| Forfatter |
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg skal have mig et par lukkede hovedtelefoner. I øjeblikket har jeg et par Grado SR 250 som jeg er ganske tilfredse med.
Jeg har set på følgende: Bayerdynamic dt 770 Denon AH -D2000 Audio Technica ATH-A900
Umiddelbart er de eneste jeg har hørt Denon og jeg hælder derfor til dem (jeg var dog ikke vanvittig imponeret da jeg også hørte D5000 på samme tid og de var en del bedre, men pengene er ikke til det lige nu). Prislejet er skal være sammenlignelig med ovennævnte hovedtelefoner.
Jeg hører: black/heavy/death metal, Klassisk (mest orkester musik), Opera, rock, techno, folk, neo folk, og lidt 80'er pop. Det bliver dog primært heavy og klassisk der kommer på.
Mine Gradoer er jeg glad for jeg syntes at deres mellemtone er helt ekseptionel hvilket gør at rock og groovy metal lyder rigtigt godt på den, derudover lyder mande tenor også ekstremt godt. Jeg er derimod ikke synderligt imponeret når det er orkester musik med mange violiner derudover syntes jeg at bassen kan blive en lille smule mudret. Efter min mening er de lavet til at høre AC/DC på.
Jeg vil derfor gerne have nogle mere analytiske til klassisk og black metal.
De skal indtilvidere tilsluttes direkte til en NAD forskærker. Jeg har selvfølgelig planer om at invistere i en forstærker i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
Kane Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 472
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du ikke bryder dig om mudret bas, skal du ikke have DT770!
De to andre er bedre valg.
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville gå efter D2000.
Har selv haft dem, rigtig god hovedtlf....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kane skrev:
Hvis du ikke bryder dig om mudret bas, skal du ikke have DT770!
De to andre er bedre valg. |
|
|
Hvem bryder sig om mudret bas? Det hele er vel et kompromis mellem pengene og ydelse. Men ok så er dt770 streget. Er der nogle der kender Audio Technica og er de noget værd sammenlignet med denon?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 13 Oktober 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft et par a700 for nogen tid siden og de er ganske glimrende! Super stor soundstage og super mellemtone. Desværre har jeg aldrig hørt d2000  Men har læst lidt op på det, og det ser ud til a900 ligger tæt på d2000, men d2000 skulle være en tand bedre på alle punkter  Så det var et let valg
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Oktober 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så bliver det D2000. Eer der nogle der kender et sted på nettet hvor man kan få dem billigt og hvor de er pålidelige.
Hvis ikke må jeg vente til der kommer et par på head-fi.
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 21 November 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
el_serpiente skrev:
Så bliver det D2000. Eer der nogle der kender et sted på nettet hvor man kan få dem billigt og hvor de er pålidelige.
Hvis ikke må jeg vente til der kommer et par på head-fi.
|
|
|
Måske er jeg for sent på den, men hvis du ikke har købt endnu kan jeg varmt anbefale et par Ultrasones Proline 650. 
Jeg tror det er svært at finde noget som er markant bedre i prisklassen, hvis vi taler om lukkede og du ønsker god bas og et præcist , detaljeret lydbillede og rigtig god "soundstage". Jeg kender ikke Denon 2000, men mener de hurtigt vil være ca. 30% dyrere. Du kan få Proline 650 hos Discoworld.dk
PS: De kræver solid burn in (+100 timer)
Venligst
Thomas
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke fået købt nogle endnu, da jeg venter på at finde et par "billligt" på head-fi (eller andet sted). Jeg vil da se om je kan finde et par Ultrasone og teste dem.
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til arbejdsbrug har jeg netop anskaffet et sæt Beyerdynamic DT 770 (600 ohm), og bassen virker ikke specielt mudret i mine ører. Mellemtonen virker lidt, ja, lukket og kedelig, men de åbner sig vel efterhånden, som de bliver spillet til. De er på nuværende tidspunkt kun to dage gamle. Jeg har også et et sæt halvåbne DT 880 (600 ohm), som jeg generelt mener er bedre, men på arbejdet er de lukkede DT 770 meget praktiske. Så slipper jeg for at høre på chefer, kolleger og andet irriterende folkefærd!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 25 November 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil absolut ikke kalde DT770 Pro'erne for mudrede i bassen, den er en smule mudret i starten, men det bliver der nu rettet godt op på med lidt burn-in...
|
| Til top |
|
| |