Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 15:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Silikonepropper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jeg savner bedre komfort og bedre lyd, når jeg benytter mine Denon C-751. Problemet er at jeg ikke kan opnå et optimal fit - altså fysisk tilpasning til mine øre. De forsegler således ikke altid 100% - hvilket naturligvis går ud over komforten, isoleringsevnen og lyden. Jeg har prøvet at skifte mellem de 3 størrelser af medfølgende silikonepropper, men ingen af dem passer helt til mine øregange, hvorfor de ender med at sidde løst efter et stykke tid.

Så var det jeg tænkte om "fatningen" på andre IEM´s måske er den samme som på Denon således at der er mulighed for at benytte silikonepropper fra andre fabrikater og dermed mulighed for at finde den rigtige størrelse - en størrelse der sidder mere sikkert?

Så er der nogen der ved, om man kan benytte eksempelvis Etymotic (eks. Elacin ER20-S), Ultimate Ears el. lign. silikonepropper til Denon IEM´s?

Mange tak!   

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Bare lav nogle skum propper selv, det er godt, nemt og billigt..

Hvis det skal være silkonepropper så kan de mosles på uden de store problemer, eller med andre ord sørg for at dem du købe ikke er for store, jeg har uden problemer puttet Shures propper på mine Jays selvom diameteren på snuden er noget mindre på Shures, det er også vigtigt at de er lange nok, da du ellers hurtigt vil løbe ind i voksproblemer..

Tag en skydelære og mål diameteren og rapportere tilbage..

UEs propper har en meget tyk snude og ETYer har en noget tyndere og Jays ligger Ca midt imellem de to..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Tænkte nok Claus ville svare, men at der skulle gå næsten 2 timer... altså altså

Men det Claus siger er ren guld, skum propper det er sgu godt og billigt
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har med succes udviddet Shure black olives til anvendelse på Tripple.fi 10, dog var de noget besværlige at få af da de skulle skiftes, de måtte skæres af med en skalpel

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Tak for de prompte svar drenge - godt at høre, at der er en vej, hvor der er vilje!  

Tyder på jeg må ekperimentere lidt!...

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Shure black olives er supergode hvis de passer. Jeg turde desværre ikke at forsøge at presse dem på mine triple.fi, men så opdagede jeg heldigvis Complys foam tips - de er de suverænt bedste jeg har prøvet indtil videre - komforten er helt i top.

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Saijajin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Sjovt, jeg har netop fået et par Shure Olives ind ad døren i dag mere nøjagtig Medium og Large langt om længe. (Skulle nok havde købt Small i stedet for Large.)

Jeg ville også prøve at se om der er noget ekstra at hente ved at eksperimentere, nu dog med

Triple.fi og ER4-P.

MadMik:

Af de to færdiglavet populære løsninger vi har nu derude vil Shure Olives nok ikke passe uden at der skal laves større hul i dem på en måde. Ved dog ik’ lige helt hvordan…

Ved Comply’s er det T-400 serien du evt. skal have fat i til din C-751. Hvis det er komforten du mest går efter vil disse være et godt valg. Om Shure Olives giver bedre lyd vil jeg så ikke kunne sige.

Til top Vis Saijajin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Saijajin

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Så har jeg bestilt en pakke med 5 forskellige Comply Foam Tips fra T-400 serien - så skulle der altså være mulighed for at få mine IEM´s til at side ordentligt! - ser frem til at mærke en ny grad af komfort og forhåbentlig en bedre lyd også!...

Tak for jeres mange fine inputs - det er meget værdsat!

M

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes