Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 12:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Sennheiser PXC-450 + tranportabel amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 18 September 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer at købe Sennheiser PXC 450 som er en noise cancelling hovedtelefon. Den skal sluttes til min ipod. Nu har jeg lusket lidt rundt på nettet og finder ud af at nogen mener det er nødvendigt at tilslutte en lille transportabel forstærker for at få det optimale ud af sine hovedtelefoner...og så kommer mit spørgsmål så; kan det virkelig passe, kan man ikke få en god lyd uden?

Det skal siges at jeg ikke er lyd/teknik-freak, men vil selvfølgelig gerne have en okay lyd.

Her er lidt teknisk data på hovedtelefonerne:

Technical Data
Headphone design -Headband set
Ear coupling -Circumaural
Transducer principle -Dynamic
Weight w/o cable -240g
Frequency response (headphones) -8 - 28.000 Hz
Attenuation (passive) -up to 23dB(NG 2.0)
NoiseGard™ noise compensation -bis zu 23dB (NG 2.0)
Impedance -150/750 ohms
THD, total harmonic distortion -< 0,1%
Sound pressure level (SPL) -108 dB SPL
Power supply -one AAA battery
Operating time -Up to 16h
Cable length -1,4 m single-sided, replaceable
Connector -3,5mm right-angled

...og et link til en transportabel forstærker:

http://www.electric-avenues.com/amplifiers.html
Til top Vis Goro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Goro

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 September 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

tror at det når det er med sådan en gang aktiv støjdæmpning relativt begrænset hvor god lyd du vil få til pengene. Hvorfor ikke nærmere nogle rigige lukkede hovedtelefoner i stedet ? (har ikke prøvet disse sennheiser må jeg dog erkende)

i det hele taget vil jeg tro at det burde være overflødigt med forstærker, da signalet alligevel ændres væsentligt i og med at der skal tilføjes modfase til støjen eller hvordan det nu er det virker, ergo vil det formentligt ikke blive bedre end det er efter det led selvom du sender et super forstærket signal ind (dette er blot en formodning og skal nok tages med et gran salt.. jeg snakker blot ud fra min personlige overbevisning :D)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Sendt: 18 September 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har lillebroderen PXC250 og selvom der er god lyd er der måske ikke for 1K+ kroners lyd. Det er svært at få de små puder på 250eren til at slutte tæt, og så slipper du støj ind. Måske 450eren er bedre på det punkt.

Jeg bruger typisk nu et sæt Sennheiser CX95 under flyveture og på kontoret, rigtig god lyd til pengene og der slipper ikke meget igennem, samtidig er de lette at drive så jeg behøver ikke forstærker til disse.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 September 2008 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Har også 250eren og den spiller da OK, men den er jo så også baseret på px200 hvor den nye model er på HD555 base, så lyden burde umiddelbart være bedre, de er også  lukkede så de isolere både aktivt og passivt, jeg har selv været meget fristet af den model..
Egenstøjen i den (susen) skulle også være mindrer end i 250.

Angående om du vil vinde noget ved at få en transportabel forstærker, det afhænger jo til dels af forstærkeren og om din kilde har lineout osv. men som udgangspunkt vil jeg sige at du ikke vil vinde det helt store, hvis du mangler volume så er det en god ide..

Jeg fusker selv med at lave mig et par ørebøffer lige for tiden, de skal bygges ind i et høreværn, så de bliver rigtigt gode til at dæmpe støj...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar.

Jeg ved at man sikkert kan få meget mere for pengene hvis man fravælger noise cancelling og i stedet køber en almindelig hovedtelefon. Men jeg er meget på farten, tog - busser, så derfor. Denne model er dyr, næsten 3000kr. i Danmark, men har fundet dem på nettet til 1700kr. og det kan jeg lige gå med til.

Der er ingen tvivl om at de har fået gode anmeldelser. Mange mener at de er bedre en Bose´s quiteComfort modeller. Her er et par anmeldelser:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2151610,00.asp

http://reviews.cnet.co.uk/accessories/0,39100115,49291173,00 .htm

Men med hensyn til en transportabel forstærker, så er det mest på grund af et par brugere anmeldelser, jeg har læst på nettet, at jeg har fået de tanker. Men det er forhåbentlig overflødigt. Her er et eksempel fra en bruger:

If using these or any high quality full sized headphones with an IPOD, MP3, or portable player, I recommend using a portable headphone AMP. Many high quality full sized headphones have imepdances that exceed 100 ohms and will hard to drive to pleasing volume levels with the puny output of your portable. The 450s are no execption with a passive 150 ohm and active 750 ohm rating. The headphone amp improves sound quality and increases sound output. For my tests, I used the inexpensive Pocket Amp Version 2. It's a great little sounding AMP that I use with all my portables and even with lower impedance headphones as I like the Amp's sound quality so much. The amp runs for many hours on AA rechargeable batteries. For more info on the amp please visit the manufactuer's website http://www.electric-avenues.com/.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 September 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Hej og velkommen til Goro. Lige som en første kommentar, så ikke giv de sider som eks. pcmag, Cnet osv alt for meget Credit, de ved knap så meget om lyd

1700kr er stadig meget for noget som kun gir lyd for lad os sige 500kr, men ja det er en god pris.
Mht Bose, så tror jeg ikke du finder nogen der kan lide dem... Ja det er en meget subjektiv udtalelse, men jeg mener det er sådan landet ligger

Har du ikke overvejet nogen in-ears? Har selv været lidt imod dem, fordi jeg ikke kunne lide dem i mine ører, men efter at være gået over til skum-propper synes jeg de er super i ørene.
Og hvis du vil give helt op til 1700kr, så kan du få noget super kvali!!!
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Hej og velkommen til Goro. Lige som en første kommentar, så ikke giv de sider som eks. pcmag, Cnet osv alt for meget Credit, de ved knap så meget om lyd

1700kr er stadig meget for noget som kun gir lyd for lad os sige 500kr, men ja det er en god pris.
Mht Bose, så tror jeg ikke du finder nogen der kan lide dem... Ja det er en meget subjektiv udtalelse, men jeg mener det er sådan landet ligger

Har du ikke overvejet nogen in-ears? Har selv været lidt imod dem, fordi jeg ikke kunne lide dem i mine ører, men efter at være gået over til skum-propper synes jeg de er super i ørene.
Og hvis du vil give helt op til 1700kr, så kan du få noget super kvali!!!

in-ears...har ikke rigtig overvejet det, men kom med et par bud omkring de 1500kr. max. 1700kr, så tjekker jeg dem ud.

Der er nok flere grunde til at jeg ikke rigtig har set det som en mulighed. 1: Forestiller mig at lyden fra noget som er så småt, må være dårligere. Vi taler jo stadig om en højtaler, som skal skubbe luft for at give lyd, og rent fysisk har jeg svært ved at se at noget så småt skulle kunne hamle op med fullsize hovedtelefoner. Og så er det ligemeget om de er meget hi-tech, de er stadig underlagt fysikkens love plus, at der jo heller ikke er plads til så meget teknik, eftersom de er så små. 2: Har aldrig rigtig brudt mig om den pressende fornemmelse, som man få i øret. 3:Jeg har svag tinitus, og har nok haft den opfattelse at lyden lige ind i øret ikke gjorde det bedre. Mener også at have læst et par steder af ørelæger har advaret imod det. 4: Tror ikke jeg har læst om in-ears som har noise cancelling. Noget som er ret vigtigt, for vil gerne kunne høre min musik lavt, også selvom der er støj omkring mig. Men noise cancelling behøver man måske heller ikke, efter som de lukker helt af?

Men hvis du kan overbevise mig om det modsatte, skal du være velkommen

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

IEM´s vil jeg mene kan producere bedre lyd end full-size (tror også det er bevist), bla fordi at den mængde luft de skal flytte er begrænset og relativ ens. Mht til tinitus så er det ligegyldigt hvor lyden kommer fra, bare husk ikke at spille for højt, hvilket man bla opnår ved en god isolering, så man ikke skal overdøve alt muligt andet.

Før vi kan råde dig til noget mere konkret skal vi vide mere om hvad du hører af musik, hvad du lægger vægt på m.m. Ting som kilde er også vigtig.
Grunden til det er at de forskellige mærke lægger vægt på forskellige ting, eks Etymotic som jeg elsker, har en meget analystisk lyd hvor man kan høre alle detaljer, hvor andre mærker som Shure har en mere blød lyd med mere fokus (mener jeg) på mellemtone og bas.

mht teknologi så bruger eks. Shure op til 3 små "højtalere" alias drivere i deres high-end modeller, således at de bedre kan "fylde" hele spektret.

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer kun til at bruge dem til en mp3 afspiller. Regner med at købe en ipod nano. Jeg går ud fra at det er det "kilde" betyder? Så det skal selvfølgelig ikke være et par hovedtelefoner som slagter et mindre godt signal, som mp3 jo er.

Som før nævnt er det virkelig vigtigt at de kan isolere for baggrundsstøj.

Jeg lytter en del til Massive Attack ,Radiohead, Prince, Phil Collins, Nirvana, ...en del klassisk musik (symfonier). Jeg lytter næsten aldrig til techno, altså musik med en konstant tung bas.

Med hensyn til om jeg foretrækker analytisk eller blød lyd...så ved jeg ikke nok om det for at kunne give et svar. Jeg kan kun sige at jeg bryder mig om at lyder bliver for skarp. Den skal være klar og blød, uden at blive mudret.

Jeg er i øvrigt villig til at gå op på omkring de 3000kr i dansk pris. Har set på dem her: Ultimate Ears Triple.fi 10 Pro, og dem kan man få til rimelige penge på nettet (1700kr.)

...og mange tak fordi I gider at hjælpe mig. Det er mange penge at gå ud og bruge, og det er sgu rart at få lidt gode råd med på vejen

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

UE10 er super, men tror du måske skal overveje at bruge dine penge lidt mere... kan man sige logisk (ik noget ondt ment). Altså det jeg mener er at du skal se om du kan opnå en god synergi mellem dine ting og samtidigt undgå flaskehalse.
Hvis du overvejer at bruge et par UE10 direkte fra en nano i mp3 kvalitet, så er UE10 langt overkill

Det første er din kilde, en nano er knap så en god kilde, af flere årsager, den understøtter ikke eks. Flac, du skal bruge Itunes, dvs. ikke bare drag-drop, dens DAC er ret dårlig og dens forstærker del er ikke top-notch heller, dog har den line-out, hvilket er dens eneste plus (efter min mening).
Du burde kigge efter eks. en Iaudio 7 eller en meizu m6 istedet (du kan finde flere tråde med dem herinde)

Det næste er amp, du burde få dig en lille amp, dette kan være en dyr eller en billig. I den dyre ende taler vi 2-3000kr, og de er lækre i super alu kabinetter. I den billige ende 50-500kr (jeg laver snart en tråd herinde med en lille billig amp). Jeg vil anbefale en lille billig, eks. Cmoy el. lign måske endda en Meier Head-six (er også beskrevet herinde).

Også kommer vi til dine bøffer
Mht IEM´s er jeg ikke den store ekspert, men hvis du kigger lidt herinde kan du finde nogen gode tråde som beskriver bla Shure og Jays.

Så som du kan se, du skal ikke bare købe en stor bil hvis du kun har en 0,9L motor

Goro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

hehe...okay, tak for hjælpen Ser mig lidt omkring herinde...og prøver måske at tale med headaudio.dk, de lader til at have et ret bredt udvalg.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 20 September 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Problemet med Bose er ikke at de som sådan er dårlige, de burde bare maks koste 1/3 af hvad de tager for dem for så ville pris og kvalitet hænge bedre sammen. QC2 er samtidig fantastisk komfortable og isolerer rigtig godt (jeg har dem ikke selv men har prøvet dem et par gange hos en kollega). QC3 synes jeg blev for lille, i hvert til min størrelse ører. Personligt er jeg dog totalt til iem'er frem for aktive dimmere.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Sendt: 21 September 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

problemet ved f.eks de pxc450 er at de jo som før nævnt blot er et par HD555 med lidt ekstra elektronik.. dvs lyd i 500-kroners-klassen med lidt gejl..

men igen.. selv hvis ikke du vil have IEMs.. hvorfor så ikke bare et sæt lukkede med god isolation ?

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

ThreadStarter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2008
Sendt: 30 September 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Goro, prøv at gå i en hifiklub, du kan få lov at prøve nogle rimelig gode in-ears hos dem. Ihvertfald den der ligger på
krydset af Falkoner Alle og Peterbangs Vej.
Tag din Ipod med og så prøv evt at spørg om du lige må få lov at teste hvor god lydisoleringen er ved at gå udenfor eller stå
ved siden af nogle højtalere inde i butikken.

Hifibutikken har vist primært Denon, så kan du jo skrive hvad du mener om lydbilledet her så kan folk der har prøvet de
samme modeller sige hvilke andre mærker er mere eller mindre bass'ede eller analytiske eller whatever.

Lyder måske som meget arbejde, men jeg mener når man skal købe IEM's skal man sgu være sikker på at man synes de er
behagelige, de isolerer og at man bryder sig om lyden.
Til top Vis ThreadStarter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ThreadStarter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes