Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Mods af ipod. Skal/skal ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 September 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ipod video 30gb 5.5G som jeg er rimelig tilfreds med.
Jeg har smidt rockbox på den så den kan afspille flac. Jeg har måske haft lidt problemer med at konvertere fra flac til apples lossless format for lyden er helt klart blevet bedre efter jeg har skiftet.

En ting jeg er utilfreds med er hd'en men den kan skiftes ud med compact flash men det er ikke billigt mener det er omkring 700kr for 16gb

En ny afspiller ku gi mulighed for digital out, Jeg mangler det ikke men det ku ikke skade. Cowon d2 kan man skifte flash kort i hvilket må være et plus men touchskærm er jeg ikke vild med.

Andre mods må gerne blive listet her.

Hvad syns i??
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg har specielt meget forstand på det, men nu nævner du jo Cowon D2, hvor du kan skifte flash kort - der er jo ligeledes creative zen men hvis du ønsker at kunne afspille flacs.. ja så er det ikke noget og har vist heller ikke digital audio output.

Men hvorfor imod touch screen på Cowon D2? Har du prøvet det og det er ikke specielt godt? Eller er det bare mere generelt du ikke ønsker touch-screen?

Og måske ikke så meget med mods lige her...

Mvh

Krill

Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

krill skrev:
Ikke fordi jeg har specielt meget forstand på det, men nu nævner du jo Cowon D2, hvor du kan skifte flash kort - der er jo ligeledes creative zen men hvis du ønsker at kunne afspille flacs.. ja så er det ikke noget og har vist heller ikke digital audio put.

Men hvorfor imod touch screen på Cowon D2? Har du prøvet det og det er ikke specielt godt? Eller er det bare mere generelt du ikke ønsker touch-screen?

Mvh

Krill

Det er et krav at der kan afspilles flac da mit musik ligger i det format på pc'en.
Jeg har leget med en ipod touch og den er da vældig smart men jeg blev hurtig træt af at bruge touch

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Ja - har det tit på samme måde. Nogle gange er det fancy og smart, men rent betjeningsmæssigt er det ikke i alle tilfælde lige hurtigt at anvende. Gik også ud fra det var et krav med flac, men tog chancen alligevel og skrev.

Det skulle være muligt at installere rockbox på Archos ligeledes. Derudover er der ikke mærke ved MeiZu kender ikke det men deres kan afspille flac-files ellers ved jeg ikke lige på stående fod..

Mvh

Krill
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Digital output? vil du så bruge en DAC og bruge det som stationær afspiller til dit anlæg?

Ps: Spørg lige kalle_dk hvad der lyder bedst af de to afspiller, den mand har virkelig øre for vellyd, om nogen har.

Kan tydligt huske da han var på besøg hos mig. De højttalere står for langt fra hinanden, dit perspektiv er helt hen i skoven, så de blev placeret tættere på hinanden, og hvilken forskel

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

Digital output? vil du så bruge en DAC og bruge det som stationær afspiller til dit anlæg?

Ps: Spørg lige kalle_dk hvad der lyder bedst af de to afspiller, den mand har virkelig øre for vellyd, om nogen har.

Kan tydligt huske da han var på besøg hos mig. De højttalere står for langt fra hinanden, dit perspektiv er helt hen i skoven, så de blev placeret tættere på hinanden, og hvilken forskel

Mvh

Torben

Det var også en fejl. Skal ikke bruge digital output, er ikke helt vågen idag

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Det var også en fejl. Skal ikke bruge digital output, er ikke helt vågen idag

Uha det kender jeg godt.

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har kigget lidt rundt og tror jeg vil starte ud med at lave the apple diymod
http://www.head-fi.org/forums/f6/apple-diymod-my-take-famous -imod-56k-killer-featuring-3g-4g-5g-nano-1g-269604/

Hvis det går galt så skal jeg under alle omstændigheder skifte afspiller skal bare lige ha fundet ud af hvad str kondensatore jeg skal ha fat i. Men er igang med at læse om det

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Jeg har på et tidspunkt set en dims til omkring en 100 krones seddel, der gjorde det muligt at sætte compaktflash kort i en ipod...
Så lige så snart at 64GB kort kommer i handlen til en rimelig pris, skal min ipod opgraderes både MHT lager og så flashram i stedet for en HD...

mener siden hed noget med "Tarkan"
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Jeg har på et tidspunkt set en dims til omkring en 100 krones seddel, der gjorde det muligt at sætte compaktflash kort i en ipod...
Så lige så snart at 64GB kort kommer i handlen til en rimelig pris, skal min ipod opgraderes både MHT lager og så flashram i stedet for en HD...

mener siden hed noget med "Tarkan"

Du har helt ret, her er den

http://www.tarkan.info/store

Et sted at købe batterier både org og et størrer

http://ipodbatteryfaq.com/

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 September 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Jeg havde på et tidspunkt en original RWA 60 GB iMod baseret på en iPod Video og har ligeledes hørt den diyMod med 32 GB flash og ekstern cap kasse som anthonyfirst havde og begge modeller giver et ret stort step opad i sq i forhold til en standard iPod. Jeg brugter dog kun min iPod rent transportabelt og blev træt af størrelsen og det meste af den ekstra sq gik tabt når det blev brugt ude i den transportable verden så jeg har nu downsizet helt ned til en iPhone 3G med APS kablede ER4P.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes