| Forfatter |
|
ridder lykke Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 13 September 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg har læst en del af de mange andre tråde om hjælp til headphones og håber på samme gode hjælp. På forhånd tak. Jeg skal bruge et par nye headphones, jeg har en Creative Zen  og jeg bruger kun headphones når jeg er på farten, altså aldrig hjemme. Jeg bruger dem et par timer dagligt med bus og tog, så de skal både kunne lukke lyd ude, og ikke afgive alt for megen selv, og være forholdsvist komfortable. Jeg kan ikke holde in-ear ud, så det er ikke en mulighed. Mit budget er 1000kr. Dem jeg har nu er Goldring DR100  dem er jeg blevet træt af, da de lukker for meget larm ind og desuden afgiver rigtigt meget også. Er 1000kr overkill for et par headphones til en mp3afspiller? Jeg ripper mine cd'er i wma 192kbs. De sidste par ting jeg har lyttet til på mp3'en er: Nick Cave, Neil Young, Bob Dylan, Bonnie Prince Billy, The Smiths, Mudhoney, Fu Manchu, Black Sabbath og Creedence Clearwater Revival.
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ridder lykke skrev:
Er 1000kr overkill for et par headphones til en mp3afspiller? Jeg ripper mine cd'er i wma 192kbs.
|
|
|
Nej slet ikke, men du render desværre ind i det samme problem som mange andre før dig, som har stillet nøjagtigt samme spørgsmål. Når det skal være lukkede hovedtelefoner; altså hvor de andre ikke kan høre din musik, og du ikke kan høre dem, så er markedet ret begrænset, hvis altså lyden skal være noget værd. Langt de fleste "gode" hovedtelefoner er er typen "åbne" eller "halv-åbne". Jeg har ingen erfaring med lukkede typer, men har observeret at Beyer Dynamics DT770 (80 ohm) ofte anbefales i dette forum. De skulle lave en kraftig (overdrevet) bas, men er ellers generelt gode (påståes det). Jeg er helt med på, at du ikke bryder dig om "in-ear". Det gør jeg heller ikke selv, men hvad med "ear-buds" ? Altså dem som "hænger" fra øret ? Der er lidt flere muligheder til max 1000 kroner, men de udelukker ikke al larm og støj fra "med-passagerne" i toget/bussen. Til gengæld kan med-passagererne ikke høre din musik. Blot en tanke og et enkelt forslag fra mig. PS: Ear-buds har den store fordel at du stadig kan følge lidt med i, når de store lastbiler kommer tæt på dig i trafikken (når du skal over vejen, og iøvrigt er fodgænger). Det kan godt være lidt skræmmende med lukkede hovedtelefoner, men det har du vel tænkt på ? Og iøvrigt velkommen på hifi4all
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
mange tak for svaret, Kalle. DT770'erne er helt sikkert nogle jeg overvejer kraftigt. Jeg havde godt set de tit blev anbefalet, dog er jeg betænkelig ved den overdrevede bas, da jeg ofte hører stille country/folk og mange lo-fi-recordings (Bonnie Prince Billy og Smog f.eks.), hvor en for kraftig bas, kan ødelægge det hele. Der er godt nok nogle forskellige EQ-indstillinger på min Zen, men har ikke alt for meget fidus til disse. mht. earbuds, så tror jeg ikke det er en mulighed. Med in-ear får jeg decideret ondt "på" ørerne af dem, ikke i øret pga. for høj musik, men på øret fordi de åbenbart generer. Jeg tror earbuds vil give mig samme problem. Det er ohså meget vigtigt at jeg ikke kan høre medpassagerne, for jeg ender med at skrue højere og højere op. Det er vigtigere for mig at lukke ude, end inde. Og tak for trafiktankerne  Jeg hører kun musik når jeg sidder i bussen eller toget. Stort set aldrig på gaden.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 436
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Der er jo et par Ultrasone HFI 680 i KSB sektionen. Måske det var noget? Storebroderen HFI 780 er i hvert fald blevet rigeligt "hypet" på head-fi.org. Men der er også enkelte gode tilbagemeldinger på HFI 680 : HFI 680EDIT: Du skal nok lige checke, om det er den nye model, da sælger jo skriver at den er 2 år gl.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan min afspiller trække AKG K271 på 55ohm?
Jeg har jo ingen forstærker med i lommen. De er et par hundrede over mit budget hos Thomann, det kan jeg godt leve med.
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan den højst sandsynligt godt. Du skal bare være opmærksom på at en K271 ligger PÅ øret, og da du er lidt sart med det (er jeg også selv  ) kan en K272HD måske være en bedre løsning: AKG K272HD
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for den info! Det er godt nok vigtigt.
De ser godt nok fine ud de 272'ere. Og de kan sagtens spilles op af en mp3afspiller?
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det burde ikke være noget problem. Det er jo ikke kun den ohmske modstand, der betyder noget. Det er også følsomheden, og den ligger her på 104 dB. Den spiller dermed pænt højt pr. watt/volt som hovedtelefonen får tilført. Hvis du læser lidt ned i datalisten anbefaler AKG den jo også til mp3 afspillere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, tak.
Jeg er lidt nervøs, da de Goldring DR100 jeg har, er på 32ohm og 105dB. De spiller ikke fantastisk højt. Slet ikke når der er larm omkring mig. Men okay, med et par lukkede hjælper det jo en del.
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep..det ser faktisk ud til at jeg har taget fejl af K171 og K271  . K271 passer jo fint uden om ørerne. Ang. lydstyrken som du er lidt nervøs over, så bruger jeg selv et par iGrado på 32 ohm/100 dB når jeg er på farten (cykel), og med min iRiver mp3 afspiller på lydstyrke 15-20 (går til 40), er det rigeligt højt. Så data siger desværre ikke alt. Man er nødt til at afprøve kombinationen afspiller/hovedtelefon for at vide med sikkerhed, om det er et godt match. EDIT: Måske er K272HD afløseren for K271? Se her
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Toronto
Måske jeg skulle skifte brugernavn til Kloge Åge Men 272HD er til hjemmebrug og 271 mk2 er til studiebrug....efter AKG's mening.
271 mk2: http://www.akg.com/site/products/powerslave,id,1064,pid,1064 ,nodeid,2,_language,EN.html
272HD:
http://www.akg.com/personal/K_272_HD,pcatid,8,pid,79,_psmand ,1.html
MVH
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sennheiser hd595 er altså også en ganske god kandidat
|
| Til top |
|
| |
Totoronto Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre er den jo så åben  .
|
| Til top |
|
| |
Bettebas Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey techtrino
Kloge Åge er her igen
De er ikke lukkede...(så vidt jeg husker altså)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe havde jeg overset de skulle være  Men det gør det jo lidt værre, for de fleste lukkede i den gode ende er jo lavet til studio brug, hvilket betyder at de er svære og trække og har lange ledninger m.m.m. Til 1000 kr, vil jeg næsten sige at du bør kigge efter noget af det dejlige audio technica i træ Men da det alt andet lige er svært at købe i EU, kan det jo kun komme på tale hvis du har det ok med at handle i eks. USA. Hvis du kan komme med til meetet kan du jo prøve det par Darkless tager med, er ik helt sikker på navnet, men mener det er ew-9. Ellers bør du prøve et par akg k518, de koster jo så kun 500 kr, men til transportabelt brug og med en Zen som kilde så vil jeg stadig mene at det er her du for mest for pengene. For personligt vil jeg nok mene at der er andre ting du bør opgradere før du gir 1000 spir for et par høretelefoner til toget
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt på a700 og 900, da jeg så dig anbefale den i andre tråde. Jeg har det fint med ebay, jeg har købt alt fra værktøj til barberblade gennem ebay. De er temmeligt store, ikke? De må meget gerne kunne være i min rygsæk mens jeg er på arbejde  Stort plus at de er i træ dog  k518 er måske en god mulighed i stedet, er de lukkede? Dem synes jeg nemlig ser lidt små ud. og det er jo meget fint at de giver rigelig luft i budgettet, så kunne jeg måske købe et par Grado sr80 til hjemmebrug.
|
| Til top |
|
| |