Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 23:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Mini review FIIO E3 amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Hejsa og velkommen til mit lille review

Nu har jeg lyttet til min lille FIIO i over en uge nu, og tænkte at jeg nu hellere måtte skrive lidt om hvad jeg synes.

Som nogen af jer nok kan huske gav jeg en indledning til den i denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68149&P N=1

Men her kan i se lidt faktiske billeder og høre mine indtryk.

Billeder
Her kan i se indpakningen og den lille FIIO

Som sagt så er det her en super lille forstærker, ikke meget større end et AAA batteri.

Her kan i se den liggende ved siden af min Meizu ovenpå min Corda Move. Kablet et det kabel der følger med FIIO´en, dvs et tyndt lakrids kabel.

Jeg har brugt lidt forskelligt at lytte med, men primært mine Yuin Pk1 og mine Etymotic ER4s. Kilden har været min Meizu m6 og jeg har prøvet alt fra 128Kpbs til Flac.

Fysisk indtryk
Mit første indtryk af selve ampen var at den satme er lille og let... 11 gram uden batteri... det er ikke meget!
Men også at den er relativt godt bygget, ikke at den er at sammenlige med eks. min Move, men den virker bestemt ikke som om den er ved at falde fra hinanden, og batteri dækslet sidder godt fast osv. Desværre er den i "glossy" plast (formodentlig PVC) så jeg spår at man med tiden vil kunne se alle ridser m.m.

Måden man bruger den på er ganske enkel, batteri i og så slut til afspilleren. Den tænder når man sætter et jack-stik i udgangen og volumen er fast. Dvs. måden man styrer volumen på er via ens afspiller, hvilket jeg synes er ret rart.
Den er nomeret til ca 20 timer, hvilket jeg vil sige passer meget fint.

Den giver en væsentligt forstærkning, jeg vil sige 6-7 hakker på min Meizu, men dette er jo naturligvis relativt svært at overføre til andre afspiller, faktum er dog at den gir et godt spark

Lyden
Umiddelbart så vil jeg mene at... Det er sgu ik så ringe endda.

Jeg har som sagt brugt primært PK1 og ety4s, men jeg har også leget lidt med mine dt880 250ohm. Alle disse er kendt for at være relativt neutrale i lyden.

Jeg vil prøve løbene at opdatere dette afsnit, i takt med at jeg lærer den bedre at kende.

Umiddelbart virker FIIO´en relativ varm, men bestemt ikke så meget at det er irriterende. Generelt vil jeg sige at den gir en god afslappet lyd og den strammer bassen en smule op samtidigt med at den forstærkes. På nogen punkter vil jeg sige at den minder lidt i lyden om min gamle Porta Corda Mrk II, dog uden helt at være så detaileret.

Så alt i alt en god amp, der dog er lidt "bloatet" og som har sine svagheder... Men til prisen er den super god! Og pga størrelsen vil jeg mene den er anvendeligt til mange ting hvor alm transportable forstærkere ikke er så praktiske. Eks løbe ture m.m.
Desuden pga prisen så behøver man ikke passe helt så meget på med regn osv

Et af kritik punkterne den har fået, er at den tilføjer støj i form af susen og knitren.

Min hørelse for jeg testet jævnligt (er test-lytter) og den ligger bedste kategori (jeg er 24år).
Og jeg kan høre en svag susen, men bestemt ikke noget jeg vil beklage mig over. Og jeg tror faktisk at de primært stammer fra min Meizu. Men det kan skyldes at jeg har været heldig med min FIIO, det kan også skyldes at det batteri jeg bruger er helt frisk. Generelt er batterier tit årsagen til susen.

Konklusion
Alt i alt er dette en super amp til prisen, og specielt hvis man bare vil have lidt ekstra kraft. Den har sine begrænsninger og kan ikke erstatte en rigtig amp, men den er super praktisk og jeg vil sige den er en super "starter" head- amp. Dens farvning af lyden er naturligvis smag og behag, men jeg mener ikke at det betyder så meget, i denne kontekst, da jeg ser FIIO´en som en lille "lege" amp, jeg kan smide i tasken når Moven er løbet tør, eller bare er for stor og tung.

Så hvis du står og har et par relativt krævene høretelefoner, eller kunne du godt tænke dig lidt mere power, så bør du stærkt overveje en FIIO. Alt i alt er den til prisen et sikkert og super godt køb.

Prisen er ca 8usd inkl fragt og til de penge bør man bare købe en... Nu

Den kan findes via ebay, men jeg anbefaler http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14303
Det er et super sted, hvor jeg tit har handlet og de leverer altid som lovet, og bemærk at priserne er inkl levering til DK. Så hvis man køber meget derinde så splitter man det bare op i små bunker under 150kr også blir er man under toldgrænsen. De sender som regel i små folderede konvoluter, som leveres af posten.

Tak fordi du gad læse hvad jeg har skrevet
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Ahhh - det var da dejligt med så grundig en beskrivelse og fine billeder - Tak for det Techtrino 

..som du skrev i en anden tråd, du tog en for holdet
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Serritzlev
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

slettet.

Til top Vis Serritzlev's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Serritzlev

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke helt så begejstret for min, men det er nu mest designet der går mig på. At der ikke er en afbryder knap er det stort minus! Som techtrino skriver, aktiveres forstærkeren ved at at hovedtelefonstikket sættes i forstærkeren. Det betyder så også at man skal have stikket ud igen for at slukke forstærkeren og det for man (jeg) bare ikke gjort - jeg har allerede drænet et par batterier på den konto. 
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med at der snart kommer en E5 version? :D
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet til FIIO og spurt om de ikke laver en ny version snart Gerne med on/off knap Har selv prøvet at dræne et batteri, men siger man ikke, fool me once shame on you, fool me twice shame on me

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet den med et genopladeligt batteri, der jo typisk har 1,2V i stedet for 1,5V ?
Hvor meget støj der er ved lavere spænding, har jo også betydning for hvordan den lyder, når et almindeligt batteri er ved at være fladt.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke nogen genopladelige AAA batterier at prøve med, men vil da se om jeg kan finde et og få prøvet

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jeg har desværre ikke nogen genopladelige AAA batterier at prøve med, men vil da se om jeg kan finde et og få prøvet

Den kører jo 'fuld skrue' hele tiden, så det med støjen, er ikke en uvæsentlig ting.
Den har også med hovedtelefonernes impedans og følsomhed at gøre, hvor man måske børe teste med forskellige hovedtelefoner, for at få lidt spredning på.

Det bør jo virke med de hovedtelefoner man forventer at en bruger vil købe til den, og ikke et sæt dyre studiehovedtelefoner.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Update

Den nye FIIO E5 kommer til november!!!

Her er lidt info jeg fik per mail:

Thanks for your email and we are very happy that you enjoy our products! and we had noticed that some of our user complaining about the lack of E3, so we will have a new portable headphone amp E5, and it will have a power switch and a volume control, also it come with a build in rechargerable battery! and the sound quality will be increase too!
The new e5 will be availalble next month! and so far the plan is under control ,so I think this news will help you! and I will release more detail informations about E5 this week!
Also we are thinking about a desktop headphone amp with USB DAC, and the size will be small than any other DAC , also the price will be the better! but I want to know what is your opinion about it, should it be a portable device or a desktop device?

Thanks and best regards!

James

Det lyder satme godt hehe

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Update

Den nye FIIO E5 kommer til november!!!

Her er lidt info jeg fik per mail:

Thanks for your email and we are very happy that you enjoy our products! and we had noticed that some of our user complaining about the lack of E3, so we will have a new portable headphone amp E5, and it will have a power switch and a volume control, also it come with a build in rechargerable battery! and the sound quality will be increase too!
The new e5 will be availalble next month! and so far the plan is under control ,so I think this news will help you! and I will release more detail informations about E5 this week!
Also we are thinking about a desktop headphone amp with USB DAC, and the size will be small than any other DAC , also the price will be the better! but I want to know what is your opinion about it, should it be a portable device or a desktop device?

Thanks and best regards!

James

Det lyder satme godt hehe

Manden spørger jo dig om noget, så du må jo hellere svare

Jeg synes det er fedt, at producenten spørger og lytter til konsumenternes meninger. Det savner jeg tit i denne branche.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Jeg synes det er fedt, at producenten spørger og lytter til konsumenternes meninger. Det savner jeg tit i denne branche.

Tjo... lige netop med i Head-fi verdenen synes jeg producenterne/forhandlerne er super gode til at tale med og lytte til brugerne. Men det er måske
også lidt lettere eftersom det stadig er en niche. Se blot her f.eks. Under sponsor-forums er der rig
mulighed for at ytre din mening
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

SUPER lille review techtrino. Jeg kan blot tilføje at mine indtryk er meget lige ens med din.
Må jeg supplere med et par billeder af bl.a. lidt sammenligning med hvid farve som nu måske også kan have lidt interesse:

Tja som udgangspunkt har jeg kun brugt min FiiO med genopladeligt batterier .
Der er sus det kan høres svagt når der ikke er musik på eller hvis der er et stille øjeblik i musikken. Dog synes jeg ikke der er noget at hører når der er gang i den. 
Umiddelbart har jeg ikke oplevet nogen ændringer i form af det sus der er og lydstyrken når batteriet begynder og blive fladt. FiiO lader sig til at holde en jævn ydelse til det sidste.

techtrino skrev:
Den kan findes via ebay, men jeg anbefaler http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14303
Det er et super sted, hvor jeg tit har handlet og de leverer altid som lovet, og bemærk at priserne er inkl levering til DK. Så hvis man køber meget derinde så splitter man det bare op i små bunker under 150kr også blir er man under toldgrænsen. De sender som regel i små folderede konvoluter, som leveres af posten.

Jeg havde godt netop tippet i tankerne. Nu har jeg bemærket at de skriver HKD45 uden på pakkerne. (omkring 33 kr. (FiiO 48 kr.)) hmm.... gad vide om de gør det samme ved større bestillinger.
Edit:
Jeg har læst nogle tråde på dealextrem og det lader til de gør det, så er bare med at bestille

Kane skrev:
Jeg er ikke helt så begejstret for min, men det er nu mest designet der går mig på. At der ikke er en afbryder knap er det stort minus! Som techtrino skriver, aktiveres forstærkeren ved at at hovedtelefonstikket sættes i forstærkeren. Det betyder så også at man skal have stikket ud igen for at slukke forstærkeren og det for man (jeg) bare ikke gjort - jeg har allerede drænet et par batterier på den konto. 

Kender det ganske godt og gør det stadig (hvis ikke sidst i går) Det lyder smart i starten og det er det ikke i praksis.
Det er primært en af de grunde hvorfor vi venter på E5. En knap husker vi vel bedre.

PS.
Jeg glæder mig til at høre mere om den lyd du får ud af PK1 og ety4. Jeg har ety4s på min ønskeliste i øjeblikket og har måske også planer om at prøve et par Yuin earbuds. Kan ikke vente!

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 21 November 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Er der noget nyt om den nye model FIIO E5?
Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

el_serpiente skrev:
Er der noget nyt om den nye model FIIO E5?

Der er begyndt og komme lidt meninger om for dem der har været så heldig og få fat i en test model.
Den har bedre lyd men er ikke 100 % fri for det støj E3 havde, men der er overorden meget bedre en E3.
Mulighed for at justere lydstyrke, vælge imellem Bass Boost eller flad lyd og kan også oplades via USB mens du bruger den.
Prisen skulle være omkring 20-30 $, omkring 150 danske kroner.

Link:
http://www.head-fi.org/forums/f105/fiio-e5-amp-e3-upgraded-3 56177

EDIT: Hovsa, der kom lidt banebrydende nyt om release her i dag. Det siges den er nu sat for alvor i produktion og vil være ude på markedet i hvert fald Kina i starten af december og online (de mener nok DX) inden årets udgang.

hmm..Det lader også til at vi skal se flere modeller senere hen.  
E7 er planlagt og være en USB DAC som kommer til at kunne konkurrer med de typer forstærkere vi kender i dag derude. (ibasso, IQube etc.) Og så er der E9 som er til skrivebordet, nok noget i stil med Firestone vil jeg tro.

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Sendt: 27 November 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Så er en E5 bestilt, det bliver spændende at høre om den er noget værd

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Samme her, bestilte på https://mp4nation.net

25usd alt ialt, det er sgu en god pris

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Sendt: 28 November 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Samme her, bestilte på https://mp4nation.net

25usd alt ialt, det er sgu en god pris

Og den kan nu forudbestilles på Dealextreme til 21.50$ :D
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.18350
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

... ahhh dammit, den var der ikke da jeg bestilte

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Op med hurmøret.
Jeg så den godt også i går. Det må havde været der de lagde det ud.
Jeg har haft et dårligt formål til den anden butik, så jeg anbefaler at man forudbestilles hos Dealextreme og venter. Fik i øverigt mine E3 derfra.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes