Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 04:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Brug for hjælp til valg af hovedetelefone (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lars8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 24 November 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget snart i uendelige tider på nettet for at finde mig nogle gode Hovedtelefoner. Det jeg søger er en god hovedtelefon, som kan virke til Gaming (sættes til computeren) men som også kan bruges til min MP3 afspiller. Har kigget lidt på nogle fra sennheiser, men ved ikke om 120 Ohm bliver for meget, og om MP3 afspilleren så vil kunne trække dem ordentlig. Havde et par Sony MDR-700, men de gjorde at man fik super ondt i ørerne, da koppen var ret lille.
Så søger en hovedtelefon, til gaming, mp3 afspiller, plads til mine øre, og til max 800 kr.

Nogen der har nogle gode forslag?

Mvh Lars8000
Til top Vis Lars8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 24 November 2008 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Hej lars
Lige for at opsummere, du vil have: En letdreven, gaming høretelefon der er fullsize, men som kan slæbes rundt med en mp3 afspiller, til max 800kr ik?

Uhaa den er faktisk svær, jeg tænker måske skg k518, men de er ikke fullsize, men stadig meget behagelige synes jeg. Ellers tænkte jeg et par beyerdynmaic dt770pro 80 ohms, men de koster 1000kr. Så tænkte jeg philips hp1000, men de er ikke så gode til transport vil jeg mene og det samme gælder for sony xd400.
Men så kom jeg til at tænke på de nye JVC
Har du kigget på dem? Der en fin tråd herinde, prøv at tjekt dem og se se om de møder dine... kan man sige æstetiske krav til ting du skal have på hoved når folk kigger. For hvis de gør, har vi en vinder
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 24 November 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej Lars - jeg ville ønske jeg kunne overtale dig til at prøve et sæt KOSS Porta Pro. De er godtnok ikke FULL SIZE - men det er lyden til gengæld. Men det bliver nok svært at overtale dig til det for der er ingen der tror på at man får så meget lyd for 300 kr.  - ellers er vi nok oppe i noget JVC som Techtrino anbefaler.
Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Lars8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2008
Sendt: 24 November 2008 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Det var da nogle rigtig gode bud i kom med. Har ikke så gode erfaringer med sony, da jeg syntes koppen bliver for lille og de er ikke til at have på i mere end højest en time. Men måske der er sket mere på den front, så de er blevet bedre?

Techtrino du har ret i de kriterier. De BEYERDYNAMIC DT-770 PRO ser rigtig fede ud. Jeg kan se at det er 80 ohm, men er det ike for meget til mp3 afspillere? Og tror du de er bedre end Sennheiser 515, 555 og 595? De tre modeller fra sennheiser har jeg kigget på, men ved heller ikke om de er gode med mp3 afspillere.. Vi nok sige at jeg kommer mere til at game med hovedtelefonerene end jeg kommer til at bruge dem med min mp3 afspiller. men vil gerne at jeg kan bruge dem til begge ting, så jeg ikke skal ud og købe et par til hver sit formål.
De Philips HP1000 koster jo over 2000 kr. Måske lige lidt over mit budget

Er der flere gode bud.
Til top Vis Lars8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lars8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 24 November 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Dt770pro i 80ohms er ganske let at trække selv af en mp3, men det kommer selvfølgelig an på hvilken mp3, eks. en iaudio i7 er super stærk mens en creative stone er relativt svag. Dt770 er i samme klasse som 595, hvor 595 er mere en all-rounder som har en, for sennheiser, neutral lyd, hvor dt770 er relativ bas-tung, hvilket gør den super til spil.

Hp1000 er udgået af produktion og sælges ik rigtigt mere, men ja eks. happii sælger dem til 2300kr. Men de går fra tid til anden på ebay.de/com. Hp1000 minder en del om 595, men bare bedre på alle måder, også normalt billigere
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes