Hejsa og velkommen til mit lille review
Nu har jeg lyttet til min lille FIIO i over en uge nu, og tænkte at jeg nu hellere måtte skrive lidt om hvad jeg synes.

Som nogen af jer nok kan huske gav jeg en indledning til den i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68149&P N=1Men her kan i se lidt faktiske billeder og høre mine indtryk.
BillederHer kan i se indpakningen og den lille FIIO

Som sagt så er det her en super lille forstærker, ikke meget større end et AAA batteri.

Her kan i se den liggende ved siden af min Meizu ovenpå min Corda Move. Kablet et det kabel der følger med FIIO´en, dvs et tyndt lakrids kabel.
Jeg har brugt lidt forskelligt at lytte med, men primært mine Yuin Pk1 og mine Etymotic ER4s. Kilden har været min Meizu m6 og jeg har prøvet alt fra 128Kpbs til Flac.
Fysisk indtrykMit første indtryk af selve ampen var at den satme er lille og let... 11 gram uden batteri... det er ikke meget!
Men også at den er relativt godt bygget, ikke at den er at sammenlige med eks. min Move, men den virker bestemt ikke som om den er ved at falde fra hinanden, og batteri dækslet sidder godt fast osv. Desværre er den i "glossy" plast (formodentlig PVC) så jeg spår at man med tiden vil kunne se alle ridser m.m.
Måden man bruger den på er ganske enkel, batteri i og så slut til afspilleren. Den tænder når man sætter et jack-stik i udgangen og volumen er fast. Dvs. måden man styrer volumen på er via ens afspiller, hvilket jeg synes er ret rart.
Den er nomeret til ca 20 timer, hvilket jeg vil sige passer meget fint.
Den giver en væsentligt forstærkning, jeg vil sige 6-7 hakker på min Meizu, men dette er jo naturligvis relativt svært at overføre til andre afspiller, faktum er dog at den gir et godt spark
LydenUmiddelbart så vil jeg mene at... Det er sgu ik så ringe endda.

Jeg har som sagt brugt primært PK1 og ety4s, men jeg har også leget lidt med mine dt880 250ohm. Alle disse er kendt for at være relativt neutrale i lyden.
Jeg vil prøve løbene at opdatere dette afsnit, i takt med at jeg lærer den bedre at kende.
Umiddelbart virker FIIO´en relativ varm, men bestemt ikke så meget at det er irriterende. Generelt vil jeg sige at den gir en god afslappet lyd og den strammer bassen en smule op samtidigt med at den forstærkes. På nogen punkter vil jeg sige at den minder lidt i lyden om min gamle Porta Corda Mrk II, dog uden helt at være så detaileret.
Så alt i alt en god amp, der dog er lidt "bloatet" og som har sine svagheder... Men til prisen er den super god! Og pga størrelsen vil jeg mene den er anvendeligt til mange ting hvor alm transportable forstærkere ikke er så praktiske. Eks løbe ture m.m.
Desuden pga prisen så behøver man ikke passe helt så meget på med regn osv

Et af kritik punkterne den har fået, er at den tilføjer støj i form af susen og knitren.
Min hørelse for jeg testet jævnligt (er test-lytter) og den ligger bedste kategori (jeg er 24år).
Og jeg kan høre en svag susen, men bestemt ikke noget jeg vil beklage mig over. Og jeg tror faktisk at de primært stammer fra min Meizu. Men det kan skyldes at jeg har været heldig med min FIIO, det kan også skyldes at det batteri jeg bruger er helt frisk. Generelt er batterier tit årsagen til susen.
KonklusionAlt i alt er dette en super amp til prisen, og specielt hvis man bare vil have lidt ekstra kraft. Den har sine begrænsninger og kan ikke erstatte en rigtig amp, men den er super praktisk og jeg vil sige den er en super "starter" head- amp. Dens farvning af lyden er naturligvis smag og behag, men jeg mener ikke at det betyder så meget, i denne kontekst, da jeg ser FIIO´en som en lille "lege" amp, jeg kan smide i tasken når Moven er løbet tør, eller bare er for stor og tung.
Så hvis du står og har et par relativt krævene høretelefoner, eller kunne du godt tænke dig lidt mere power, så bør du stærkt overveje en FIIO. Alt i alt er den til prisen et sikkert og super godt køb.
Prisen er ca 8usd inkl fragt og til de penge bør man bare købe en... Nu
Den kan findes via ebay, men jeg anbefaler
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.14303Det er et super sted, hvor jeg tit har handlet og de leverer altid som lovet, og bemærk at priserne er inkl levering til DK. Så hvis man køber meget derinde så splitter man det bare op i små bunker under 150kr også blir er man under toldgrænsen. De sender som regel i små folderede konvoluter, som leveres af posten.
Tak fordi du gad læse hvad jeg har skrevet