| Forfatter |
|
lodbergs Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Jeg er ankommet til forumet i håb om hjælp fra jer eksperter :)
Er der nogen der kender nogle gode høretelefoner med noise caneling?
De er til min kæreste som flyver ret meget og er træt af den summen fra flyveren, som hun kan høre, når hun hører musik. Lige nu bruger hun øreknopper fra sony, som hun har fået med til sin sony walkman telefon.
Derfor vil hun investere i nogle høretelefoner med noise canceling. Kravene er, at de skal kunne bruges til hendes sony eriksson telefon (minijack).
Jeg håber I kan hjælpe.
Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og velkommen til Søren Tja der findes da nogen med noice canceling, og nogen af de bedste til prisen er velnok sennheiser pxc250 og 300, som desværre koster kassen i DK, men i USA kan fåes til ca 100-130usd. Desværre har jeg ikke hørt dem, så ved ikke så meget om lydkvaliteten, men jeg vil tro de er på samme niveau som dem uden noice canceling, og det vil sige ganske ok. Men jeg vil sige til prisen er in-ears nok bedre i forhold til lydkvalitet for pengene. Mht minijack (jeg formoder du mener 2,5mm) så skal du bruge en adapter, jeg tror ikke du finder nogen med det helt lille stik på fra standart, men heltdigvis er de så adaptere jo billige som skidt
|
| Til top |
|
| |
lodbergs Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
11 minutter - det var sgu ikke lang tid, før jeg fik et svar jeg kunne bruge, tusinde tak for det 
Jeg kigger lidt nærmere på PXC serien fra Sennheiser. Hendes næste flyvetur går til USA, så hun kan evt. købe dem der, hvis der er penge at spare 
Tak igen.
Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tectrine <- sony ericsson telefoner bruger minijack (3,5 mm) eller der følger værtifald en adapter med til dem :) Hvad med en god lukket hovedtelefon som beyerdynamic dt770?
|
| Til top |
|
| |
Torosan Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg købte i sin tid et par Sennheiser (pxc 250) med Noiseguard (aktiv støjreduktion) med henblik på flyveturer. De var for så vidt udemærket. De fjerner dog langt fra al baggrundsstøjen.
Jeg har siden købt et par Creative Zen. "In-ear" type med tætsluttende gummipropper. De er mere behagelige at have på, og holder, efter min mening, mere støj ude. -Og lyden er, synes jeg, ganske udemærket til rejse-musik.
Nå, men mit råd må være: Lad være at tro den aktive støjreduktion er Guds gave til rejsefolkene. Det er ikke sikkert de er mere støjsvage end "in-ear" typerne.
__________________ mvh
Torosan
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
PXC 250 koster ikke mere end cirka 500 på tysk e.bay..
jeg har selv brugt et par på jobbet og også ombord på fly, de er gode til at håndtere "stabil" støj, altså den samme støj hele tiden, hvis noget banker eller hvæser af og til er de ikke helt så gode...
Lyden er for så vidt OK.
Problemet med pxc250 er at de ikke dækker hele øret og dermed lader lyd slippe forbi, hvis de trykkes ind mod ørene (med fingrene) virker de meget bedre..
Senns nye modeller pxc 450 og en jeg ikke lige kan huske numeret på, burde ikke have det problem da de dækker hele lyttelappen, men så er vi også oppe i et prisleje, hvor jeg ville se på nogle gode inears i stedet (eks. q-JAYS, Sleek, Klipsh og andre)..jeg har desværre ikke hørt de nye, men har læst at de er baseret på hd555 som er en OK bøf, men på ingen måde spektakulær og lydmæssigt underlegne til et par inears af fornuftig kvalitet..
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 04 November 2008 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Audio Technica QuietPoint ATH-ANC7 de spiller faktisk rigtigt godt. er i hvertfald glade for mine, har brugt dem af samme grund som din kæreste skal bruge sine til. Dog ligger de bare og samler støv for tiden. Har ikke hørt nogle andre med ANR på markedet, så det er svært for mig og sige hvordan de lyder i forhold til fx. sennheiserne som er blevet nævnt.
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
lodbergs Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for alle de input der har været - det er en stor hjælp, når nu man ikke selv er nørd lige inden for hifi 
Jeg er faldet over nogle bøffer fra Denon med støjreduktion: AH-NC732 - http://usa.denon.com/ProductDetails/4574.asp
De kan købes for 1800kr her i landet, men jeg har fundet dem til lidt under 1000kr i USA. Er der nogen der kender noget til dem eller evt. har prøvet dem? Jeg ved de har dem i hifiklubben - bare ikke lige her i roskilde :(
Vh. Søren
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flyver selv en hel del(42 flyvinger i år) og jeg har valgt at investere i et sæt Denon In-ear telefoner og er faktisk overrakset hvor godt de lukker støj ude, tilmed lyder de også ret godt, men man skal vende til at have dem i når man flyver, hvis man har problemer med propper vil jeg ikke anbefale in-ear. Men hvis man ikke har problemer med det vil jeg nok også anbefale et sæt in-ear. Men ellers skulle, tør jeg sige det, Bose lave nogle ret gode NC telefoner, men hvordan de lyder ved jeg ikke noget om
|
| Til top |
|
| |