Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Audio Technica W1000 amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 30 September 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej igen headfi gutter,

som beskrevet i en anden tråd (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67179& PN=1) har jeg netop anskaffet mig et par ath-w1000 hovedtelefoner, som erstatning for mine sennheiser hd-497. Jeg er selvfølgeligt super glad for dem, især til stille/jazz musik (det var nærmest grænseoverskridende første gang jeg hørte Norah Jones hviske mig i ørene), men jeg kunne godt ønske mig en lille smule mere i bunden til det mere rockede (tænk rammstein/metallica).

Jeg kører dem direkte ud af en ipod/rockbox med flac, igennem en skod-omformer fra lille til stor jack, til hovedtelefonerne. Det er klart at der er flere steder man kan forbedre dette setup, 2 oplagte steder er en headamp eller helt at erstatte ipodden som kilde, med en dac, og så spille musik fra computeren (det skal bruges i et rimeligt stationært arbejdsplads-setup, foran en pc). Jeg hælder umiddelbart mest til "headamp-vejen", da det tillader mig at bruge det jeg har, men hvis den ikke duer som kilde er der jo ingen grund til at bygge videre på den.

Det virker self lidt underligt at investere i en amp, da w1000 er supernemme at drive, men som jeg har forstået det ville en amp kunne give mig lidt mere dybde i bassen alligevel, eller hvordan? Jeg er superhooked på rørforstærkere, men jeg er primært interesseret i effekten på lyden.

Så min simple bøn er om der er nogen der er i stand til at anbefale mig en forstærker, eller måske en anden vej?

Til top Vis spaleur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spaleur

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 30 September 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke specifikt anbefale en bestemt amp til W1000 men en stor forbedring til din iPod kunne være Wadia's iPod dock/dac som kan agere dac til de filer der er gemt på iPod'en og så fodre den amp du måtte vælge. Fidusen med dette er at du får et super anlæg derhjemme og stadig kan bruge iPod on-the-road direkte fra hovedtelefon udgangen.

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Jeg kan ikke specifikt anbefale en bestemt amp til W1000 men en stor forbedring til din iPod kunne være Wadia's iPod dock/dac som kan agere dac til de filer der er gemt på iPod'en og så fodre den amp du måtte vælge. Fidusen med dette er at du får et super anlæg derhjemme og stadig kan bruge iPod on-the-road direkte fra hovedtelefon udgangen.

Hmm... Det er vist ikke helt korrekt at Wadias Dock også agerer DAC - hvis det er 170i Transport du tænker på? Så vidt som jeg har forstået kan man få det digitale signal direkte fra iPoden uden om iPodens egen indbyggede DAC via S/PDIF. Eller man kan få det analoge signal direkte fra iPodens egen DAC via RCA. Så man skal have en DAC ved siden af hvis man skal have det optimale ud af den.

Men det er bestemt et lækkert produkt. Glæder mig til at få mulighed for at se/lytte på den hos en forhandler på et tidspunkt.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Det har du da fuldstændig ret i, det er et digitalt signal uden om iPod'ens dac man får ud eller et almindeligt analogt signal som med alle andre iPod docke. Så ja der skal også en ekstern dac til og så begynder prisen jo at blive lidt dyr men smart er det da. Specielt hvis man køber en amp med indbygget dac (hvilket nok egentlig var det jeg tænkte på da jeg skrev det oprindelige indlæg ).

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Off-topic: Denne Wadia er vist et af de første produkter, der går udenom iPodens egen DAC. Mon ikke der kommer andre (eller måske er der allerede?) produkter som gør dette?

Tilbage til emnet:
1) Skal det være en tansportabel forstærker?
2) Hvor meget må den koste?
3) Du skriver at du godt kan lide mere bas - skal den spille rent eller skal den farve lyden mørkere?

ET oplagt vælg ville måske være en Corda 2Move? Den er både transportabel forstærker, er fremragende i bas området og har indbygget USB DAC så du også kan bruge den til din computer.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Heed CanAmp...?
Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Oktober 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

burning777 skrev:

Off-topic: Denne Wadia er vist et af de første produkter, der går udenom iPodens egen DAC. Mon ikke der kommer andre (eller måske er der allerede?) produkter som gør dette?

Krell har en dock og matchende forstærker (The Kid og Papa Dock) til mange $ og så findes der et produkt kaldet MSB iLink også til mange $ og som kræver at der foretages et indgreb i iPod'en.

spaleur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Tak for de venlige forslag :-)

hehe, det jeg mener med "mere bas" er nok at de høje toner er perfekte, imens det virker som om at der bliver trukket mere og mere fra (i styrke/magt i musikbilledet/whatever) jo dybere tonerne bliver (jeg ser lidt en equalizer for mig, hvor der simpelthen er skruet ned for de dybere toner). dvs det er ikke hele lyden der skal farves mørkere, men blot bunden der skal styrkes. (argh, det er svært at beskrive, men håber at det gav mening :-))

Den effekt jeg beskriver, kan den opnås med amp, med dac + amp, eller er det en del af telefonernes "signatur"/særpræg?

"transportabilitet" er ikke noget stort issue for mig, da setuppet skal bruges på kontoret. prismæssigt vil jeg gerne holde mig under, eller lige i nærheden af de 3000.

Jeg kan rigtigt godt lide ideen med wadia'en, men jeg tror at hvis jeg skulle investere i en dac, ville jeg nok satse på noget der virkede med computeren (og så benytte ipodden som eksternt drev). Men corda 2move og canamp er noteret.
Til top Vis spaleur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spaleur

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Sendt: 02 Oktober 2008 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

Afhængigt af ipod type er den en ok kilde med et dockkabel og så videre derfra, de dock som kan bruges til base med fjernbetjening (ikke wadias tror jeg) er noget crap og støjer meget..vælger du den løsning ville en af meiers forstærkere ikke være dårlig.

hvis du vil bruge din pc og ipod i en stationær er en Zero også rimelig fornuftig og til prisen rigtig god, den har digitalt ind og analog ind/ud

Det bedste jeg har er en Xcan V8, den er ret feeeed, man får hvad man betaler for og det betaler man så.... dens dac er ikke noget at skrive hjem om, desværre

Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne støtte canamp forslaget! jeg leder selv efter en ny amp til mine w1000 og den bedste jeg har hørt indtil nu var beams canamp på mødet! Samtidig med at den støtter audio technicaernes svage bas gjorde den diskanten rundere og behageligere og gav et meget bredere stereo perspektiv end de normalt kan præstere!

Så er der en del snak på head-fi om trafomatic head one som en god match til w1000, men det er en rør forstærker til over 7000kr og så begynder din ipod måske at være lidt fjollet som kilde!

Da jeg selv er fattig studerende bliver heed canamp mit eget valg!

Til top Vis Kasper Kj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Kj

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Ov forresten! Personlig tror jeg at x-can v8 vil være et dårligt valg klangmæssigt til w1000 selv om impedansen vil passe den bedre end canamp!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

v8 er en fantastisk forstærker til lette bøffer, den kan også trække de tungere, men styrken ligger helt klart ved
lavimpendante bøffer...
Jeg mener at w1000 er omkring 36 ohm..

I øvrigt har V8 en rigtig fin, kraftig og kontrolleret bas..

Som jeg også skrev lidt om tidligere vil et dockkabel og en bare anstændig transportabel f.eks meiers headsix, giver dig et
stort løft i lyden, det kan gøres for omkring en tusse...Hvis du så vil have endnu mere lyd af den gode slags kan du jo rulle
det tungere skyts frem..

Zeroen er også god hvis du vil have en stationær forstærker og så har den en DAC oveni hatten..

Selv var jeg en overgang meget tæt på at købe heeden, men af en eller anden grund blev det aldrig rigtigt til noget, der er
en sindsyg lang tråd om den på headfi....
Det var ligesom om at når den ikke var ny mere, gik det helt i stå og der er meget få der nævner den i dag..Jeg tror det er
en rigtig udemærket forstærker, men den egner nok bedst til de store drenge HD650, beyers 600 ohms modeller og sådan
nogle..

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Heed CanAmp'en er fantastisk god til W1000....

Har selv Heed'en og på Headfi-meetet prøvede jeg en W1000, og det rigtig godt....

Så kan fuldt ud anbefale Heed CanAmp......

Til top Vis beam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beam Besøg beam's Websted

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Der skulle selvfølgelig stå:

Og det lød rigtig godt.....

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

ja ja det er rigtigt godt med dig

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Jep, det går lidt hurtigt nogle gange......for hurtigt........

Kasper Kj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Hvad jeg mente med heeden kontra x-can var at selv om x-can på papiret skulle være bedre til w1000's 42ohm, så tror jeg at heedens silkebløde diskant og rummelige stereoperspektiv er den medicin w1000 trænger til! (i hvert fald lød det rigtig godt på mødet). X-can kan i mine øre have tendens til en lidt skarp diskant (rørene til trods) og da w1000 har den samme tendens tror jeg det kan blive for meget af det gode......

Men hvis nogen har mulighed for at prøve det af i praksis så raporter gerne tilbage - jeg er også interesseret!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Kasper Kj skrev:

Hvad jeg mente med heeden kontra x-can var at selv om x-can på papiret skulle være bedre til
w1000's 42ohm, så tror jeg at heedens silkebløde diskant og rummelige stereoperspektiv er den medicin w1000 trænger til!
(i hvert fald lød det rigtig godt på mødet). X-can kan i mine øre have tendens til en lidt skarp diskant (rørene til trods) og da
w1000 har den samme tendens tror jeg det kan blive for meget af det gode......

Men hvis nogen har mulighed for at prøve det af i praksis så raporter gerne tilbage - jeg er også
interesseret!

Var der en V8 på træffet også ??
Jeg har så slet ikke hørt heeden, men er ikke i tvivl om at den er et godt stykke elektronik.

beam
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Nej, der var desværre ingen V8 på mødet...

Har hørt V8, og den er osse fandens god, men til W1000, vil jeg stadig mene at Heed'en er bedre...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes