| Forfatter |
|
PalleRaa Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står for at skal have mig en ordentlig MP3 afspiller. Jeg har lurret lidt på de to modeller fra Cowon, nemlig: iAudio U5 og iAudio 7. Jeg hælder mest til U5 da den har den størrelse jeg efterlyser og kan fås til en fornuftig pris. Jeg vil gerne høre om nogen har den specifikke model og kan fortælle enten noget godt ellre skidt. Jeg har ikke kunne finde nogle anmeldelser af den desværre. Grunden til at jeg hopper på en Cowon i stedet for så meget andet er den generelle fornemmelse af kvalitet man har fået når man har læst diverse anmeldelser rundt omkring. Desuden tiltaler muligheden for FLAC mig. iPod er udelukket da jeg skal bruge FM og fordi jeg IKKE skal bruge iTunes eller 3. parts software.
Men lad mig høre, ellers ryger der en bestilling afsted på den U5 inden alt for længe.
PalleRaa
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er begge to super afspillere, jeg har dog kun haft iaudio7 i hænderne og den er lækker og lyder sgu godt. Men et alternativ er en Meizu m6  Husk hvis du skal bruge FM radioén så bruger den jo kablet i dine høretelefoner som antenne, så ik brug noget med skærm.
|
| Til top |
|
| |
PalleRaa Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
De er begge to super afspillere, jeg har dog kun haft iaudio7 i hænderne og den er lækker og lyder sgu godt. Men et alternativ er en Meizu m6 Husk hvis du skal bruge FM radioén så bruger den jo kablet i dine høretelefoner som antenne, så ik brug noget med skærm.
|
|
|
Jahh... tak til techtrino. Nu kom jeg sq til at bestille en Meizu M6 SL i stedet. Og det selvom jeg egentligt ikke rigtigt skal bruge den store skærm til noget :D
Palleraa
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe stor skærm kan man altid bruge  Uhh og SL, den er jo også dejlig tynd. Bare husk når du for den at smide den nyeste firmware ind med det samme, for ny firmware formaterer normalt den, så slipper du for at lægge musik ind to gange  En anden god ting med Meizuen er at den er billig (ved ik hvor meget du gav for din) men for mig betyder det at jeg ikke behøver en case, hvilket også betyder en del, da en case typisk fylder mere end selve afspilleren. Og nu har jeg haft min i snart 3 år, og i et år brugt den uden case, og den har faktisk ik fået en skræmme endnu, men nu har den jo også plastik både på fronten og på bagen. Herinde finder du firmware http://www.meizume.com/firmware/5466-2-004-6-official-releas e-sp-tp-sl.html
|
| Til top |
|
| |
PalleRaa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte den fra www.mp3-player.de og slap med 89€ for afspilleren og 15€ i fragt. Syntes det er en OK pris, og forventer
faktisk at den dukker op idag.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som en god pris, var det 8gb udgaven?
|
| Til top |
|
| |
PalleRaa Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yup. 8GB i sort
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 04 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville også være min fortrukne farve og størrelse  Ja det er en rigtig god pris for en 8gb. Er også i færd med at finde en ny afspiller til erstatning af min nu 1 år gammel SP. Den skal desværre snart på værksted, da knapperne på touchpad'et synes allerede være slidt op og de vil ikke rigtig reagere mere. Jeg har overvejet Cowon men de er for dyre og den nye generation af dem kommer meget snart. Der kommer nok også en Meizu Mini One senere som jeg nok også skal ha' fingrene i og så har jeg ikke en gang været ude og få mig et par rigtige IEM's endnu.
Så det bliver nok også en SL 8GB jeg skal have denne gang, da heller ikke kan undvære den geniale og fleksible lydkvalitet.
Man kunne ellers give en lille smule mer og i stedet købe en i Hongkong. Så følger der et hav af tilbehør med, men så kan der være en smule dårlig omtale om butikken. Jeg ved også at Multimediaworld kører et hemmeligt tilbud hvor der medfølger dockingstation med til nogenlunde samme pris, hvis der stadig er nogen der leder efter en god deal et sted herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 05 September 2008 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er 8 Gb ikke lige i underkanten ? Den skal måske bruges til komprimerede lyd-filer ?
|
| Til top |
|
| |
PalleRaa Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne model fås ikke med mere lager end 8GB. Den bruges til FLAC OGG og MP3 og jeg mener der plads nok. Jeg har ikke
nogen specielt stor musik samling og min plan er ikke at have alt min musik på hele tiden. Jeg indtil nu brugt en Creative
Muvo på 256MB og min SE telefon med 1GB så for mig virker det som uendelig plads :D
|
| Til top |
|
| |
PalleRaa Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, jeg fik den Meizu og må indrømme at jeg var ret skuffet med hvad den havde at byde på. Den var umulig at have med
at gøre i lommen, og virkede generelt for fumlet at finde rundt i. Softwaren mindede mig mest af alt om et studieprojekt på
IT-højskolen. Efter et par dage var jeg så uheldig at tabe den på gulvet fra ca. 1meters højde hvilket resulterede i at
skærmen holdt op med at virke. Nu gad jeg ikke Meizu mere og skrev til der hvor jeg havde købt den at jeg hellere ville
have en Cowon iAudio 7. De bad mig bare bestille den nye og så sende den Meizu retur hurtigst muligt så jeg kunne få mine
penge. Altså, super service fra mp3-player.de. Jeg har ikke haft så meget tid til at lege med den nye cowon endnu, men den
virker en del mere robust. Tykkelsen er nok afspillerens store problem, men jeg håber det bliver opvejet af de 60times
spilletid den gerne skulle have :)
Desværre valgte mine kina-import cx300 at give op i dag så jeg er på jagt efter nogle nye in-ear høretelefoner. Har i en god
ide til et par i prisklassen på max 250kr. De skal bruges hver dag og ender ofte i lommen til en fest så derforhar jeg ikke
lyst til at betale mere.
/Palleraa
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
PalleRaa skrev:
Nå, jeg fik den Meizu og må indrømme at jeg var ret skuffet med hvad den havde at byde på. Den var umulig at have med at gøre i lommen, og virkede generelt for fumlet at finde rundt i. Softwaren mindede mig mest af alt om et studieprojekt på IT-højskolen. Efter et par dage var jeg så uheldig at tabe den på gulvet fra ca. 1meters højde hvilket resulterede i at skærmen holdt op med at virke. Nu gad jeg ikke Meizu mere og skrev til der hvor jeg havde købt den at jeg hellere ville have en Cowon iAudio 7. De bad mig bare bestille den nye og så sende den Meizu retur hurtigst muligt så jeg kunne få mine penge. Altså, super service fra mp3-player.de. Jeg har ikke haft så meget tid til at lege med den nye cowon endnu, men den virker en del mere robust. Tykkelsen er nok afspillerens store problem, men jeg håber det bliver opvejet af de 60times spilletid den gerne skulle have :)
Desværre valgte mine kina-import cx300 at give op i dag så jeg er på jagt efter nogle nye in-ear høretelefoner. Har i en god ide til et par i prisklassen på max 250kr. De skal bruges hver dag og ender ofte i lommen til en fest så derforhar jeg ikke lyst til at betale mere.
/Palleraa |
|
|
Om man kan li' Meizu eller ej er jo en smagssag. Jeg kan godt, men jeg vil godt give dig ret i at de noget fumlet og navigere med især i starten (meget). Det havde jeg også problemer med. Det bliver bedre med tiden men selvfølgelig, det er nok ikke verdens bedste vi har med at gøre her. Jeg har lige bestilt en på mp3player.de også i foregårs. det var faktisk det billigst i sidste ende. Mange Tak for linket. Forventer den kommer i morgen eller om et par dage. Godt at høre de også har en god service.  Gode In-ear til 250kr. skal du nok kigge langt efter hvis du spørg mig. Jeg har ikke selv bekendskab til et godt køb herhjemme. Men måske en EP-630 hvis du gerne vil have gerne have noget af det samme igen, hvis du nu ikke allerede har prøvet dem. Personligt synes jeg ikke så meget om dem. Hvis du i stedet er stadig frisk på noget kina-import igen vil måske disse her være noget: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4319 20 kr. med fragt, og så overasker de endda til prisen. De er de ret meget rubuste og har en meget fleksibel ledning. De overgår selv de dyre In-ear til 1000 jeg har så de passe ganske godt til bukselommen. De findes i flere forkellige farver men selvfølgelig får du ikke meget mere lyd end hvad du betaler for her, men hos mig de er blevet brugt i flere måneder og de holder stadig.
Men hvis du gerne vil udnytte din lyd på din Cowon lidt bedre skal du nok kigge på enten de små modeller hos Ultimate Ears eller Shure. Super.fi 3 Studio eller SE110 hvis det skal være billigst, men så snakker vi stadig om en pris på ca. 500 kr.
|
| Til top |
|
| |
PalleRaa Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Saijajin skrev:
Men hvis du gerne vil udnytte din lyd på din Cowon lidt bedre skal du nok kigge på enten de små modeller hos Ultimate
Ears eller Shure.Super.fi 3 Studio eller SE110 hvis det skal være billigst, men så snakker vi stadig om en pris på ca. 500
kr. |
|
|
Ja, og 500 kr. gider jeg ikke rende rundt med i min lomme en hel nat i byen. De skal bare bruges når jeg cykler rundt i
byen, også i regnvejr. Har bestilt 2 sæt CX300 gennem en ven til en god pris. Dem kender jeg og ved spiller OK.
/PalleRaa
|
| Til top |
|
| |
Saijajin Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2008 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
PalleRaa skrev:
Ja, og 500 kr. gider jeg ikke rende rundt med i min lomme en hel nat i byen. De skal bare bruges når jeg cykler rundt i byen, også i regnvejr. Har bestilt 2 sæt CX300 gennem en ven til en god pris. Dem kender jeg og ved spiller OK.
/PalleRaa |
|
|
In-ears til 500 og regnvejr er nok ikke den bedste blanding. Som jeg var lidt inde på før, hvorfor ikke gå tilbage til det du kender hvis du syntes det var noget du var rigtig glad for. Så kan du altid overveje om du have noget dyrt og bruge derhjemme. Selv bruger jeg nu en ikke særlig imponerende Phililps afspiller og mine billige Kanon MD-52 i bussen og så kun Meizu M6'en når jeg er hjemme på værelset.
Held og lykke med dine CX300'er og iAudio 7. Cowon skulle efter rygterne være det bedste derude hvad angår lyden. lige efterfulgt af Meizu måske.
|
| Til top |
|
| |