Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 07:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Zero Dac AMP (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 December 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg står og skal bruge mig en head/dac/amp, hvis man kan kalde den det. Jeg skal trække lyd fra min computer, ud i mine Sennheiser HD650. Jeg synes de mangler lidt bund, og jeg går udfra at det er fordi at de bare sidder direkte i mit onboard lydkort. Jeg har læst på sagerne synes jeg, og har fundet frem til at Zero dac'en er fin og en til en fornuftig pris. Men når jeg kigger på billederne af den, så synes jeg ikke at kunne se at den har nogen mulighed for at blive tilsluttet en computer, gennem USB..?

Jeg er ikke den store fan af at købe i udlandet, hvilket kommer sig lidt af 2 ting, ventetiden, og at jeg ikke har mulighed for at se/høre de ting jeg køber. Men i det her tilfælde ser det umiddelbart ud til at jeg er tvunget til det, hvis jeg skal have en usb dac, hovedtelefon forstærker. Til under 2000 kr.

Også lige for at modsige mig selv lidt, så har jeg fundet en iBasso D3 inde ved headaudio ( http://www.headaudio.dk/pages/product.asp?itemGuid=469670&am p;itemGroupGuid=3561 ) Den ser nu meget fin ud, men jeg synes ikke at kunne læse om den nogen steder..?

Jeg er åben for muligheder vil jeg sige. Men det ville være super fedt, hvis I kendte et sted her i Danmark, gerne nær København, lige for at være lidt mere besværlig, hvor jeg kunne invistere i en hovedtelefonsforstærker, med indbygget dac -> computer. :-)

Måske en smule forvirrende, håber I kan følge, og hjælpe mig.

Christian

Til top Vis ChristianHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianHansen

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 December 2008 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ibassoen er nok et godt bud. Har ikke læst noget om lige D3'eren dog.

Et andet bud kunne være Meier Audio 2Move. Der er også indbygget dac, og den er også ligeledes bærbar.

zero dac'en er såvidt jeg ved ikke med USB som du selv er kommet frem til. Dog kan du evt bruge din optiske udgang på dit onboard lydkort (hvis der ellers er sådan en på dit lydkort da)

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2008 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Ikke alle bundkort har optisk ud desværre, og selv hvis de har er det ikke altid det er lige godt, så den bedste løsning er som Kolind siger en 2Move eller en 3Move
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Jeg glemte måske at sige, at jeg ikke er den helt store lyd guru, jeg synes bare at der mangler en smule bund :-)

Men hvor om alting er, så ser den Meier Audio 2move, da også fin ud. Men så skal jeg igen handle i udlandet 8( Godt nok ikke over eBay.

Til top Vis ChristianHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianHansen

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Uh, Techtrino - Dig har jeg set flere gange herinde, og det lader til at du har styr på sagerne.

Som jeg skrev før, så er jeg ikke den store lyd guru, men synes blot at mine HD650'ere mangler lidt bund, hvilken amp bør jeg så vælge, hvis jeg meget, meget gerne vil købe den i Danmark?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Hmm altså du finde rikke bedre sælger end Meier i Tyskland, trust me. Og der er jo in moms osv da det er indenfor EU.

Men hvis det skal være i Danmark, så er der selvfølgelig diverse firestone ting eks. en usb-dac fra Firestone Audio, Fubar II eller en Argon ting inde fra hifiklubben som vidst er det samme bare under et andet brand. Men så skal du have en forstærker, og der kan man sige at der kan det blive rigtigt dyrt, men de bedste forstærkere til senn 650, dvs dem med bedst synergy, er eks en X-can og en Heed canamp

Men jeg vil sige at det bedste nok er en meier løsning

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Damn.. Det tænkte jeg godt. Synes også umiddelbart at det var det indtryk jeg fik da jeg gik de andre indlæg igennem at der ganske enkelt ikke var muligt at få noget lækkert, og til menneske penge, her i Danmark. :-)

Lige et tillægsspørgsmål. Tror du jeg vil få noget mere bund i mine 650'ere ved at smide en amp på? Lige pt., drives de somsagt via mit onboard lydkort

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Ja meget, en amp vil give meget

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Fantastisk :D Tusind tak for hjælpen. Jeg har sendt Meier-Audio en mail :-)

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
 ... og selv hvis de har er det ikke altid det er lige godt ...

Hvad baserer du dit udsagn på - erfaring? Har du eksempler på hvor det fungerer godt hhv. dårligt?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Det er noget jeg selv har erfaret, dengang jeg havde en Zhaolu D2.0 med alle de fede upgrades (gode tider ) der skulle jeg bruge coax udgangen på mit bundkort, og jeg må sige at det lød relativt fladt, nok fordi at de lyd drivere der blev brugt af bundkort var meget dårlige, eller det formoder jeg hverfald.  Da jeg fik mit Onkyo og bruge dens coax udgang, blev lyden hvertfald en del bedre

Jeg har også læst at man generelt skulle holde sig fra de bundkort -> "noget" løsninger, og holde sig til enten en pci eller usb lsøning, dvs rå data, fra ASIO i afspilleren.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 December 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Jeg har også læst at man generelt skulle holde sig fra de bundkort -> "noget" løsninger, og holde sig til enten en pci eller usb lsøning, dvs rå data, fra ASIO i afspilleren.

Interessant - har du links? Sålænge man anvendes ASIO drivere (4all) skulle det være det samme digitale signal der sendes ud hvad enten man anvender det indbyggede lydkort i bundkortet eller alternativ et PCI eller USB lydkort. Det er vel først relevant at anvende forskellige lydkort når der foretages en D/A konvertering i selve lydkortet eller tager jeg fejl?

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Den der CORDA 3MOVE, har den 6,3mm tilslutning, eller 3,5mm tilslutning? Umiddelbart ligner det da 3,5mm tilslutning.. \8

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

techtrino skrev:
Jeg har ogs� l�st at man generelt skulle holde sig fra de bundkort -> "noget" l�sninger, og holde sig til enten en pci eller usb ls�ning, dvs r� data, fra ASIO i afspilleren.

Interessant - har du links? S�l�nge man anvendes ASIO drivere (4all) skulle det v�re det samme digitale signal der sendes ud hvad enten man anvender det indbyggede lydkort i bundkortet eller alternativ et PCI eller USB lydkort. Det er vel f�rst relevant at anvende forskellige lydkort n�r der foretages en D/A konvertering i selve lydkortet eller tager jeg fejl?

Jep det burde være, men alligevel så sker der jo en processering af dataen, på den ene eller anden måde. Jeg kunne hvertfald høre en forskel, og eks. støj niveauet faldt også drastisk, hvor før der kunne man høre lidt brummen og knitren, det forsvandt helt da jeg gik over til mit lydkort.

Men desværre kan jeg ikke huske nogen links, det er jo et par år siden efterhånden, men hvis du søher på head-fi.org er jeg sikker på at du kan finde noget.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

btw 3move er alm 3,5mm stik, den bruger samme kasse som den gamle Move, hvilket er godt, for 2move var ik helt så godt bygget som den gamle

ChristianHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Forringer det ikke kvaliteten ved at konvetere fra 6,5mm ved at konvertere det til 3,5mm?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Nja jo... teknisk set, men tror ikke det kan høres hvis konverteren er i god kvali

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 December 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Kan den lille 3Move godt sparke liv i et sæt RX-900, DT770 eller Ultrasone HFI 680/780??

Og kan den tilsluttes eksempelvis Squeezebox, TV og PS3? 

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2008 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Der er masser af spark i en 3move til et par dt770 osv, og ja den kan sagtens tilsluttes en squeezebox, men kun via 3,5 jack ud. så kan du ligeså godt købe en head-six uden DAC

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 December 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Der er masser af spark i en 3move til et par dt770 osv, og ja den kan sagtens tilsluttes en squeezebox, men kun via 3,5 jack ud. så kan du ligeså godt købe en head-six uden DAC

Aha, så DAC'en er kun aktiv, når der anvendes USB?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes