| Forfatter |
|
Nissenis Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Razer Barracuda HP-1 Gaming Headphones http://www.razerzone.com/p-93-razer-barracuda-hp-1-51-channe l-gaming-headphones.aspx
Overvejer jeg meget stærkt at smide nogle penge i.... Mange skriver rundt omkring at de er for vilde til at spille med, men igen siger noget om musik Så er der nogle der har nogle erfaringer med dem, så ville det være fedt at høre hvad i syndes om musik kvali..... og spil kvali.... os 
På forhånd tak 
/ Jonas
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 01:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
generelt vil jeg påstå at hovedtelefoner med lys i næppe spiller specielt godt musik :P
har ikke hørt om dem eller noget som helst. Razer laver fine mus, men tvivler dog stærkt på at deres hovedtelefon der er noget udover det sædvanelige i forhold til hvad man ellers kan få når det kommer til musik..
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville ikke rører noget som helst fra Razer, om det så var med ildtang og handsker!  Det er opreklameret, og generalt bare skod. Og jeg overdriver absolut ikke. Hvis du vil have fed "surround sound" og god lyd generalt, ville jeg gå efter Creatives X-fi gamer kort, med X-ram, og nogle gode almindelige hovedtelefoner. X-fi kortenes CMSS-3D funktion slår alt hvad der ellers er på markedet af ligende ting. Den udregner og tweaker lyden i forhold til surround så du får det til at lyde som ægte surround sound, dog med "uendelige" højttalere stillet rundt om dig. Det kræver kun et par almindelige hovedtelefoner for at virke, fordi den tweaker lyden, så din hjerne tror den høre noget fx bag dig. Og det skal lige siges, at det har meget lidt at gøre med alt det 3D-lyd halløj, som sider onboard på mange bundkort med mere. Det kan overhovedet ikke måle sig med X-fi teknologien. Jeg har selv et X-fi elite pro lydkort til min stationær. Det er desværre ikke mange der kender den funktion på X-fi lydkortene, men jeg kan garantere dig for at det slår ALT inden for gaming i hvert fald. Til almindelig musiklytning, syntes jeg også at X-fi kortene gør det ok. Det fede er nemlig at man kan optage stereo lyden, fordi det lige præcis "kun" er et tweaked stereo signal. (no surround needed)  Hvis du har lyst, vil jeg gerne sende dig nogle video optagelser med lyden fra nogle spil, over msn. Du skal bare huske at bruge høretelefoner mens du ser videoerne for at få effekten. P.S. Man bliver aldrig for gammel til at spille "videospil"
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Nissenis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.....
Hvad hvis jeg ikke gider og købe nyt lydkort ( Har et Reletek HD ). Og bare skal ha' de ultimative høre bøffer? Maks 1000 kr, som kan game og spille musik.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
-------------------------------------------------------- slettet. -------------------------------------------------------- slettet.
Men jeg kan i hvert fald sige at Sennheiser HD 650 er værd at overveje, de er bare kanon.
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Nissenis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det ser fede ud Men tror gerne jeg vil ha' noget nyt. Hel øret skal være i bøfferne og de skal være rare at have på (bruger briller). Og der skal være super lyd til gaming og musik afspilning.
Maks 1000 bobs Nogle der kan hjælpe mig?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skal have noget godt til at game med, bør du købe et par Beyerdynamic dt770 Pro 80ohms eller et par Sennheiser 595 eller Audio Technica a700. Har haft dem alle 3 og de er alle gode på hver deres måde, men jeg ville vælge beyerne, primært fordi de er lidt mere "bassy" end de andre, hvilket jeg synes er godt til spil. Du kan få dem for 1000kr, se herinde, det er et godt sted, ellers kan du finde dem lidt billigere via ebay.com fra USA. http://www.thomann.de/dk/beyerdynamic_dt770_pro80_ohm.htmMen som en sidenote, så skal du også have dig et andet lydkort. Det hjælper jo ikke at have en kæmpe bil med kun en 0,9 L moter vel  Til spil bør du købe et x-fi, gerne et music, dvs det helt billige. Det koster ik mere en et par hundrede kroner og du for et super løft lyd mæssigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissenis skrev:
Ja, det ser fede ud Men tror gerne jeg vil ha' noget nyt. Hel øret skal være i bøfferne og de skal være rare at have på (bruger briller). Og der skal være super lyd til gaming og musik afspilning.
Maks 1000 bobs Nogle der kan hjælpe mig? |
|
|
Skidt med hvordan de ser ud ud, bare de har god lyd og komfort.  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hd650 er ikke at anbefale til gaming og specielt ikke uden forstærker  Dt770´erne i 80 ohms er lette og trække og derfor godt egnede til en svag kilde som et lydkort jo normalt er, og de er mget "komfy"
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der vil jeg give Techtrino ret. Beyerdynamic DT-770 er en super gamer hovedtelefon. Læste en gang i en anmeldelse af det er det tætteste man
kommer på at sidde på en Subwoofer mens man spiller. Samtidig er de meget opløselige i lyden og med fin soundstage. Så du kan for alvor høre
hvor lydene kommer fra i kampens hede. Og i en 80 ohms udgave får du ikke problemer med at trække den.
Og så kan de jo altså også bruges til hæderlig musik samtidig...
|
| Til top |
|
| |
nc8000 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1460
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja DT770 Pro 80 er rigtig gode til spil og rock til bassheads. Jeg købte et par brugte på head-fi til min søn og han elsker dem og jeg må indrømme at Metallica gennem dem er ret ok men ellers har de for meget bas til mig.
__________________ Jungson CDT2 > RudiStor RPX-100 > Ed8 APS V2 xlr
(iPod Classic 160GB | iPod Touch 64GB| HiFiMan HM602 | (D-NE920 > iBasso D10)) > RSA Protector > JH13 TWag OM
iPhone 4 > Etymotics MC3
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til gaming og 5.1 er emuleret 3d-lyd vel ikke ligefrem fordelagtigt hvis det er for at man vil have fordelen af at kunne høre om der kommer noget bagfra eller forfra og derved let kunne positionere ting, hvis tingene blot er der hvor ens emuleringssoftware syntes at lyden skulle sendes hen ! hvis det giver mening ? :D
Dog vil jeg stadig give min stemme her fra til DT770 som dog kun er stereo... men en super en af slagsen og med god solid bas !
|
| Til top |
|
| |
Nissenis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arghh jeg har dummet mig  Glemte vist at sige at Mic.... os er et "Must"  Sorry!
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det ikke et spørgsmål om bare at trække en lille mic op sammen med ledningen til bøfferne ? =done deal
fremfor at ofre lyden ved at købe noget "headset-bras"
|
| Til top |
|
| |
Nissenis Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, ved sq ikk helt
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu siger alle faktisk på head-fi.org og siger at man bare skal købe en clip-on mikrofon, havde jeg også anbefalet til mine venner, da de absolut også ville ha en mikrofon indbygget, men desværre har jeg endnu ikke støt på den slags mikrofoner som kan klikkes fast på ledningen :(
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hd650 er ikke at anbefale til gaming og specielt ikke uden forstærker
Dt770´erne i 80 ohms er lette og trække og derfor godt egnede til en svag kilde som et lydkort jo normalt er, og de er mget "komfy"
|
|
|
Ja ok, det kan der være noget om, men det går ellers fint herhjemme.  Men jeg syntes bestemt også at "dynamikken" på min HD650 får et løft med en hovedtelefon-forstærker. Til tider føler jeg, at min HD650 bliver sat på prøve, hvis lyden bliver for blandet af ting og sager, så lidt forvrængning har jeg hørt, men det er meget sjældent. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jacobtc skrev:
| Ja nu siger alle faktisk på head-fi.org og siger at man bare skal købe en clip-on mikrofon, havde jeg også anbefalet til mine venner, da de absolut også ville ha en mikrofon indbygget, men desværre har jeg endnu ikke støt på den slags mikrofoner som kan klikkes fast på ledningen :( |
|
|
her er et udvalg
http://www.elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath=4264_4266
|
| Til top |
|
| |
Nissenis Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en længere snak med Dan R. Hansen (Mange tak for hjælpen) Og ved at gemmenlæse den her anmeldelse http://tweakup.dk/article/1144/dk/ har jeg besluttet at snuppe dem .
Så mange tusinde tak for hjælpen folkens!
/ Jonas
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nissenis skrev:
Efter en længere snak med Dan R. Hansen (Mange tak for hjælpen) Og ved at gemmenlæse den her anmeldelse http://tweakup.dk/article/1144/dk/ har jeg besluttet at snuppe dem .
Så mange tusinde tak for hjælpen folkens!
/ Jonas |
|
|
Ja. Hans ønsker matchende mest de hovedtelefoner, blandt andet surround sound og BAS! Selv tak. __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |