| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Dette emne har nok været oppe at vende en del gange herinde efterhånden. Men det er jo en jungle uden lige!
Jeg vil gerne have en head-amp med indbygget DAC, som ikke er tung og
klodset. Dvs at den gerne må være lidt mobil. Den behøver absolut ikke
at være mikroskopisk lille, men hvis man kan få en som både er lille, og
kan sparke liv i et sæt gode hovedtelefoner, så kan det jo ikke være
bedre...
Men her er mine krav: - Den må gerne være kompakt, men det må helst ikke gå for meget udover ydelsen
- Der SKAL være indbygget DAC (helst af de bedre)
- Den skal som minimum have USB og et sæt analog. Optisk ville være et kæmpe plus
- Batteridrevet er godt, men den SKAL også kunne fødes via strømstik
- Og så må den jo gerne lyde godt

Mit budget siger 1-3k, men vil helst holde den under 2k Forstærkeren skal i en periode parres med en SONY MDR CD-250. Ikke det ypperste, men fin nok indtil jeg finder noget bedre.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis man ser på dine krav kan jeg kun komme i tanke om ibassos der kan det hele (dvs også optisk)
og ellers er der jo pico :) den har dog ikke optisk, men klarer alt det andet ganske fornuftigt..
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
hvis man ser på dine krav kan jeg kun komme i tanke om ibassos der kan det hele (dvs også optisk)
og ellers er der jo pico :) den har dog ikke optisk, men klarer alt det andet ganske fornuftigt.. |
|
|
Hvilken iBasso er der tale om? Jeg kan nemlig ikke finde den model, du beskriver på deres hjemmeside __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. du har ret.. jeg tænker på den gamle D2.. meeener at der var optisk i den i hvert fald.. Men den er dog lidt stor i det..
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
T4 er desværre ikke med DAC. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
T4 er desværre ikke med DAC.
|
|
|
Nej, det er den selvfølgelig ikke... Jeg skal bare lære at læse, og huske!  Men der er vel kun RSA tilbage så? Jeg overvejer selv en, til et slæb-bart setup...!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Nej, det er den selvfølgelig ikke... Jeg skal bare lære at læse, og huske!  Men der er vel kun RSA tilbage så? Jeg overvejer selv en, til et slæb-bart setup...!  |
|
|
Den har jeg også kigget på. Bestemt en lækker sag, men den er dog lidt over mit budget. Men iBasso har jo et par andre head-amps med DAC. Hvordan lyder iBasso generelt, og er der krafter i sådan en lille dims?  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Asklepios skrev:
AM-E skrev:
|
|
|
Nej, det er den selvfølgelig ikke... Jeg skal bare lære at læse, og huske!  Men der er vel kun RSA tilbage så? Jeg overvejer selv en, til et slæb-bart setup...!  |
|
|
Den har jeg også kigget på. Bestemt en lækker sag, men den er dog lidt over mit budget. Men iBasso har jo et par andre head-amps med DAC. Hvordan lyder iBasso generelt, og er der krafter i sådan en lille dims? 
|
|
|
Det er jo svært at komme til at lytte på skidtet, og jeg ville have en lille forstærker der kunne trække et par Yuin og et par ATH. Så det behøvede ikke være SÅ kraftig for at trække dem... Men hvad jeg fandt frem til på head-fi.org, så skulle det være rigtig god - hvis man har realistiske forventninger til hvad sådan en lille forstærker kan. De andre iBasso'er har også fået rigtig mange gode ord med på vejen (også på head-fi), og det gjorde udslaget (sammen med prisen). Så nu har jeg sådan en på vej, ved dog ikke hvornår den kommer...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den vil minimum koste 4-5k...og det er endda brugt. Det er desværre noget over mit budget. __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
En "Zero dac" kunne være en mulighed. Der kan læses en del om den her:  http://www.head-fi.org/forums/f5/review-zero-24-bit-192khz-d ac-headphone-amp-pre-amp-269458/ Den har dog ikke USB og er ikke voldsomt lille. Jeg synes dog alligevel den er et kig værd.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zero dac kan godt sættes til usb, det kræver bare en lille USB -> optisk adaptor som også sælges sammen med nogle af Zero Dac'sne på ebay
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad jeg har læst mig frem til lyder Zero DAC'en ikke godt som "stock" version. Der skal pilles lidt før det begynder at lyde fornuftigt...at der så findes utallige versioner/efterligninger med forskellige op-amps og DAC-kredsløb, gør det heller ikke nemmere.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, jeg er på udkig efter præcis det samme - dog lidt ligeglad med optisk. Har fundet en der hedder Corda 3move som vist er ret kult: http://www.meier-audio.homepage.t-online.de/ (kan ikke deep-linke, den ligger under amplifiers ude i højre side af skærmen).
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mathias Bak skrev:
Zero dac kan godt sættes til usb, det kræver bare en lille USB -> optisk adaptor som også sælges sammen med nogle af Zero Dac'sne på ebay
|
|
|
Det er helt rigtigt at der er nogle der sælges sammen med en USB -> optisk adapter. Det hjælper dog ikke på jitter hvis ideen med en DAC med USB var et undgå problemer med jitter. Ellers en dejlig nem løsning på den manglende USB tilslutning. Det er i øvrigt utrolig nemt at udskifte operations forstærkeren i Zero dac'en da de fint sidder i en "sokkel" og derved kan udskiftes utrolig nemt.
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skulle forskelen i jitter være på de forskelige metoder?
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg har forstået undgås problemerne med jitter så længe der er tale om en 2-vejs kommunikation hvor eventuelle fejl/mangler i signalet kan gensendes.
Der er garanteret andre der ved meget mere om dette emne, og der er skrevet rigtig meget om jitter.
Ved en hurtig søgning fandt jeg følgende: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=61173 Den bedste løsning ville nok være at købe et hæderligt USB kort, som du
også selv er inde på. For så kan du trække lydkortet op til 5m. væk fra
computeren, og spare denne længde på den kritiske analoge linieføring! Det
er også en fordel over S/PDIF, da USB dataene bliver checksum
kontrolleret og bufferet nede i lydkortet, så der er altså ikke tale om
en timecritical datastrøm, men data pakker, som du er vant til fra alle
mulige andre digitale steder. Så du har teoretisk set bit perfect,
og jitter fri data at arbejde med nede i USB dac'en, og så mangler du
bare et lossless medie, for at få teoretisk set, optimal løsning!
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan forstå, vil dette stadig give præcis det samme resultat? Men jeg skal være hurtig til at indrømme at jeg ikke ved ret meget om jitter og ej heller fårstår ret meget af det
|
| Til top |
|
| |
headaudio.dk Branchemedlem

headaudio.dk
Bruger siden: 23 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 30 December 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været lidt snak omkring iBasso modellerne i denne tråd, og ingen af de nuværende modeller har optisk input, men i slutningen af januar 2009 frigives iBasso D10 der har både USB, optisk, coax og AUX indgang :o)
|
| Til top |
|
| |