| Forfatter |
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke leve uden at have mindst et sæt Gradoer har jeg fundet ud af.
Deres lyd er simpelthen helt for sig og jeg har ikke fundet noget, der kan sammenlignes med dem endnu. (Jeg har ikke lyttet særligt meget til elektrostater endnu.) Nu fik jeg byttet mine GS-1000'ere til en ny CD-afspiller så der gik ikke lang tid før jeg fik Grado-abstinenser.
Nu står valget så mellem SR325i eller RS-1. Begge har jeg lyttet til og de var hver for sig helt fantastiske. SR325i er nok det sæt, der har overrasket mig mest af alle de hovedtelefoner jeg har lyttet til. Især på grund af den super flotte måde de gengiver vokal på.
De skal spille sammen med en rør-forstærker og vil primært blive brugt til akustisk musik, klassisk og jazz.
Hvilken model mener i jeg skal gå efter?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha godt spørgsmål, jeg har så aldrig hørt 325i, men ved da at de ikke er så populære. Men hvad med allesandro? MS Pro skulle jo være ganske imponerende + at jeg gerne vil have dem hørt, og at der ik rigtigt er nogen der har nogen i Danmark så du kunne blive den eneste med et par. Så vi andre kan høre dem og tilbede dig som en gud  Men spøg til side, jeg har sev gået længe og overvejet enten rs-1 og ms-pro og har læst rigtigt meget om dem, og med rør tror jeg ms-pro er noget af et sikkert valg
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Allesandro Products - det er Gradoer, der er modded er det ikke? Hvilke Grado-modeller er det de har modificeret?
Grunden til at jeg har kig på 325i er, at de er så markant anderledes end alle andre hovedtelefoner jeg har hørt. Og her tror jeg folk har en tendens til at hovedtelefoner skal have BAS BAS og en diskant, der er til at holde ud. Samtidig er afveksling godt så også derfor.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Allesandro har modded (de samarbejder med grado, så det er helt legit) sr-125 = ms1, sr-325 = ms (et eller andet) og rs-2= ms-pro Det de gør er bla at bruge en anden "driver" væske alisa dope på driveren som gir nogen andre lyd karakteristika. Desværre har jeg kun hørt ms-1, men har læst meget godt om de 2 andre, så tænker det kunne være du kunne læse mere om dem inde på head-fi.org, da jeg ik tror der er nogen herinde der har hørt nogen af dem... hvilket jo er en skam
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille bemærkning omkring alessandro, så synes jeg at folk altid siger at de har utrolig lange leveringstider, men jeg bestilte en ms-1 for omkring halvanden måned siden og den sidder jeg da og lytter på nu :) halvanden måned fra USA er da ikke fuldstændigt urimeligt, så du skal altså ikke være bange for at bestille fra alessandro :)
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... jeg ved ikke om jeg tør. Selvom det ser spændende ud.
Havde det nu været et køb her i DK kunne man købe og lytte og hvis lydkarakteristikken er markant anderledes kan man jo sende retur. Jeg gider ikke noget told-frem-og-tilbage hvis jeg køber i US. Så skulle det lige være hvis man fandt et knald-tilbud i brugt et sted. Jeg må nok hellere holde mig til det jeg har hørt så jeg må indrømme at en 325i tiltaler mig mest lige pt....
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja også er de build-to-order  men hvis man vil have sine allesandro hurtigt kan man jo bare købe brugt  Til mathias, så husk at købe et par sennheiser 414 puder til dem, du kan finde dem på ebay.de
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burning777; med hensyn til lydkarakteristik etc. ved Grado SR325i vs. Alessandro MS-2, så prøv evt at checke de forskellige links ved f.eks. at søge på Google med søgeteksten, Alessandro MS-2 vs. Grado SR 325i.
Måske du så tør....
Mvh.
ASML
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et par super sjældne sr325 med hp-1000 drivere!!!! http://www.head-fi.org/forums/f10/fs-joe-grado-sr325-hp-1000 -drivers-375979/ lokke lokke
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes de der 325'ere de sejler rundt på hovedet, det er som om de bliver for tunge i aluminium.
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hvad med et par super sjældne sr325 med hp-1000 drivere!!!!
http://www.head-fi.org/forums/f10/fs-joe-grado-sr325-hp-1000 -drivers-375979/
lokke lokke
|
|
|
US-only :( ellers et sejt par :D
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimC, skal det forståes sådan at "I am sailing" med Rod Stewart får helt ny mening med et par SR 325i ?
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
KimC, skal det forståes sådan at "I am sailing" med Rod Stewart får helt ny mening med et par SR 325i ?  |
|
|
Man skal ihvertfald ikke danse for meget rundt, hvilket i forvejen er svært med Grado'er, ledningen er vel ca. 1 meter lang
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor god er den billigste model fra Alessandro? Hvad svarer den til? En SR-80?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den billigste model er jo ms-1 til 99usd inkl fragt. Den ligger vel tættest på sr125 som den er bygget på
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ms1 er fantastisk value for money btw.. (som jeg allerede har skrevet 100 gange før  )
|
| Til top |
|
| |
beam Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 510
|
| Sendt: 03 November 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv MS1 og den er absolut pengene værd.
Har osse haft SR325i og SR225, men endte op med MS1, og har ikke fortrudt det....
Den er bare så gennem-musikalsk....
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Burning777; med hensyn til lydkarakteristik etc. ved Grado SR325i vs. Alessandro MS-2, så prøv evt at checke de forskellige links ved f.eks. at søge på Google med søgeteksten, Alessandro MS-2 vs. Grado SR 325i.
Måske du så tør....
Mvh.
ASML
|
|
|
Hmmm... tak for rådet. Jeg sad og læste en del i går på de links og meget inde på Head-fi og jeg må indrømme at jo mere jeg læste jo mere hælder jeg til 325i. Netop det at 325i er så meget anderledes og har fokus på hurtighed og en mellemtone er der kommer helt ud over kanten er det jeg godt kan lide.
Allesandroen skulle være lidt mere naturtro - og det er jo godt. Men jeg har K701 i forvejen som jo også er noget af det mest neutrale man kan finde. Så set i det lys vil 325i være et bedre afvekslingssæt når der skal lidt mere adspredelse i lytningen. Og hvis det er vokaljazz man går efter så vil jeg foretrække dem til det.
Men hvordan er RS1? Jeg har lyttet til dem i 2 minutter men jeg kan simpelt hen ikke huske dem for noget specielt. Er det pengene værd at gå efter dem?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor krævende er Grado's egentlig? Skal de have en kraftig forstærker for at åbne op (som f.eks med AKG 701/702)??
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |