyder at du vinder mange flere auktioner for færre penge, trust me it works

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 August 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Det der sker når du "bare" byder er at du byder varen op i pris, hvorved andre kan nå at følge med.

Det smarte i sniperprogrammet er bla at du sætter en max pris som andre ikke kan nå at byde over. Det betyder at du vinder mange flere auktioner for færre penge, trust me it works

Det forstår jeg ikke en hujene fis af, det du skriver. Jeg kan ikke se forskellen på det, og så den metode jeg bruger, for hvis en vare står til 20 dollars, og jeg byder max 50, så koster den måske 21 dollars (mig som højestbydende) indtil der er en anden som f.eks. byder 23 dollars, men han får så at vide at varen er dyrere, da jeg jo har budt max 50 dollars. Hvad nu hvis alle deltagerne i en auktion bruger sniperprogram ?

Nå, det er osse ligemeget. Jeg har vundet mange auktioner på den "gammeldaws" facon. Bare max buddet er stort nok, så holder de andre op med at byde, og den endelige salgspris er oftest langt fra mit max bud. 90% af de auktioner jeg deltager i, er "buy it now", og det er jo meget nemmere
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 August 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Sniperprogrammet er det der giver buddet og ikke dig selv, det vel og mærke i de sidste sekunder af auktionen.
fordelene er flere
1:prisen flyver ikke op..
2:man behøver ikke sidde og byde i de sidste sekunder..
3:sidst men ikke mindst, man blive ikke grebet af den der "nu skal jeg fanme gi dem ska jeg" som gør at man byder mere end egentloigt planlagt..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

rasmushl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

techtrino, tak for de gode råd. De vil utvivlsomt komme mig til gode ved fremtidige handler på nettet. :) Blev desværre overbudt på ebay vedr. de philips SBC-HD-1500 du anbefalede. Så jeg leder videre. Men mange tak for hjælpen. ;)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Det er jo det vi er her for

Men mon ik du vinder det næste par

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes